Sår babystump...

Marigullhøna

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Lille har vært av og på rød og sår i bleieområdet nesten siden hun ble født for over en mnd siden... Har prøvd bephanten og inityol, men syns ikke de hjelper så mye... Kommer stadig tilbake. Brukte bephanten til eldstemann og det funket supert, med eldstemann var aldri sår så tidlig. Noen som har noen gode tips for å få bukt med det? Ser ikke noe godt ut stakkars... :(

Vi har sluttet å bruke våtservietter/servietter (kun når vi er ute på noe) og spyler henne i vasken ved bleieskift fordi hun ble så sår.. Hun har blitt helt fin etter vi begynte med dette:)

Jeg prøvde ulike sinksalver til eldste da han var sår, men synes Silulen er den eneste som har fungert. Kjøpes på apotek.

Vask med vann og olje, klapp tørt eller lufttørk godt, smør deretter med sebamed sin dieper cream fra apoteket (blå topp). Funker som bare det. Denne kremen "puster" og blir ikke liggende som ett tykt lag utenpå slik sinkbaserte kremer/salver gjør.

Her bruke me vatn på eingongsklut, lufttørke og litt potetmjøl på..:-) mi va ikkje kjempesår då,men virka so da va litt "fuktsår" heilt me hoftene.. Ette litt potetmjøl blei da mykje bedre! Inityol syntes eg nesten blei verre då da bare blei liggande der..

Bytt bleier evt?!
Og skift på babyen ofte, slik at barnet slipper gå våt lengre enn nødvendig. Gjorde det med mi første da hun var sår, samt potetmel og lufttørking før ny bleie.

Takk for tips :) bruker ikke våtservietter med mindre jeg er ute, men engangsservietter med lunkent vann og olje. Bruker libero bleier og er veldig fornøyd med de, men hjelper ingenting annet kan jeg prøve å bytte :) skal prøve noen av tipsene :)

Bruker ikke våtservietter. Og inotynol er gull

Bruk MORSMELK !! funker som rakkern :D har ikke brukt krem noen gang med førstemann og så lang så har melka stoppa sårhet hos snuppa kjapt :) vask med vann, helst under springen og tørk godt før du smører på morsmelk og lar det tørke inn. Jeg har klemt ut noen dråper i et lite beger, suger det opp med q-tips og bruker den å smøre på de såre områdene.

Bruker det på et lite område av keisersnittet som ikke har villet gro og etter bare to smøringer så er såret mye bede :) Jammen er det "vidundersaft" vi lager :D

Bruk MORSMELK !! funker som rakkern :D har ikke brukt krem noen gang med førstemann og så lang så har melka stoppa sårhet hos snuppa kjapt :) vask med vann, helst under springen og tørk godt før du smører på morsmelk og lar det tørke inn. Jeg har klemt ut noen dråper i et lite beger, suger det opp med q-tips og bruker den å smøre på de såre områdene.

Bruker det på et lite område av keisersnittet som ikke har villet gro og etter bare to smøringer så er såret mye bede :) Jammen er det "vidundersaft" vi lager :D
Smart! Har jeg ikke tenkt på... Har brukt det mot øyebetennelse og klor i ansiktet og sånn, men skal virkelig prøve det på sår stump også :)

Sikkert mange gode tips her. Har ikke lest alt, men gir mine tips likevel. :) jeg har to barn. Termin om 12 dager med nr tre... ;) har alltid vasket med myke kompresser med babyolje på, også brukt godt med Silulen zinksalve fra apoteket! Det er definitivt den beste zinksalven, og det eneste jeg bruker! Tips til alle! Lover det funker :)

Sniker litt fra april. Inityol funker bra kun hvis man er supernøye med å vaske den godt bort med olje etter barnet har tisset eller bæsjer. Ellers "koser" bakteriene seg i salven. Brukt det i flere år da jeg jobbet i helsevesenet, og dette var tipset vi fikk av sykepleier. :)

Vi sliter vi også!!! Stakkars jenta mi!!!! :( Prøver morsmelk i dag!

Sniker litt fra april. Inityol funker bra kun hvis man er supernøye med å vaske den godt bort med olje etter barnet har tisset eller bæsjer. Ellers "koser" bakteriene seg i salven. Brukt det i flere år da jeg jobbet i helsevesenet, og dette var tipset vi fikk av sykepleier. :)

Visste ikkje da faktisk! Takk for info om ekstra vask av Inityolen!..:) merka ho her blei ikkje bedre når eg brukte den,heller verre. Trudde da va sånt so "forsvant" ettekvart,men da va da jo ikkje! Men ette ein liten potetmjøl-kur blei tøtto bra igjen!:)

Back
Topp