Så mye koster babyen deg

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Det er mye som skal i hus når det er en liten på vei, og det er heller ikke billig med en baby i hus. Ifølge Statens institutt for forbruksforskning koster babyen deg 44 290 kroner innen den fyller ett år.
Her kan du lese hva det er som koster

kommer du til å bruke like mye??

Som student med mine første, klarte jeg meg kjempe fint uten mange ting som alltid blir ført opp på må-ha-listen. Har ikke regnet årlig beløp men følte absolutt ikke babyen var dyr å ha i hus.
Hadde ettroms leilighet, ingen stellebord, billig vogn, bilstol fikk jeg i gave, klær kjøpte jeg kun det absolutt de trengte. Også kom seff Morsmelkerstatning og bleier.

Jeg har fått mye av familie og kkøpt brukt. 10.000 ble summen. Inkluderer barnevogn, sete, seng, vippestol, vugge, stellebord, klær og alt av "tilbehør". Anbefaler å spørre familie om sponsIng

Kjøpte masse brukt til Jr. Kle i dei minste str rekker nesten ikkje å bli brukt før ein må over på ny str, og da er det null stress å kjøpt brukt.
Kjøper madrass og dyner frå butikk og det samme med sko når den tida kjem.
Men ja, barn er dyrt og nær dei byrjar på aktiviteter blir det veldig dyrt.

Her venter jeg nr 2.Både storebror og lillebror er gutt, så her blir det å bruke det meste av utstyret og klærne etter storebror:)

Vi har kjøpt mye nytt, men fått en del også. Det dyreste har vi kjøpt selv. Blir å spare på alt siden jeg vet at jeg vil ha hvertfall ett barn til, så da blir det sikkert billigere med barn nr 2 :)

Back
Topp