Så svimmel!!

FrøkenParanoid

Blir kjent med forumet
Fra søndagen har jeg slitt en del med akutt svimmelhet, sånn at det plutselig nesten svartner for meg. Veldig slitsomt med tanke på at jeg jobber i klesbutikk i min fulle 80% stilling, mye gåing og ståing dagen lang. Er også mye alene på jobb morgen og kveld, så jeg har ikke mulighet til å sette meg ned noe særlig.

Jeg prøver å drikke så mye som mulig og spise med jevne mellomrom, men ser ikke ut til å ha noen funksjon :(
Noen tips?

Jernmangel kanskje?
Gå og få tatt en blodprøve!

Jeg la ut et innlegg litt lengre ned her (venecava syndrom - les der☺️). Opplevde nøyaktig det samme som jeg skrev om der, da jeg var på ultralyd i går. Og resten av dagen: akutt svimmelhet. Legen på sykehuset der sa at jeg reagerte visst kraftig på at livmora presset mot hovedåra mi. Evt at babyen var så stor nå at den kunne sparke borti osv.

Jernmangel kanskje?
Gå og få tatt en blodprøve!
Var hos jordmor forrige uke og tok test. Har siden jeg ble gravid fått et skikkelig bra jernlager (før graviditeten måtte jeg gå på jerntabletter daglig pga mangel og er liksom ikke samme svimmelheten, føler jeg), så det var visst ikke noe å bekymre seg over :/

Jeg la ut et innlegg litt lengre ned her (venecava syndrom - les der☺️). Opplevde nøyaktig det samme som jeg skrev om der, da jeg var på ultralyd i går. Og resten av dagen: akutt svimmelhet. Legen på sykehuset der sa at jeg reagerte visst kraftig på at livmora presset mot hovedåra mi. Evt at babyen var så stor nå at den kunne sparke borti osv.
Oi, da skal jeg lese litt der - for dette er ubehagelig altså! :(
Prøve å finne ut hva jeg kan gjøre for å klare meg på jobb :)
Takk for tips om innlegget! :)

Hvor langt er du på vei? En sidebemerkning er at det høres veldig slitsomt ut å måtte stå hele dagen på jobb. Det hadde jeg aldri klart nå i 3. trimester. Er helt avhengig av å få sette meg ned selv etter bare en halvtime-time på beina. Du kan også kreve tilrettelegging på arbeidsplass under svangerskap.

Det var jeg også gjennom hele helgen (svimmel). Viste seg å være urinveisinfeksjon. Venninnen min opplevde det samme, og trodde nesten fødselen var igang. Det var også urinveisinfeksjon. Kjennes annerledes ut enn de symptomene jeg har hatt på det som ikke-gravid. Nå får jeg pencilin og er bedre.
Det kan også være lurt å få målt jern/hb, glukose og blodtrykk. Lykke til!

Hvor langt er du på vei? En sidebemerkning er at det høres veldig slitsomt ut å måtte stå hele dagen på jobb. Det hadde jeg aldri klart nå i 3. trimester. Er helt avhengig av å få sette meg ned selv etter bare en halvtime-time på beina. Du kan også kreve tilrettelegging på arbeidsplass under svangerskap.
Jeg er 30+2 i dag, og det begynner å bli veldig slitsomt dessverre. Vanskelig å tilrettelegge siden vi er en så liten butikk og er mye alene. Vi har åpent 9-21 og er to personer sammen på jobb kun mellom 12 og 16 :(

Det var jeg også gjennom hele helgen (svimmel). Viste seg å være urinveisinfeksjon. Venninnen min opplevde det samme, og trodde nesten fødselen var igang. Det var også urinveisinfeksjon. Kjennes annerledes ut enn de symptomene jeg har hatt på det som ikke-gravid. Nå får jeg pencilin og er bedre.
Det kan også være lurt å få målt jern/hb, glukose og blodtrykk. Lykke til!
Oi, såpass ja! Tror jeg må ringe jordmor i morgen, jeg. Kan ikke gå sånn her :(
Tusen takk! :)

Oi, såpass ja! Tror jeg må ringe jordmor i morgen, jeg. Kan ikke gå sånn her :(
Tusen takk! :)
Lykke til! Er kjekt å finne ut hva det er. De oppdaget ikke urinveisinfeksjon hos meg før jeg var hos legen for andre gang. Første gang sjekket de bare blodtrykk, blodsukker og hb/jern. Det var ok. Men jeg fortsatte å være ør, svimmel og litt uvel. Så var det altså urinveisinfeksjon. Ikke vondt i selve urinveiene egentlig, men kjenner ekstra til kynnere og litt tak i mage/rygg. Ifølge legen min var det vanlig reaksjon.

Lykke til! Er kjekt å finne ut hva det er. De oppdaget ikke urinveisinfeksjon hos meg før jeg var hos legen for andre gang. Første gang sjekket de bare blodtrykk, blodsukker og hb/jern. Det var ok. Men jeg fortsatte å være ør, svimmel og litt uvel. Så var det altså urinveisinfeksjon. Ikke vondt i selve urinveiene egentlig, men kjenner ekstra til kynnere og litt tak i mage/rygg. Ifølge legen min var det vanlig reaksjon.
Takk for det :) Kan nok være greit å få sjekket det, ja :) har kjent på kynnere og tak i ryggen siden jeg begynte å svimle, så ligner på det samme som deg :/

Takk for det :) Kan nok være greit å få sjekket det, ja :) har kjent på kynnere og tak i ryggen siden jeg begynte å svimle, så ligner på det samme som deg :/
Får håpe de finner ut av det, så du blir bedre. Lykke til. Det blir spennende å høre hva de sier. Husk å ta urinprøve når du våkner i morgen :) god bedring uansett. Ellers: drikk juice, masse vann og ta tranebær-kapsler for å forebygge.

Akkurat ferdig hos jordmor og her var alt tipp topp på papiret!
Hun så jeg var ekstremt sliten nå og skrev anbefaling til legen min om å sykemelde meg 100% i to uker for å se om jeg føler meg bedre da jeg får hentet meg inn igjen. Hun har jobbet så veldig mange år som jordmor at hun var bombesikker på at jeg "bare" er veldig sliten - dette har hun sett mange ganger :)

Håper hun har rett da :)

Back
Topp