Sånne smartpost-konvolutter..

• Trådstarter Trådstarter Scrappeguri
  • Opprettet Opprettet
S

Scrappeguri

Guest
Lønner det seg egentlig å kjøpe det? Skulle sende noen dokumenter idag, og kjøpte en smartpostkonvolutt, og den kosta 40 kr. Er det billigere å kjøpe konvolutter og frimerker hver for seg?

Det spørs hvor tungt det du skal sende er. Om du bare skal sende noen ark, så er det billigere å kjøpe konvolutter og frimerker hver for seg.

Ok, da vet jeg det til neste gang[:)] Syns det var litt dyrt å betale 40 kr for å sende 3 ark[&:]

ORIGINAL: Labambie

Ja, det er absolutt billigere hver for seg! Iallefall på brev.. Pakker lønner det seg nok med smartpost.

Nei, ikke alltid. SPørs hvor stort det du skal sende er.. Hvis det er lite, men tungt, lønner det seg som regel med smartpostesker, mens hvis det er stort og man trenger en eske som er større enn den smartpostesken til 140 kroner, så lønner det seg så pakke inn selv, og klistre på en Norgespakkelapp.

ORIGINAL: Adinesinmamma

Ok, da vet jeg det til neste gang[:)] Syns det var litt dyrt å betale 40 kr for å sende 3 ark[&:]

Hehe, det hadde nok ikke kosta deg mer enn maks 15 kroner om du hadde kjøpt de her for seg.. Kanskje 20..
Man lærer så lenge man lever! [:D]

ORIGINAL: Vigdis Venneløs

Nei, det lønner seg ikke i det hele tatt, spør du meg! Med mindre du skal sende en blyklump, da? [8|]
Jeg pleier bestandig å kjøpe vanlig boblekonvolutt (de koster jo ikke mange kronene), og betale porto - det har bestandig blitt mye billigere. Samme gjelder smartbokseskene, i grunn...

Samme her, et eksempel fra sist jeg sendte en pakke. Den kosta 25 kr å sende (klær). Jeg pakka inn i gråpapir og sendte. Hadde jeg brukt smartpost hadde det kosta 40,-
Gjorde det samme med en større pakke, den kosta 60 å sende. En smartpost eske hadde kosta 115,-
Men noen ganger er det veldig greit, og det er vel sporing og erstatning på smartpostpakkene og, så det er ikke bare teit. [:)]
Lønner seg å spørre, dama på posten veide og ordna og opplyste meg om priser hun, så jeg fikk sendt på mest gunstig måte. [:D]

Bare noen dokumenter vil definitivt være billigere å sende normalt, med vanlig konvolutt og frimerke.

Back
Topp