Så sulten at det gjør vondt!!

Machhen24

Andre møte med forumet
Hei. Jeg har de siste ukene slitt med at jeg er ekstremt sulten, våkner på natten og må spise til og med. Sultfølelsen er så ekstrem at det gjør fysisk vondt og jeg blir dårlig… Andre som har det slik? Jeg spiser sunt og nok mat, men det hjelper ikke. Er sånn at jeg vurderer å ta kontakt med lege fordi jeg ikke orker å ha det sånn..

Nå er kl 13.30, og hittil i dag har jeg spist: 3 cottage cheese rundstykker med pålegg, 2 knekkebrød med pålegg, 2 egg, 4 pærer, 1 banan, 1 fersken og en new energy sjokolade. Og jeg er fremdeles ikke mett…. Dette kan ikke være normalt.. Er i uke 11 og gått opp 2 kg fra 58 til 60 kg foreløpig.

Hjelp?

Jeg er også ekstremt sulten. Var helt lik forrige svangerskap. Jeg har nok gått opp nærmere 4-5 kg. Har ikke veid meg ennå... :p

I min erfaring er det ikke annet å gjøre enn å spise det sulten tilsier. Jeg spiser feks mye større middagsporsjoner enn til vanlig, og trenger mer kveldsmat i tillegg.

Så prøver jeg heller å begrense snop og snacks slik at det ikke blir dobbelt opp der også...

Hei. Jeg har de siste ukene slitt med at jeg er ekstremt sulten, våkner på natten og må spise til og med. Sultfølelsen er så ekstrem at det gjør fysisk vondt og jeg blir dårlig… Andre som har det slik? Jeg spiser sunt og nok mat, men det hjelper ikke. Er sånn at jeg vurderer å ta kontakt med lege fordi jeg ikke orker å ha det sånn..

Nå er kl 13.30, og hittil i dag har jeg spist: 3 cottage cheese rundstykker med pålegg, 2 knekkebrød med pålegg, 2 egg, 4 pærer, 1 banan, 1 fersken og en new energy sjokolade. Og jeg er fremdeles ikke mett…. Dette kan ikke være normalt.. Er i uke 11 og gått opp 2 kg fra 58 til 60 kg foreløpig.

Hjelp?
Dette var da svært så magert! Øk mengden sunt fett (nøtter, avocado, olivenolje, smør) og bygg måltidene rundt proteiner. Da blir man god og mett og det holder lenge. Ikke minst, det er svært næringsrikt og godt for både mor og barn :) Peøv hvertfall! :)

Jeg er også skrubbsulten men samtidig kvalm så jeg spiser så næringstett jeg kan når jeg først spiser. De siste dagene har det gått i pommes frittes, pasta, croassint og skiver med smør, gulost og majones. Synes også det er godt med tomat med litt salt på. Avokado som er nevnt over her har masse godt fett i seg og er enkelt å få i seg synes jeg. Jeg klarer ikke å spise egg men ser du nevner det og jeg tenker kjør på med egg, det er energibomber :)

Jeg er sånn ellers også jeg da (men har ammet i ett strekk siden 2017, så mulig det er det som har skapt hungeren - var ikke sånn før). Jeg bare spiser meg mett, selv om det kan bety 4-8 skiver på et måltid liksom. Har ikke så mye råd egentlig, annet enn det de andre har kommet med allerede.

Sånn er jeg også dette svangerskapet :angelic: Å jeg er kun 7 uker på vei.Det som er nytt er at sulten kommer så brått på og voldsomt:hilarious: Kan går fra mett til sulten på 3 sekunder:hilarious:

Hjelp?
Du må nok over på mer fettholdig og kalorimettende måltider! Kylling og ris, fisk og poteter, pasta.. noe med mer «mat» i ❤️

Ja, bare for å legge til: Jeg merker også at jeg må ha mer fett og kaloritett mat. Knekkebrød med skinkeost kan jeg bare glemme: Kroppen vil ha tjukke skiver med grovbrød og ekte ost.

Mer ris, mer pasta osv til måltidene. Og plutselig craver jeg melk ved siden av brødmaten, noe jeg aldri drikker ellers.

Kroppen sier fra at vi trenger mer mat. Det er lov å lytte :love017 Selv om det kan være ekkelt med den uvante vektoppgangen.

Jeg har det på samme måte, har gått opp 6kg fra 59 til 65 på kun 8 uker. Blir helt deprimert av denne vektoppgangen.
Det kommer til å gå bra! For det første er det ikke sikkert at vektoppgangen fortsetter like raskt gjennom hele graviditeten.

For det andre så trenger man flere ekstra kilo enn man tenker når baby er ute. Amming og lite søvn kan fort tære på kroppen.

For det tredje så synes jeg ikke at jeg hadde plass i hodet til å tenke på vekta etter fødsel. Jeg var så opptatt av baby. Tror det er sånn for mange.

Dette var da svært så magert! Øk mengden sunt fett (nøtter, avocado, olivenolje, smør) og bygg måltidene rundt proteiner. Da blir man god og mett og det holder lenge. Ikke minst, det er svært næringsrikt og godt for både mor og barn :) Peøv hvertfall! :)
Jeg har masse meierismør og ost som pålegg. Jeg spiser også masse proteiner da jeg er vandt med å trene mye. Cottage cheese rundstykker er også veldig proteinrike da de består av cottage cheese, havregryn og egg.

Hjelp?
Jeg har ganske likt kosthold som du beskriver.
Trener mye styrke og har et proteinrikt kosthold. Merker også at jeg spiser mye mer nå! Hvis jeg feks før spiste 3 CC-rundstykker til frokost, spiser jeg nå 4-5 pluss frukt til «dessert» :angelic:

Mye trening krever mye energi inn, men å være gravid krever tydeligvis enda mer :hilarious:
Har alltid vært en som spiser mye, men når nye høyder nå altså.

Er nok helt normalt :)

Har også merket en økt apetitt! Forsynte meg med 4 skiva til frokost forrige helg, så så samboeren rart på meg.. pleier vanligvis ikke å være så sulten til frokost :happy8

Back
Topp