Så mye våken - utslitt

tg

Glad i forumet
Må bare si at lillegutt sover somregel 6-8 timer om natten ( i strekk ) men om dagen, sliter vi veldig veldig.

Idag våknet vi kl 09.00. Lillegutt var våken og sovnet kl. 12.00 og sov til 13.00. Han sov og en liten dupp på 30 min kl 15.00. Så var han våken helt til 23.00. Slik har han holdt på i flere uker nå. Han er tydelig trøtt, men sover maks 5 minutter før han våkner. Om det er i vogna, bilstolen, vugga, vippestol, sofaen, you name it..
What to do ? Han surver fra kl 1700 til 21.00 og skriker somregel fra da, til han sovner for natten 22-23.

Hva kan jeg gjøre ? Jeg er desperat, j jeg blir gal, jeg ser at dette er veldig slitsomt for lille gutten min :-(

Huff så slitsomt... Snuppa her sover ikke mye på dagen hun heller, men hun gråter heller ikke noe særlig...
Prøv Bæresjal....? :) det er fantastisk!!

Et bad med påfølgende oljemassasje og så amming fikk min lille gutt til å sove i tre timer i går! Han sover i vognbagen sin på stuegulvet:)
Vi hadde en god periode hvor han bare sov max 20-30 min på dagtid, men det ordnet seg når vi gikk over til vognbagen, nå sover han alt fra 30 min til 3 timer.

Men ser jo at mange har hatt god erfaring med å ta med ungene til en manuellterapeut, kanskje det er låsninger som gjør at han ikke klarer å finne roen?

Vi har vært hos kiropraktor ( for 1-1,5 mnd siden ) ingen låsninger. Jeg har bæresele, hjelper ikke det heller. Vogna nekter han å ligge i, han blir helt panisk :-(

Jeg sverger til en varm bad på kvelden! Nå har jeg ingen balje hos mamma så vi står i dusjen jeg og hun hver kveld før hennes leggetid. Det er blitt en vane nå fordi i det siste har hun vært så urolig og ikke kunnet sove lenge av gangen. Hun er ellers mye våken på dagen. Sover alt fra en time til 5min av gangen. Håper du finner noe som hjelper.

Huff! Høres slitsomt ut. Håper det blir bedre etterhvert. Her hjalp det veldig da jeg fant ut at hun trenger å sove igjen ganske raskt etter at vi sto opp. Derfor triller vi en tur seinest 1 time etter at vi står opp. Men hvis vogn ikke er et alternativ så har jeg dessverre lite å bidra med annet enn Lykke til! :) du finner ut av det!

Vi har vært hos kiropraktor ( for 1-1,5 mnd siden ) ingen låsninger. Jeg har bæresele, hjelper ikke det heller. Vogna nekter han å ligge i, han blir helt panisk :-(
Hvilken bæresele har du? Mye mulig han vil oppføre seg helt annerledes i et sjal...

Huff! Høres slitsomt ut. Håper det blir bedre etterhvert. Her hjalp det veldig da jeg fant ut at hun trenger å sove igjen ganske raskt etter at vi sto opp. Derfor triller vi en tur seinest 1 time etter at vi står opp. Men hvis vogn ikke er et alternativ så har jeg dessverre lite å bidra med annet enn Lykke til! :) du finner ut av det!
Jeg har samme erfaring som deg. Hvis han ikke får morgenduppen sin blir hele dagen et kaos

Last edited:
Hvilken bæresele har du? Mye mulig han vil oppføre seg helt annerledes i et sjal...

Har babybjørn bæresele. Kanskje jeg skulle prøvd sjal ? Det er uansett om han sovner på armen, så våkner han om jeg legger han ned, eller om han fortsatt ligger på armen. Maks 10 min! Hver gang :p

Har du babynest eller lignende i vogna? Lillejenta vår nektet å ligge i vogna før vi la dette oppi. Vi hadde en vognpose der før, men det var tydeligvis ikke trangt nok...

Har babybjørn bæresele. Kanskje jeg skulle prøvd sjal ? Det er uansett om han sovner på armen, så våkner han om jeg legger han ned, eller om han fortsatt ligger på armen. Maks 10 min! Hver gang :p
Ville prøvd sjal! Kanskje du kan få lånt et.....? Om du ikke kjenner noen, så finnes det "bæretreff" med jevne mellomrom over hele landet.

Jeg har samme erfaring som deg. Hvis han ikke får morgenduppen sin blir hele dagen et kaos

Samma her! Hvis det blir kluss med den første duppen (3-4 timer i vogna), blir resten av dagen bare tull og slitsomt. Sover ikke noe lengre på de andre duppene, og får tatt igjen søvn.

Åh, stygt å si det, men "godt" å høre flere som har det likedan. Er til å bli gal av til tider, og har dessverre ingen gode råd å gi annet enn å prøve å legge baby før han/hun viser tegn til trøtthet. Det fungerer delvis her, men blir bare smådupper. Sover ca.2timer daglig fordelt på 3-4 dupper.

Hadde akkurat samme her i over flere uker. Sov bra på natten men kun 10 minutters lurer på dagtid. Hatet vognen plutselig og bare hylgrein etter hver 10 min soving. Eneste gangene ho sov lengre var når vi gikk å bar på ho og ho lå oppå oss når vi satt. Ikke tok ho smokk heller. Men løsnet bare plutselig da ho var rett over 10 uker. La ho ned på ei dyne på siden mot sofaryggen. Og da sov ho godt. Tok smokk og da Nå legger vi ho heretter alltid på siden når ho skal sove. Har til og med begynt å godta vognen og

Var på 3mnds i dag. Helsesøster tipset også om å tenke på påkledning når babyen sover. Blir de varme, blir de tørste og våkner fortere. Spesielt på natt. Lang pysj, nest, dyne kunne bli litt mye

Var på 3mnds i dag. Helsesøster tipset også om å tenke på påkledning når babyen sover. Blir de varme, blir de tørste og våkner fortere. Spesielt på natt. Lang pysj, nest, dyne kunne bli litt mye

takk for tips :-)

Det er sant :) vi har ikke brukt nest i hele sommer. Når det har vært varmt har han hatt sommerpysj og helseteppe.

Back
Topp