Sår i halsvalkene

Min lille knytter nevene hele tiden, og ofte så hardt at jeg ikke får opp fingrene hans. Han er derfor mye våt i hendene, og er stadig full i rusk og skitt mellom fingrene. Forstår ikke hvor all skitten kommer fra, og vet ikke hva vi skal gjøre for å unngå det. Han blir jo sår også av at det hele tiden er fuktig.. Pudder mellom fingrene? :p

Her har vi samme problemet, og jeg har på potetmel:-) det tørker jo ut sårene, og lukter ikke slik babypudderet gjør..

Min lille knytter nevene hele tiden, og ofte så hardt at jeg ikke får opp fingrene hans. Han er derfor mye våt i hendene, og er stadig full i rusk og skitt mellom fingrene. Forstår ikke hvor all skitten kommer fra, og vet ikke hva vi skal gjøre for å unngå det. Han blir jo sår også av at det hele tiden er fuktig.. Pudder mellom fingrene? :p
Tror ikke de bør spise pudderet :P

Nei det er vel ikke så bra :p Tror ikke det hadde sett så bra ut heller, for ikke å snakke om alt pudderet som hadde vært over absolutt alt :p
Du kan såklart bruke litt potetmel, men tror ikke det er ideelt at en så liten baby spiser det heller. Får vel forstoppelse av all stivelsen stakkar :P

Testet potetmel i halsgropene og på rumpa og allerede etter en dag er det merkbar forbedring :)

Du kan såklart bruke litt potetmel, men tror ikke det er ideelt at en så liten baby spiser det heller. Får vel forstoppelse av all stivelsen stakkar :p

Hehe ja det er jo et alternativ :p Men vi fikk faktisk et tips fra fysioen idag om å stryke han på oppsiden av armen, da slapper han tydeligvis av i musklene og dermed åpner han hendene :)

Blir jaggu mye møkk mellom fingrene ja! Ekke så rart siden de blir både gulpet og siklet på :p

Haha ja føler jeg vasker han mellom fingrene hele dagen lang, men likevel rekker han å bli skitten mellom hver gang :p

Bader og vasker godt i vann med olje hver dag. Og smører med bepanthen. Aldri sår etter vi starta med det :)

Mini er litt sår i valkene på halsen og om jeg glemmer å sitte og blåse mellom der på dagtid så det tørker litt så blir det fort verre. I tillegg samler det seg så mye skit der flere ganger om dagen. Jeg skjønner ikke hvor hun finner alt støvet som hun samler på der :)
Flere som har dette problemet? Hva gjør dere med det? Særlig da sårene som kommer.
Bruk potetmel :) Det er helt suverent til å absorbere fukt. Vi bruker det både ved bleieskift for å sikre at lysken ikke er fuktig og på halsen etter bad. Huden blir veldig fort fin!

Men om det allerede er sårt, blir det bra av å bare sette på potetmel? Eller burde jeg smøre med noe først, la det virke, og så sette på potetmel?

Men om det allerede er sårt, blir det bra av å bare sette på potetmel? Eller burde jeg smøre med noe først, la det virke, og så sette på potetmel?
Du kan fint ta på kun potetmel. Da lillegutt var sår på stumpen første og andre uka (hadde veldi syrlig avføring pga vitaminer, folsyre og jerntilskudd) da skylte vi i vann, tørka godt og tok på potetmel rett på. Merka bedring med en gang og det tok knekken på sårheten ganske fort :) Har også på potetmel i halsgropen og bleieområdet nå og det funker supert!

Back
Topp