Så var det min tur... (Sykt barn)

CdC

Betatt av forumet
Marsboerne 2023
I går ble det bekreftet på Rikshospitalet. Min lille baby har en alvorlig hjerneskade. For meg føler jeg ikke at jeg har noe valg. Det blir senabort De var så tydelige på at dette barnet kommer til å være alvorlig syk og kan aldri noensinne klare seg selv. Jeg kan ikke med viten velge et slikt liv for barnet mitt.

Hvordan skal jeg komme meg igjennom dette?! Dette var ikke en planlagt graviditet, men barnet er likevel så elsket. Jeg som i utgangspunktet ikke ønsket flere barn tenker nå kun på når jeg kan bli gravid igjen. Jeg har sett babyen min bevege seg masse og nå skal jeg ta valget om å avslutte det. Jeg spurte om de kunne se kjønnet. Førsteinntrykket hennes var ei jente, men hun kunne ikke si helt sikkert. Min lille jente ❤️

På toppen av det hele får jeg ikke abort før til mandag igjen! Jeg må vente på abortnemden som ikke kan før torsdag. Dette er umenneskelig!
Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom dette. Det kjennes ut som jeg kommer til å mangle noen. Selvom jeg ikke har møtt dette barnet, så har det vært meg og baby sammen så lenge allikevel. Jeg er helt knust

Takk for meg og jeg ønsker dere masse lykke til videre. Jeg kommer nok til å følge med dere her fremover
 
Åh nei! Huff så grusomt dette må være! Skulle så gjerne gitt deg en kjempe stor klem. Jeg håper du har noen rundt deg som tar godt vare på deg nå i denne tide. Om det er noen trøst, så hadde nok jeg tatt det samme valget som deg, det er noe med at barnet skal få et fint og verdig liv også. Du er skikkelig tøff!
 
Sender mange gode tanker, dette var utrolig trist. Jeg har opplevd en senabort/dødfødsel selv, men fosteret var da dødt og jeg "slapp" den ekstra påkjenningen med å måtte ta det valget, abortnemnd osv. Uansett er det en opplevelse jeg ikke unner noen. Det eneste som stod i hodet på meg var å bli gravid igjen så fort som mulig. Det var selvfølgelig en graviditet preget av konstant bekymring, men det var også et nytt fokus og det hjalp oss å komme videre. Uansett hva du/dere velger håper jeg at alt går fint :Heartred
 
Synes dette er et utmerket eksempel på hvor viktig det er med *fri abort* for kvinner også opp mot uke 20+. Det er helt umennesklig at man i en slik situasjon må i en abortnemnd for å «i det hele tatt få lov» hvis man vil ta valget. For det er ditt valg! Stor stor klem, jeg ville også valgt å avslutte i en slik situasjon. Håper du får bearbeidet og finner veien ut av sorgen på best mulig måte.
 
Kjære deg. For en umenneskelig og brutal situasjon du står i, det er ikke annet å si. Håper du har noen gode mennesker rundt deg som du kan støtte deg på for å komme deg gjennom dette marerittet. Alle mine gode tanker til deg :Heartred
 
Dette er helt forferdelig. Du fortjener ikke å være i denne situasjonen. Sender deg en god klem:Heartred
 
Ånei, så utrolig trist! Blir lei meg på dine/deres vegne!

Håper du får god støtte og hjelp i tiden framover! :Heartred
 
Stor klem ❤️ Har selv gått gjennom senabort hvor fosteret allerede var dødt, og det er ikke noe jeg unner noen. Skjønner at det føles vondt å måtte vente og mange gruer seg for abortnemda, men likevel mange som syns det var en positiv opplevelse. Disse dagene blir tøffe for deg, men prøv å skape så mange minner du kan. De få minnene jeg har av gutten min er gull verdt nå og jeg skulle ønske jeg tok flere bilder. Bare send meg en melding viss du vil prate ❤️
 
:sorry:Har virkelig ikke ord… Ta godt vare på deg selv. Så utrolig trøft du har det :Heartred
 
Nå kom det noen tårer for deg :( kan ikke forestille meg smerten du går igjennom nå… husk vi er her om du trenger å lufte tankene dine ❤️❤️❤️
 
Tusen takk for gode svar til alle sammen ❤️ Jeg setter så enormt pris på det. Dette her er så mye tøffere enn jeg hadde sett for meg. Det er liksom sånt man bare hører om, men denne gangen skjer det meg.
Jeg har så mange spørsmål og tanker i hodet. Hvordan ser baby ut når den kommer? Hvordan vil jeg føle det osv. Jeg tenker så mye på den lille i magen som spreller og har et bankende hjerte. Jeg som mor må ta avgjørelsen og det er helt umenneskelig Jeg føler det litt som damned if you do, damned if you don't.

Jeg ser flere skriver at de hadde valgt det samme og det hjelper. Jeg føler det er to sider av meg nå. Den fornuftige delen som ser alvoret, og den andre siden som skriker at dette føles feil. Det er barnet mitt liksom Mor skal beskytte uansett hva. Samtidig så er det akkurat det jeg gjør med tanke på valget mitt.
 
Tusen takk for gode svar til alle sammen ❤️ Jeg setter så enormt pris på det. Dette her er så mye tøffere enn jeg hadde sett for meg. Det er liksom sånt man bare hører om, men denne gangen skjer det meg.
Jeg har så mange spørsmål og tanker i hodet. Hvordan ser baby ut når den kommer? Hvordan vil jeg føle det osv. Jeg tenker så mye på den lille i magen som spreller og har et bankende hjerte. Jeg som mor må ta avgjørelsen og det er helt umenneskelig Jeg føler det litt som damned if you do, damned if you don't.

Jeg ser flere skriver at de hadde valgt det samme og det hjelper. Jeg føler det er to sider av meg nå. Den fornuftige delen som ser alvoret, og den andre siden som skriker at dette føles feil. Det er barnet mitt liksom Mor skal beskytte uansett hva. Samtidig så er det akkurat det jeg gjør med tanke på valget mitt.


Så utrolig trist .. sender deg mange varme tanker ❤️ Ble du henvist til riksen fra TUL eller , med mistanke? Og hvor langt er du på vei idag? du trenger ikke svare om du ikke orker altså ..
 
Kjempe trist å lese. Så utrolig vanskelig. Og urettferdig. Vil sende deg styrke og klem:Heartpink
 
Så utrolig trist .. sender deg mange varme tanker ❤️ Ble du henvist til riksen fra TUL eller , med mistanke? Og hvor langt er du på vei idag? du trenger ikke svare om du ikke orker altså ..


Tusen takk ❤️ Jeg ble henvist ved TUL. De så noe unormalt. Virket som de tenke på væske i hodet. Pluss at den har bare to årer I navlestrengen istedenfor tre. Akkurat det kunne være helt normalt sa de. De virket ikke så veldig negative der å sa også at væsken kan trekke seg tilbake. Jeg hadde utrolig dårlig følelse selv, men ble utrolig lei meg når det ble bekreftet. De på riksen kunne se ut i fra bildene at noe var alvorlig galt. De sier det er noe med delingen av hjernen hvis jeg forsto rett. Jeg vil være 14+ noen få dager når aborten gjennomføres. Jeg er så trist over å måtte vente. Barnet vil bare utvikle seg mer.
Og på en måte føler jeg at jeg ikke "har lov" til å sørge ordentlig siden den er langt unna og bli født enda.
 
Sender deg mange gode tanker og klemmer:Heartred For et forferdelig urettferdig og tøff situasjon du befinner deg i. Det er rett og slett grusomt! Du er sterk og modig som deler og står i dette som kvinne. Husk det. Du er heller ikke alene. :Heartred
 
Tusen takk ❤️ Jeg ble henvist ved TUL. De så noe unormalt. Virket som de tenke på væske i hodet. Pluss at den har bare to årer I navlestrengen istedenfor tre. Akkurat det kunne være helt normalt sa de. De virket ikke så veldig negative der å sa også at væsken kan trekke seg tilbake. Jeg hadde utrolig dårlig følelse selv, men ble utrolig lei meg når det ble bekreftet. De på riksen kunne se ut i fra bildene at noe var alvorlig galt. De sier det er noe med delingen av hjernen hvis jeg forsto rett. Jeg vil være 14+ noen få dager når aborten gjennomføres. Jeg er så trist over å måtte vente. Barnet vil bare utvikle seg mer.
Og på en måte føler jeg at jeg ikke "har lov" til å sørge ordentlig siden den er langt unna og bli født enda.
Sorg er individuelt og du skal sørge akkurat så mye som du føler for. Ingen skal fortelle deg at det ene er verre enn det andre, for det er veldig individuelt❤️
 
Jeg setter så enormt pris på alt dere skriver ❤️ Det hjelper meg utrolig mye. Jeg blir helt rørt at fremmede mennesker har en slik medfølelse. Tusen, tusen takk ❤️❤️❤️
 
Så forferdelig trist ❤️ Håper du har gode folk rundt deg som du kan snakke med og søke trøst hos nå i denne vanskelige tiden❤️ Mange gode klemmer og tanker sendes din vei ❤️
 
Back
Topp