Såpe/olje i badevannet

Det finnes vel ingen fasit for dette, alle må se an sin baby og deres hud.

Selv er jeg tilhenger av å bruke minst mulig så lenge huden er frisk og sunn i seg selv, så her går det i bare vann og evt litt olje om han er tørr.

Vi har nå laget det til en del av kveldsstellet at hun bader da... sååååå hun bader faktisk hver dag! Jada, sikkert mange her som reagerer på det..
Men vi bruker fint lite såpe, bare en litens dæsj med bedtime bath og siden det er såpe så tar jeg en liten dæsj med babyolje også.. jeg vil ikke at hun skal bli tørr i huden sin...

Noen bruker litt såpe, andre bruker ikke- sånn er vel det, jeg tror nå verken det ene eller andre er feil eller riktig, gjør det du syns funker best[:)]

Brukte bare vann før jeg kjøpte bedtime bath. Masserer han med olje etterpå[:)] Har ikke tørr hud i det hele tatt.

ORIGINAL: smurfen87

og bare bruke vann kan tørke ut huden på ungene [;)]

Det stemmer ikke. Såpe fjerner det naturlige fettlaget i huden. Vann fjerner ikke dette fettlaget. Så her er du nok feilinformert.

Jeg bruker bare såpe hvis hun har bæsjet over hele seg, Ellers bruker jeg bare vann. De blir jo ikke skitne disse små, så ser ikke vitsen med å bruke såpe.

det er du som vet best hva barnet ditt trenger [:D] det er alltid en eller annen farmor,tante ++++ så alltid har noe de vil si [:@]

Back
Topp