Så tørst!

Jump

Gift med forumet
Marsmellows-15
Septembergull'17
Jeg drikker utrolig mye vann for tiden, hvertfall i forhold til hva som er normalt for meg. Det er sjeldent jeg drakk opp hele vannflasken min på jobb før (0,5 l), men nå for tiden, fyller jeg den opp to-tre ganger om dagen. Jeg er spesielt tørst om formiddagen.

Det jeg syntes er litt merkelig er at jeg ikke føler jeg tisser tilsvarende mye (som jeg drikker). Hvor blir alt vannet av? Kanskje jeg svetter mer enn normalt, men jeg har ikke lagt merke til det hvertfall.

Er det andre som har det på samme måte, som er tørst-tørst-tørst?? Jeg blir jo nesten bekymret, og tenker jo på f.eks. svangerskapsdiabetes, da et av tegnene på diabetes er tørsthet. Men det er kanskje helt normalt som gravid?

Veldig lite drikke som smaker godt her, så jeg sliter med å få i meg nok drikke :-/

drikker myyyyyye vann ila dagen!!! tørst hele tiden :P

Veldig tørst!

Samme her. Nå har jeg alltid drukket masse, men nå er det helt vilt. Har ei 0,7l flaske på jobb, som fylles opp 2-3 ganger.

Jeg drikker og mye mer enn vanlig.

Foster vannet byttes jo ut hver 3 time. Og når ikke du tisser ofte betyr det vell at kroppen trenger det. Ei gravid venninne av meg ble innlagt på sykehus i helga for å var dehydrert og ho kunne ikke forstå hvorfor for ho synes hun drakk tilstrekkelig. Så bra vi er flinke :);)

Godt å høre jeg ikke er alene, tolker det som at det ikke er noe sykdomstegn med denne tørsten. Jeg tror grunnen til at det er verst om formiddagen, er at jeg er litt forsiktig med å drikke om kvelden (prøver å unngå flest mulig toalettbesøk om natten), og at det gjør meg sykt tørst når dagen kommer i gang. Jeg leste også at kroppstemperaturen ligger cirka en halv grad høyere enn normalt, og at man derfor svetter mer. Så det kan jo være der vannet kommer ut til sist, selv om jeg ikke merker noe forskjell fra før ;)

Begynte å bekymre meg for diabetes...

Begynte å bekymre meg for diabetes...
Det gjorde jeg å for uansett hvor mye jeg drakk var jeg knust tørr i munnen. Sjekka blodsukker og det var faktisk lavere enn vanlig. Varte i ei uke eller to. Men du kan jo bare sjekke for sikkerhets skyld :) Lykke til.. :)

Her og. Tror jeg drikker nermere 6 l for dag: (

Drakk 2 store imsdalflasker før lunch. Over 3 liter

Drikker ikke mer enn vanlig. Sliter med å få i meg drikke. Føler meg aldri tørst. Drikker iste (sukkerfri) eller fun light. Må ha smak for å få i meg noe.

Jeg har alltid drukket mye, men føler meg neste mer dehydrert enn tidligere til tider, så da drikker jeg enda mer :p Drikker gjerne 2-3 flasker 0,75 på jobb, og jeg jobber 50% :)

Back
Topp