sår på øyelokk

lille assa 75

Forumet er livet
mellomste falt i barnehagen i går. han traff en grein og fikk skrapt seg opp på øyelokket...nå har han sår opp på øyelokket som vesker litt som slike skrape sår ofte gjør hvis det ikke får gro, så hvordan får jeg det til å gro bedre siden en kan jo ikke holde øyet lukket hele tiden...

Ingen som vet???

hmmm

ingen svar.......

rart at ingen vet om sår på øyelokket...som om det aldri skjer med andre enn mine eller så gidder ingen her inne å svare meg...

Om såret væsker litt kan du ha på steril vaselin - hovedregelen er; tørre sår behandles tørt, våte sår behandles vått.. Trenger ikke dekke det til med noe annet.. Bare vask det godt først og ha på vaselin, når det tørker ut trenger du ikke dekke det til lengre..  Sånn ville jeg gjort det ihvertfall! (er sykepleier, men ingen ekspert på sår oppå øyelokk bare så det er sagt..)

tusen takk for svar...

har vasket det med sterilt vann til nå og i dag tidlig var det tørt vasket det ikke da for det såg fint ut....så da får jeg se nå når han kommer hjem fra barnehagen hvordan det er...siden han bruker øyelokket hele tiden får en se det ann...

Back
Topp