Sår penis

mocca82

Elsker forumet
Noen som har vært borti dette på barn??
Gutten min på 5år sier han har vondt, og han er litt hoven på tuppen og rød.
Idag har den også satt seg litt fast i boxern, og også kommet litt veske.
Noen som kan hjelpe meg???
Bør jeg ta han med til legen??

Ta han med til legen du. Kan være betennelse under forhuden eller noe. Og har han vondt er det jo viktig at han taes på alvor..

ORIGINAL: Pearl

Ta han med til legen du. Kan være betennelse under forhuden eller noe. Og har han vondt er det jo viktig at han taes på alvor..

har du vasket han godt under forhuden? for om man ikke gjør det så kan det bli infeksjon..kan tenke deg selv...lo fra undertøy og klær + tiss...men ta en tlf til legen du!

ORIGINAL: Pontus

har du vasket han godt under forhuden? for om man ikke gjør det så kan det bli infeksjon..kan tenke deg selv...lo fra undertøy og klær + tiss...men ta en tlf til legen du!

Du skal aldri vaske under forhuden på guttebarn!!

ORIGINAL: Pearl

sign
her så endte det med henvisning til sykehuse for å fjerne forhuden for at gutten skulle slippe mer plager

en ska ikke gjøre det for å dra fram forhuden vaske under kan gjøre større skadde

Det sies at man ikke skal vaske under forhuden før barnet kan gjøre det selv, så da blir jo spørsmålet - klarer 5 åringer normalt slikt selv?? (har ingen peiling for har ingen 5 åring i hus) Men på mindre barn skal man helt klart la det være... Få råd fra legen du...

ORIGINAL: bondekone

en ska ikke gjøre det for å dra fram forhuden vaske under kan gjøre større skadde

Siden jeg ikke har noen sønner selv ble jeg nysgjerrig.. Hvorfor skal det ikke vaskes der? Ja, kan google meg fram til det, men lurer likevel.. [8D]

ORIGINAL: HanneHM

Siden jeg ikke har noen sønner selv ble jeg nysgjerrig.. Hvorfor skal det ikke vaskes der? Ja, kan google meg fram til det, men lurer likevel.. [8D]
det legen våres sa var at den naturlige smørningen og bakterie drepende væsken som var i forhuden kunne bli ødelagt
her så har vi ikke det problemmet med gutten her lenger siden han fikk fjernet forhuden pga trangforhud og mange betenelser

Det står jo at gutten er 5 år og når vi var på 5-årskontroll var det et eget tema med forhud, hvordan den skal taes tilbake og vaskes. Så over 5 år er det greit å gjøre det.

Kan det være betennelse? Vet at det må behandles med antibiotika.

ORIGINAL: HanneHM

det legen våres sa var at den naturlige smørningen og bakterie drepende væsken som var i forhuden kunne bli ødelagt
her så har vi ikke det problemmet med gutten her lenger siden han fikk fjernet forhuden pga trangforhud og mange betenelser

Ahh, så den er selvrensende, på samme måte som hos jenter? Det hadde jeg faktisk aldri trodd. Takk for svar!! [:)]

Vasker ikke under forhuden hans, for det har jeg hørt at man ikke skal.
Skal ta han med til legen i morra tidlig.
Han har aldri hatt det sånn før.

min kar fikk vondt på tuppen av tissen, var rød og irritert.. dro til legen å fikk beskjed om å rense med sånn klorexidin (eller hva det heter) etter 1-2 dager var han bra igjen.. man skal ikke ta forhuden tilbake på guttebarn,da det egentlig skal rense seg selv [;)]

ORIGINAL: jejasgalejulestjerne

min kar fikk vondt på tuppen av tissen, var rød og irritert.. dro til legen å fikk beskjed om å rense med sånn klorexidin (eller hva det heter) etter 1-2 dager var han bra igjen.. man skal ikke ta forhuden tilbake på guttebarn,da det egentlig skal rense seg selv [;)]

Det var godt å høre

Back
Topp