Så redd

Huff, bekymringene gir seg jo aldri. Selv om jeg så et hjerte som slo på ultralyd for en uke siden, så er jeg nå like bekymra igjen selv om jeg nå er 9 uker på vei. Nå synes jeg at jeg er så lite kvalm. Selv om det jo er helt forferdelig å være kvalm, så er det betryggende også. Det å miste tidligere har nok satt seg som et traume i kroppen, og nå er jeg redd fordi vi har fortalt det til de nærmeste og så langt kom vi aldri sist. Og ingen av mine nærmeste forstår denne bekymringen, så må bare lufte ut litt her.
Sender en stor klem! Skjønner godt at du er redd etter tidligere opplevelser.. da jeg var på tul med eldstemann ca 8 uker fikk jeg beskjed om at et bankende hjerte i uke 8 betyr at risikoen er nesten like liten for at det går galt som uke 12-grensa :Heartred

Jeg forstår godt bekymringene dine, jeg er også livredd for en ny MA.. :( men har funnet ut at jeg ikke har noe som helst kontroll over hva som skjer, og gjør egentlig bare meg selv vondt når jeg går med sånne krisetanker ♥️ dersom du ikke klarer å legge dette fra deg ville jeg oppsøkte en psykolog for å snakke med noen ♥️

Takk :Heartred Jeg vet jeg ikke har kontroll over det, men tror det satte dypere spor enn jeg har trodd med MA. Den gangen var jeg bekymra, men trøsta meg med at jeg ikke hadde blødd og tenkte at da måtte jo alt være i orden. Men jeg hadde mye mer smerter, og det har jeg ikke denne gangen. Ja, jeg har bestilt meg time til jordmor nå, så skal få luftet bekymringene der.

Sender en stor klem! Skjønner godt at du er redd etter tidligere opplevelser.. da jeg var på tul med eldstemann ca 8 uker fikk jeg beskjed om at et bankende hjerte i uke 8 betyr at risikoen er nesten like liten for at det går galt som uke 12-grensa :Heartred

Tusen takk, det hjelper veldig mye å høre akkurat det! :Heartred

Etter to kjemiske og en MA er jeg så fryktelig redd hele tiden for en ny MA. I dag har jeg mye mindre symptomer enn i går og jeg tenker med en gang at hjertet har sluttet å slå. Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan begrense bekymringene?
Forstår deg veldig godt! Hadde MA i fjor og i februar i år. Har to barn fra før, men nr 3 skulle liksom være veldig vanskelig å få til. Er 5+6 nå, og megaurolig for å måtte gå gjennom ny runde med MA. Prøver også å tenke at det er lite jeg kan gjøre fra eller til. Gruer meg kanskje mest til ultralyd siden jeg har fått dårlig nytt de siste gangene.. håper jeg klarer å senke skuldrene hvis jeg kommer over uke 12 ♥️

Forstår deg veldig godt! Hadde MA i fjor og i februar i år. Har to barn fra før, men nr 3 skulle liksom være veldig vanskelig å få til. Er 5+6 nå, og megaurolig for å måtte gå gjennom ny runde med MA. Prøver også å tenke at det er lite jeg kan gjøre fra eller til. Gruer meg kanskje mest til ultralyd siden jeg har fått dårlig nytt de siste gangene.. håper jeg klarer å senke skuldrene hvis jeg kommer over uke 12 ♥️

Huff, ja, det var kjempeskummelt med ultralyd, måtte i tillegg dra alene denne gangen, så gikk inn tårevåt til timen, for var sikker på at jeg skulle få en dårlig beskjed. Men det gikk heldigvis bra og det er jo faktisk større sjanse for at det skal gå bra enn at det ikke skal gjøre det. Den oversikten over statistikk for at det går bra, etter hvor langt man har kommet, har hjulpet meg mye de siste ukene. Ønsker deg masse lykke til, og at vi begge kommer ut med en baby denne gangen :Heartred

Back
Topp