Sånn reagerte de på jobb!

Skal på møte i morgen, og gruver meg fryktelig:arghh:
Skal ha med meg svigerfar (japp, av alle ting..) men han har jobbet masse med slike saker, så får masse hjelp fra han..
vurderer sterkt og gå videre.
Godt å ha med seg noen med erfaring, om du er i fagforening hadde jeg kontaktet de også for råd om hva du skal gjøre, de stiller med advokat og veiledning i slike saker.

Godt å ha med seg noen med erfaring, om du er i fagforening hadde jeg kontaktet de også for råd om hva du skal gjøre, de stiller med advokat og veiledning i slike saker.

Er organisert, og vært i kontakt med de, men er ikke akkurat imponert over hjelpa jeg får fra de..

Er organisert, og vært i kontakt med de, men er ikke akkurat imponert over hjelpa jeg får fra de..
Så utrolig dumt. Har du kontaktet sekretariatet direkte? Om det var meg hadde jeg gått oppover i systemet med en slik sak, ikke snakket med lokale tilitsvalgte som ikke egentlig kan så mye om sånt.

Så utrolig dumt. Har du kontaktet sekretariatet direkte? Om det var meg hadde jeg gått oppover i systemet med en slik sak, ikke snakket med lokale tilitsvalgte som ikke egentlig kan så mye om sånt.
Har vært oppåver i systemet, ikke snakket med de lokale.
Men i det yrket jeg er i, er de svært usikker hvordan de skal gå fram..

Skal på møte i morgen, og gruver meg fryktelig:arghh:
Skal ha med meg svigerfar (japp, av alle ting..) men han har jobbet masse med slike saker, så får masse hjelp fra han..
vurderer sterkt og gå videre.
Lykke til og stå på krava dine. Er godt du har med deg noen som kan hjelpe deg da [emoji4]

Wow, jeg blir helt paff av hvor mange jævlige sjefer det er der ute. Vi har vinterferie denne uka, tenkte å si det neste uke da magen plutselig spratt ut:) Regner med det går fint, har en super sjef - ei tøff og inkluderende dame!:)

Sjefen min sa "huff... jeg hadde håpet på og ikke gå gjennom dette en gang til".
Og var lite hyggelig de neste ukene/mnd, begynte å kjefte og skrike.
Og null tilrettelegging, bortsett fra at hun mente tilrettelegging var at jeg kunne ringe noen kollegaer om jeg trengte hjelp, og jeg fikk en del ekstra oppgaver

Sjefen min sa "huff... jeg hadde håpet på og ikke gå gjennom dette en gang til".
Og var lite hyggelig de neste ukene/mnd, begynte å kjefte og skrike.
Og null tilrettelegging, bortsett fra at hun mente tilrettelegging var at jeg kunne ringe noen kollegaer om jeg trengte hjelp, og jeg fikk en del ekstra oppgaver

En gang til? Har du veldig mange barn eller no?

Sjefen min er så flott, men klør seg nok mye i hodet om dagen da vi er 3 eller 4 jenter som venter ila sommer/høsten. Men når han fant det ut (uke 6 pga sykemld) sa han at han gratulerte litt forsiktig siden det var så tidlig, men at han håpet det gikk bra.
I ettertid har har satt opp time med meg, kommunal jordmor og han selv slik at vi kan tilpasse jobb så godt vi kan ut fra min form. Han er virkelig grei.
Når jeg begynte å jobbe under han var jeg gravid i 2014, sa det på intervjuet og det gjorde ingen ting :)

Sjefen min er så flott, men klør seg nok mye i hodet om dagen da vi er 3 eller 4 jenter som venter ila sommer/høsten. Men når han fant det ut (uke 6 pga sykemld) sa han at han gratulerte litt forsiktig siden det var så tidlig, men at han håpet det gikk bra.
I ettertid har har satt opp time med meg, kommunal jordmor og han selv slik at vi kan tilpasse jobb så godt vi kan ut fra min form. Han er virkelig grei.
Når jeg begynte å jobbe under han var jeg gravid i 2014, sa det på intervjuet og det gjorde ingen ting :)

Flott at det fins sånner som han også!

Ser her at jeg er veldig heldig med min arbeidsplass. Har hatt et par ivf forsøk, så har vært en ganske lang prosess. Sjefen har visst om det, så når jeg sa i fra så fikk jeg en stor god klem og så ble det noen tårer på kontoret. Ikke noe problem med tilrettelegging eller noe. Fine folk altså:happy:

Herre min hatt så mange suppegjøker av noen sjefer det finnes der ute. Jeg blir oppriktig irritert når jeg leser slikt!!

Men det var jo mange hyggelig reaksjoner også da, heldigvis!

Sjefen min er super. Hun gratulerte og satte stor pris på at jeg ville fortelle det til henne. kun 2 av mine nære kollegaer vet, men ingen andre. Sjefen gratulerte og sa at hun skal ordne samtale med jordmor på jobben snart. Og gledet seg veldig til finne gode løsninger og tilrettelegge for meg. Får jeg bekkenløsning skulle jeg bare glemme jobben og tenke på helsa:) Er veldig glad for å ha en super sjef.

Så trist å lese om dere som ikke har ålreite sjefer. Håper der ordner for dere.

Begynt å fortelle - fortalte til sjefen for lenge siden (og det virker som han har holdt tett [emoji106] forventa at ryktene kom til å gå ganske snart), tenkte å fortelle resten på morgenen i dag, men feiga ut [emoji33].
Har begynt å fortelle andre steder eg er på jobb da - men der har vel de eg jobber tettest med gjetta det for lengst, de har registrert at formen ikke har vært helt på topp (kommentar siste mnd har vært "ikke helt i form i dag heller?").
Får prøve igjen i morga, mulig noen pinlige kommentarer da (kun mannfolk, som driver og mobber hverandre på hvem som er gode i senga utifra om de får jenter eller gutter.... [emoji23] )

Jeg har fortalt det denne uken og bare hatt gode opplevelser med det gudskjelov. Jobber i en matrise organisasjon så jeg har flere sjefer og team medlemmer i inn og utland. Litt av en jobb å fortelle det personlig til alle sammen, men alle ble veldig glade. Min nærmeste sjef gråt til og med :)

Har tett oppfølging av legen pga risikosvangerskap og følte det var greit å fortelle han tidlig siden jeg løp til legen annenhver uke. Han satte veldig pris på at jeg ga beskejd så tidlig, og syns det var stas, og mente jeg måtte tenke positivt når jeg sa at jeg ennå ikke visste om det ville gå hele veien. Han var selv i pappaperm så er nok veldig forståelsesfull, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte gi beskjed om det var noe de kunne gjøre, og at de ville finne en god løsning på stillingen min. Så fikk jeg en litt klein klem på slutten der, men var en fin gest :)

Back
Topp