Sår rompe

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jenta vår er litt sår i rompa og mister litt hud rett ved enderarmsåpningen, har vært nøye med vask og smøring av zinksalve og inotyol, men hjelper ikke så mye. Legen sa det ikke var sopp og at det bare var å vaske og smøre.. Flere som har dette?

Ho her hadde litt sånn "sår", men jeg bytta på bepanthen og inotyol, og det ble bra av det til ho altså.. :-)

Viktig å tørke godt ved hvert skift og. Har vært sår nedentil her å. Ikke smurt med noe men nøye med lufttørking osv

Snuppa vår begynte å bli sår hun også, så begynte å bruke litt olje i vannet som jeg brukte til å vaske av etter bleia, og passet på at hun var helt tørr før jeg tok på ny bleie, og etter det har det vært fint :)

Snuppa vår begynte å bli sår hun også, så begynte å bruke litt olje i vannet som jeg brukte til å vaske av etter bleia, og passet på at hun var helt tørr før jeg tok på ny bleie, og etter det har det vært fint :)
Har også merket at hun blir mer sår når vi er ute og jeg bruker våtservietter istedet for tørrservietter/klut med vann som her hjemme.

Jeg bytte ut både bup... Og ino... -slavene. Og bruker nå bare sink og talkum pulver. Etter det gikk det noen dager så forsvant problemet med tynn hud og sårheten i rompa. ( av og til er det enkle ofte det beste). Prøvde med begge slavene, før jeg kom på det!

Kan det ha noe med bleiemerket å gjøre ? Har brukt Libero her , da var han helt fin.. Hadde fått bleiekake med pampers men da jeg hadde brukt de en dag ble han rød og sår. Smurte med inotyol og bytta til Libero igjen og siden har han vært helt fin !

Filip hadde sånn i "sprekken" øverst på lårene , inni valken liksom. Hadde nok ikke tørket godt nok, så ble flinkere på det. Smurte med inotyol og lot det være et par dager før jeg fjernet med qtips. Brukte pudder en stund og tørket godt. Nå er han bra.

Min ble sår av våtservietter. Bruker bare klut og vann nå.

Jeg har lagt min elsk på tørre engangskluter (gaskluter) som kan fuktes med vann. Funker som våtservietter og kan også prefuktes og has I en liten pose på tur. Er å få kjøpt I både vanlige butikker, apoteker og "billigbutikker". Veldig greit å bruke når man ikke kan eller vil bruke våtservietter.

Vasker med vann på kompress/engangskluter og tørker med kompress etterpå.. Var antydning til sårhet en gang, smurte med zinksalve. Da forsvant det.. :)

Anbefaler veldig å bruke potetmel til sår stump. Funker veldig bra!! Det kan også fint brukes under hake, i folder med armer eller bein. Tørker opp, setter ikke flekker og lukter ikke!

Back
Topp