Sår hals - trenger tips!

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Tips til kva ei gravid kan ete/drikke for ein kjempe sår hals?
Eg har fått cosylan, som eg må begrense bruken på, som skal hjelpe på hosten.
Men er sååå tørr at det raspar. Tar doc, ricola, nokon typar repsils... Men det funkar ikkje :(

Eg pleie å presse safta av ein appelsin og ein sitron. Rasper ein bit ingefær og blander alt sammen med honning til det vert passe søtt :) det lindrer godt når me har vondt i halsen her i heimen :)

Jeg har levd på varm melk og honning og kakao i tre dager. Det har hjulpet meg mye. Har ikke tatt noe annet. God bedring! :)

Jeg har levd på varm melk og honning og kakao i tre dager. Det har hjulpet meg mye. Har ikke tatt noe annet. God bedring! :)

Sliter med slim, så mjølk er utelukka :( Hostar til eg spyr slim :(

Honning er lindrende:) og så finnes det noen hostetbl på apoteket som funker bra:)

Ta en spiseskje med ren honning og sug på det.
Så kan du gurgle halsen med blå farris eller ren matfløte som du spytter ut.
Drikk masse kald drikke og spis en saftis. Ved sår hals så er det kalde drikker som hjelper best. Sår hals kan sammenlignes med brannskade. Da ska man kjøle ned skadestedet.

Ta en spiseskje med ren honning og sug på det.
Så kan du gurgle halsen med blå farris eller ren matfløte som du spytter ut.
Drikk masse kald drikke og spis en saftis. Ved sår hals så er det kalde drikker som hjelper best. Sår hals kan sammenlignes med brannskade. Da ska man kjøle ned skadestedet.

Ei heil ss med honning? Høyres virkeleg ikkje ut som noko eg klarar :P Er ingen Ole Brumm :P

Kan du ta zyx som du kjøper på apoteket? Eller er det fy,fy for gravide? Tatt crp hos legen? Is og kald drikka er best. Gurgla saltvatn er lurt for å drepe bakteriar. God bedring:)

Veit ikkje om det er fyfy. Tatt CRP - ikkje noko spesielt utslag.
Takk

Ta en halv ts med honning og la det ligge på tunga og svelg sakte.
Ellers kan du kjøpe sånne honninghalstabletter, honning og sitron tror jeg det er?
Fribol på apoteket er også bra.

Men det er jo uansett begrenset hva de kan gjøre :(

God bedring til deg :)

Her funker det hvertfall mye bedre med iskald drikke i det lange løp i stedet for varm drikke :)

Drikk vann med sitrondråper. Skyll munn og gurgle med corsodyl - dreper bakterier. Snakk minst mulig :p ha på en hals eller skjerf (inntil huden i halsen, ikke bare løst ned mot brystet)

Kan du ta zyx som du kjøper på apoteket? Eller er det fy,fy for gravide? Tatt crp hos legen? Is og kald drikka er best. Gurgla saltvatn er lurt for å drepe bakteriar. God bedring:)
Veit ikkje om det er fyfy. Tatt CRP - ikkje noko spesielt utslag.
Takk
Ganske sikker på at zyk er fyfy, fordi det bedøver halsen litt. Men 100% sikker er jeg vel ikke. Står at gravide ikke skal bruke den, men det står det jo om det meste.

Fribol fra apoteket. Greit å ta når man bynner å hoste så synes den stopper hosting. Drikke masse varmt, den kan få dæ til å hoste men den løser slimet og d e sannsynligvis d som irriterer.. Så her var vi storbruker av solbærsaft i varmt vann og fribol rett etter..

Spise honning selvom jeg ikke liker det. Spise masse hvitløk. Funker alltid... Drikke en stor skje med lunken/varm olivenolje :-)

Nesespray løsner slim nedover i halsen også hvis du ikke er så tett i nesen at den bli "brukt opp" der... mener å huske at det er noen typer gravide kan bruke :) varm drikke er slimløsende, kald is og drikke er lindrende på sår hals... Så spørs jo hva som er hovedproblemet, og hva som er følgeproblemet... Sår pga slimhoste, eller økt slimproduskjon pga sår hals...

Nesespray løsner slim nedover i halsen også hvis du ikke er så tett i nesen at den bli "brukt opp" der... mener å huske at det er noen typer gravide kan bruke :) varm drikke er slimløsende, kald is og drikke er lindrende på sår hals... Så spørs jo hva som er hovedproblemet, og hva som er følgeproblemet... Sår pga slimhoste, eller økt slimproduskjon pga sår hals...

Null peiling på om eg har sår hals pga hoste eller økt slim pga sår hals...

Null peiling på om eg har sår hals pga hoste eller økt slim pga sår hals...
Ville prøvd varmt vann med sitron og ingefær i, og saftis :-) en av de kan lindre, alt etter hvordan syk du er...

Ville prøvd varmt vann med sitron og ingefær i, og saftis :-) en av de kan lindre, alt etter hvordan syk du er...

Prøvde meg på ingefær te Herman dagen... Smakar heilt greitt, men lord kor kvalm eg vart :P Måtte berre gå og legga meg :P

Back
Topp