Så stas :D

Paikaka

Elsker forumet
Julegavene 2019
i dag var jeg hos legen! Snakket veldig lenge, jeg skal ha all oppfølging hos fastlegen og sykehuset ikke jordmor etter eget ønske.
Skal starte på albyl e i uke 12 og ta glukosetest i uke 18-24, siden jeg har diabetes i nær familie.
Skal også ha kontroller på sykehuset ganske hyppig etterhvert.
Blodtrykket var topp:D

Det som var star var og få helsekort:Heartred
Ny termin ifølge legen var 20, men jeg holder på min egen som er 17;)
(Var ikke stas og bli veid:bag:)
 
i dag var jeg hos legen! Snakket veldig lenge, jeg skal ha all oppfølging hos fastlegen og sykehuset ikke jordmor etter eget ønske.
Skal starte på albyl e i uke 12 og ta glukosetest i uke 18-24, siden jeg har diabetes i nær familie.
Skal også ha kontroller på sykehuset ganske hyppig etterhvert.
Blodtrykket var topp:D

Det som var star var og få helsekort:Heartred
Ny termin ifølge legen var 20, men jeg holder på min egen som er 17;)
(Var ikke stas og bli veid:bag:)

Så bra du får skikkelig oppfølging fra sykehuset!
Gleder meg ikke til veiing selv heller, haha. Pleier som regel ikke å veie meg ellers. Har du gått opp noe siden du fant det ut, tror du?
 
Jeg er opp nesten 2 kg til tross for massiv kvalme så og si hver dag. Kaster heldigvis lite opp. Magen står allerede ut, men jeg venter til skjult forum med å dele bilder tenker jeg.
 
Så bra du får skikkelig oppfølging fra sykehuset!
Gleder meg ikke til veiing selv heller, haha. Pleier som regel ikke å veie meg ellers. Har du gått opp noe siden du fant det ut, tror du?

Haha, jeg sa: må jeg egentlig veie meg? Er du sikker.. han mente det er Pga vann osv at de må følge med.. altså jeg tror jeg må ha lagt på meg.
Greit flaut for han spurte hvor mye veier du? Så sa jeg tjaaa 73.. også veide jeg 77 :hilarious::hilarious: er 174 høy..
 
i dag var jeg hos legen! Snakket veldig lenge, jeg skal ha all oppfølging hos fastlegen og sykehuset ikke jordmor etter eget ønske.
Skal starte på albyl e i uke 12 og ta glukosetest i uke 18-24, siden jeg har diabetes i nær familie.
Skal også ha kontroller på sykehuset ganske hyppig etterhvert.
Blodtrykket var topp:D

Det som var star var og få helsekort:Heartred
Ny termin ifølge legen var 20, men jeg holder på min egen som er 17;)
(Var ikke stas og bli veid:bag:)

Høres bra ut! Skal til legen selv neste uke :)
Hvor langt er du på vei idag?
Godt at du blir fulgt så bra opp!
Gleder meg til å få helsekort selv :Heartred Blir liksom så virkelig da :p
 
Haha, jeg sa: må jeg egentlig veie meg? Er du sikker.. han mente det er Pga vann osv at de må følge med.. altså jeg tror jeg må ha lagt på meg.
Greit flaut for han spurte hvor mye veier du? Så sa jeg tjaaa 73.. også veide jeg 77 :hilarious::hilarious: er 174 høy..
Er jo ikke så mye det :)
Jeg er 175cm høg og har regnet ut at jeg kan veie 75 kg og fortsatt ha normal bmi :p
Så det er jo bare et par kilo over det som regnes som normalvektig :)
Tror jeg veier rett under 70 nå... Ikke sikker. Må veie meg imorgen bare for å sjekke :p
 
Er jo ikke så mye det :)
Jeg er 175cm høg og har regnet ut at jeg kan veie 75 kg og fortsatt ha normal bmi :p
Så det er jo bare et par kilo over det som regnes som normalvektig :)
Tror jeg veier rett under 70 nå... Ikke sikker. Må veie meg imorgen bare for å sjekke :p

Hehe Neida ikke så mye, men føler meg litt oppblåst om dagen. Bare følte jeg bomma veldig på vekta når han spurte Hehe.
 
Så spennende! Er det noen grunn til kontroll så tidlig? Da jeg ringte sa de at jeg ikke skulle komme inn før i uke 12. Rart hvor ulikt det praktiseres.
 
Så spennende! Er det noen grunn til kontroll så tidlig? Da jeg ringte sa de at jeg ikke skulle komme inn før i uke 12. Rart hvor ulikt det praktiseres.
Det kommer ofte an på den gravide :) Om det er risikosvangerskap, tidligere risikosvangerskap og annet. Men vanligvis er det ikke før i uke 12 ja! :D
 
Så spennende! Er det noen grunn til kontroll så tidlig? Da jeg ringte sa de at jeg ikke skulle komme inn før i uke 12. Rart hvor ulikt det praktiseres.
Veldig forskjell fra sted til sted altså! Her vil de ha oss inn mellom 8 og 12, så en gang til mellom 12 og 16

Haha, jeg sa: må jeg egentlig veie meg? Er du sikker.. han mente det er Pga vann osv at de må følge med.. altså jeg tror jeg må ha lagt på meg.
Greit flaut for han spurte hvor mye veier du? Så sa jeg tjaaa 73.. også veide jeg 77 :hilarious::hilarious: er 174 høy..
Hææ? Jeg slapp å veie meg, men jeg er liten da, 165 og veldig tynn :hilarious:
Hun synes det virket sunt at jeg ikke hadde behov for å være obsessed over vekta i tillegg til all redselen under graviditeten
 
Veldig forskjell fra sted til sted altså! Her vil de ha oss inn mellom 8 og 12, så en gang til mellom 12 og 16


Hææ? Jeg slapp å veie meg, men jeg er liten da, 165 og veldig tynn :hilarious:
Hun synes det virket sunt at jeg ikke hadde behov for å være obsessed over vekta i tillegg til all redselen under graviditeten

Tror nok alle gravide blir veid altså ;) jeg ble det for ti år siden også og da var vekta en litt annen. Er et eget punkt på helsekortet:)
 
Tror nok alle gravide blir veid altså ;) jeg ble det for ti år siden også og da var vekta en litt annen. Er et eget punkt på helsekortet:)
I know, jeg slapp :hilarious: hun var helt ok med at jeg ikke ville
 
Veldig forskjell fra sted til sted altså! Her vil de ha oss inn mellom 8 og 12, så en gang til mellom 12 og 16


Hææ? Jeg slapp å veie meg, men jeg er liten da, 165 og veldig tynn :hilarious:
Hun synes det virket sunt at jeg ikke hadde behov for å være obsessed over vekta i tillegg til all redselen under graviditeten

Jeg har blitt veid i alle mine svangerskap og har alltid vært veldig slank :p
Men har aldri likt det uansett, heldig som slipper:hilarious:
 
Haha, jeg sa: må jeg egentlig veie meg? Er du sikker.. han mente det er Pga vann osv at de må følge med.. altså jeg tror jeg må ha lagt på meg.
Greit flaut for han spurte hvor mye veier du? Så sa jeg tjaaa 73.. også veide jeg 77 :hilarious::hilarious: er 174 høy..
Vel, jeg veier mer enn det hvis det er noen trøst:depressed:
 
Så spennende! Er det noen grunn til kontroll så tidlig? Da jeg ringte sa de at jeg ikke skulle komme inn før i uke 12. Rart hvor ulikt det praktiseres.
Risikosvangerskap pga mammas sykdom. Pluss flytting :p Er nå 7+2, og har vært hos jordmor, svangerskapspoliklinikk (inkludert UL i uke 5) og fastlege. Fastlegen var jeg hos 4+2, da det ble oppdaget for å se over medisinene mine. Han skjønte egentlig ikke hvorfor jeg kom , han så aldri gravide før etter uke 12 :p Men så kom han på alle medisinene og mente det var lurt å se over dem.

Jeg ringte sykehuset for å få fremskyndet litt kontroller på de "vanlige" sykdommene mine, og når de hørte at jeg var gravid ville de ha meg inn øyeblikkelig, spesielt med tanke på at jeg stod i en flytteprosess.

På kommunen sine nettsider står det at de vil ha alle gravide inn før uke 10 til første samtale. Jordmor sa og at jeg kunne få kontroller hos henne dersom jeg var i Norge i 2-3 uker (hun mente at hver 14. dag var maksimum jeg kom til å få lov til å gå mellom kontroller).

Men nå må vi få på plass papirene for helseforsikring i Tyskland, slik at jeg kan komme meg til kontroller igjen.
 
Back
Topp