Såpe/olje i badevannet

Lucy*

Betatt av forumet
Er det noen her som ikke bruker såpe / olje på babyen? Jeg føler meg nesten unormal som ikke gjør dette. Fortalte det til ei tante, og hun ble helt fra seg. Skulle tro jeg ikke vaska ungen min [:-]

Han har hatt helt perfekt hud fra fødselen av, ikke et rødt merke eller noe tørr hud. Når vi vasker han bruker vi bare en klut, og når vi bader han bader vi han kun i vann. (og vasker han med klut over alt). Han blir fin og ren og lukter nydelig baby etterpå, altså ikke gulp eller skit sånn som tanta mi mente han kom til å gjøre dersom jeg ikke brukte babyolje. Ikke bruker vi kremer eller noe heller, i og med at han har så fin hud. Føler ikke helt at han trenger det da?

Er jeg svært unormal? Kommer jo såklart til å bruke såpe når han begynner å krabbe rundt på gulvet og gulpe og skite maksimalt, men når han er så liten ser jeg ikke helt behovet..

bruker ingenting så lenge det ikke trengs.
frisk babyhud har det best med vann:)
er bare jås å bruke såpe på en baby.
og olje trenger man heller ikke om det ikke er behov for det.

Nå bader jeg ho 1-2 ganger i uka da,hehe.
Så jeg føler det er greit å bruke en liten dært oppi vannet ja [8D]
Bader du ungen hver dag derimot,så skjønner jeg godt du ikke bruker noe oppi [:)]

vi bruker olje eller såpe! [:)]

Man må jo ikke bruke såpe eller olje i vannet, babyene er jo ikke skitten.
Men jeg bruker olje eller bedtime i vannet, fordi jeg synes Martine lukter sååå godt etterpå[:D]

og bare bruke vann kan tørke ut huden på ungene [;)]

ORIGINAL: smurfen87

Elleeeeer er det overdrevent såpebruk som tørker ut [8D]

Huden til babyen trenger egentlig ikke alt det dilldallet som finnes i butikken,og de trenger heller IKKE et bad hver dag.
Bader man babyen hver dag,så vil man nok se at babyen kan få tørre partier ja [:)]

bruker oliven olje, noen få dråper, funker godt for oss [:)] bader ham 1-2 ganger per uke

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Huden til babyen trenger egentlig ikke alt det dilldallet som finnes i butikken,og de trenger heller IKKE et bad hver dag.
Bader man babyen hver dag,så vil man nok se at babyen kan få tørre partier ja [:)]

Jaaaa der kom du med Nøtta [8D][8D][8D] overdrevent bruk av såpe tørker ut men og overdrevent bading as hver kveld uten noe som helst i vannet tørker og ut [;)] vi bruker olje [:)]

bader ca 2 ganger pr uke, og har en liten dært olje i vannet (for han får litt tørr hud om vi ikke gjør det). Så har vi litt shampoo i håret!

i sverige anbefales det å bade uten noen ting oppi. Jeg bruker noen få dråper olje, eller ingenting. Noen ganger litt babysåpe, men liker helst ikke å gjøre det, får jo ikke bort all såpa. De blir så rene av vann atte![:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Jaaaa der kom du med Nøtta [8D][8D][8D] overdrevent bruk av såpe tørker ut men og overdrevent bading as hver kveld uten noe som helst i vannet tørker og ut [;)] vi bruker olje [:)]

[8D][8D]

bader 1-2 ganger i uka. da har jeg en liten dært med burts baby bee såpe på kluten og vasker hår og kropp med det.
etter på masserer jeg han inn med olje. Huden hans har ikke vært tørr eller hatt noen problemer siden han ble født :-)
hvis han dusjer med meg eller sambo så bruker vi ikke såpe. bare vasker over han med en klut.

Bruker litt olje oppi eg fordi han har hatt veldig tørr hud fra fødselen av..

ORIGINAL: Joffen

Olje[:)]

Han eeelsker å dusje, da bruker vi ikke såpe. Har av pg til den natusan bedtime når han bader, men sjelden vi bruker noen form for såpe og kremer når han er så liten enda. De to andre har atopisk eksem, og vet etter erfaring fra de at jo mindre jeg bruker, jo bedre er det[:)]

Har innimellom en dæsj med babyvask (det er jo ikke såpe - husker ikke hva det heter [8D]) - det spørs litt hvor lenge det er siden vi har badet, og hvor mye vi har gulpet siden det... [:D]
Masserer henne ofte med litt olje etter at vi har badet - hun har av en eller annen grunn alltid vært tørr på leggene, så de smører jeg nesten hver kveld før vi pysjer [:)]

Jeg bruker å ha med knerten i dusjen om morgenen. (annenhver dag). Da bruker jeg bare vann på kroppen. Men det har seg sånn at jeg har en liten gulpis i hus, så når jeg tar shampoo i håret tar jeg å vasker under haka i samme sleng meg såpe-shampoen. Føler jeg ikke får han skikkelig ren med bare vann der, så gnikker litt med såpe der så han ikke lukter surt[:)]
Men hender jeg masserer han inn med babyolje etter dusjen, egentlig bare for kosen sin del[:)]

Bader en gang i uka, med babyolje. Men er sikkert ikke nødvendig i det hele tatt med hverker såpe eller olje! En baby blir jo ikke skitten, og den sure lukta fra gulp går fint vekk med bare vann [:)] Vasker godt med klut på halsen hver kveld, og da bruker jeg bare vann.

Back
Topp