Så satt jeg her

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Med en gutt med øyne så store som tinntalerkner og ikke skal sove. Ligger bare å kikker forundret på oss over at vi vokse vil sove. Heldigvis ingen gråt (enda) men vi må ikke prøve å legge han ned for da kommer nok gråten også;-) så blir nok en sen kveld (igjen) før vi får anledning til å tenke tanken på søvn..

Hehe,har ei lita ei her med store øyne vi også:)

Mannen har lagt seg på sofaen med han i håp om at han vil sovne - men hører mitt smågråt i ny og ne så virker ikke som han sover helt ennå.. virket som jeg hadde klart å vugge han i søvn for en stund siden men han våknet idet vi la ham ned i nestet. Typisk;-)

Han ble urolig og krakilsk etterhvert. Eneste som hjalp var å legge han til puppen. Og slik endte det med at han ville ligge i natt. La jeg han vekk fra meg begynte han å gråte. Først i 6 tiden i morges kunne han ligge litt borte fra meg.

Høres kjent ut... hun har slettes ikke lyst til å ligge alene, sovner enten på magen til pappan eller ved brystet mitt. Så det har vært samsoving med henne rett ved meg på nettene stort sett. Litt amming, litt soving. Jeg sover lett, merker jeg, og har ikke skifta stilling i søvne - tenker allikevel litt på om det er greit å duppe av med henne rett ved meg...?

Høres kjent ut... hun har slettes ikke lyst til å ligge alene, sovner enten på magen til pappan eller ved brystet mitt. Så det har vært samsoving med henne rett ved meg på nettene stort sett. Litt amming, litt soving. Jeg sover lett, merker jeg, og har ikke skifta stilling i søvne - tenker allikevel litt på om det er greit å duppe av med henne rett ved meg...?
Jeg sover med lille ved siden av meg hele natten :) samsoving er trygt så lenge du følger retningslinjene for det ifht røyking, dyne, medisiner ol. :) samsoving er det som gjør at alle sover best her i huset :)

Vesla mi sover best inntil meg, og inntil puppen med kun nok til trøstespising ;-)
Hun klarer å sove litt for seg selv nå etterhvert, i motsetning til de to eldste som kun sov inntil/oppå meg de tre første mnd..
Sover best oppi skinnposen i vogna, men også ok hvis vi legger henne på siden i en annen vognbag vi har på soverommet.

Føler med deg som har det slik - det er slitsomt i lengda! Men hvis du får sove med han inntil deg, da ville jeg gjort det til lillemann er klar for å sove alene. Litt søvn er bedre enn ingen for dere begge!

Jeg sover lett selv ved han klistret inntil meg men tenker det er bedre det enn å gråte hele natten hvis det er det som skal til for å roe ham. Men jeg ligger i samme stilling natten gjennom for redd for hva som kan skje om jeg flytter på meg.
Nettopp vært hos kiropraktor med han og, pg det viser seg at han er anspent i nakke/rygg så nå skal vi prøve 3-4 ganger med kiropraktor for å se om det kan hjelpe også for gråten på kveldstid;-)

Jeg sover lett selv ved han klistret inntil meg men tenker det er bedre det enn å gråte hele natten hvis det er det som skal til for å roe ham. Men jeg ligger i samme stilling natten gjennom for redd for hva som kan skje om jeg flytter på meg.
Nettopp vært hos kiropraktor med han og, pg det viser seg at han er anspent i nakke/rygg så nå skal vi prøve 3-4 ganger med kiropraktor for å se om det kan hjelpe også for gråten på kveldstid;-)
Håper det hjelper med kiropraktor. Tar på med mye gråting og lite søvn.
Krysser fingrene for dere!!!
Klæm

Sover mye på dagtid og mindre perioder på natta her syns jeg..... Hvordan klare å snu dette rundt?:p
Så vidt vi får vekkt henne på dagtid, og sover lett to tre fire timer om hun får ligge i fred, da bruker hun en evighet på å faktisk våkne:p
Store øyne etter ett godt måtltid på natta, og helt klar for prat og kos og snusk :p Så i natt sovna vi i stolen begge to, da ryggen min ikke er egnet for lengre perioder med amming liggende....

Akkurat slik vi og har hatt det de siste kveldene/nettene. Akkurat som å lese om oss.. sitter og prøver å finne en måte selv på å holde han litt mer våken på dagtid slik at han sover mer på natten. Men ikke kommet på noen triks enda da han fort sovner nesten uansett hva jeg gjør føler jeg. Kiropraktor sa etter behandlingen idag at han enten kunne vær urolig en del idag som ett resultat av behandlingen eller sove i flere timer. Foreløpig har han sovet siden vi kom hjem bortsett fra da jeg ammet han i 13 tiden. Så tips mottas gjerne med takk for hvordan vi kan snu han slik at han er våken på dagtid og trøtt nok på kveld/natt til at han vil sove;-) kjenner korsryggen min begynner å slite etter flere timer og netter med omtrent konstant amming nattestid. Har prøvd å gi en flaske på kvelden før vi legger oss slik at han ikke eg sulten med en gang vi legger oss men han vil allikevel ligge klistret inntil meg mest sannsynlig for kosen sin del (som selvfølgelig et koselig det også da);-)

Back
Topp