Så mye koster babyen deg

M

Moderator Marthe

Guest
Det er mye som skal i hus når det er en liten på vei, og det er heller ikke billig med en baby i hus. Ifølge Statens institutt for forbruksforskning koster babyen deg 44 290 kroner innen den fyller ett år.
Her kan du lese hva det er som koster

Brukte du like mye??
 
Tviler ikke på at det er så dyrt. Vi har ingen og arve fra og vanskelig og få tak i fint brukte ting. Har kjøpt vognen brukt da, men ser helt ny ut.

Vi har også kjøpt det meste nytt siden vi sannsynligvis skal ha flere etter hvert. :)
 
Brukte ca 65000 før babyen kom. Mye gikk i apotekervarer og klær som gravid også.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kjøpte litt nytt og litt brukt om hverandre, men tviler på at det har kostet så mye til nå.

Tror vi brukte ca 20 000 på alt utstyret. Navnefesten kostet 6-7000.

Hmm.. Ser kanskje ut som det blir ca den summen det første året allikevel, men nytt bilsete osv.
 
Nå ble jeg nysgjerrig, hva har dere brukt så mye på? :)
Vogna kosta 12 000
Den vogna jeg har nå kosta 6000. Stellebord, stellematte og stelleting ca 1500. Kommode 1000, bilsete ca 1500. Den jeg har nå 3700, lekegrind 1000, lekematte 500, leker
.Oi...Kanskje 2000? Vippestol 1000, klær? Uvisst.. Kanskje 6000 sålangt. Minst. Handlet endel nøstebarn for ca 3000. Som jeg forøvrig ødela :(, ulike smokker er iallefall på 1500 :p bæresele 1000, bæresjal 1000, babyhuske 1500, ulike tepper, håndklær ect sengatøy, sengekant ect iallfall 2000..Så var det alt ammeutstyret i starten... Pumpe 1000, alt andre opp mot 1000. Flasker, tallerkener, tutekopp ect 500-1000, +++ kommer ikke på alt jeg :)
 
Også er det jo lammeskinn, babycallen, vognposen... Pluss ting i bilen.. Sånn speil sak ect.. Blir fort mye penger
 
Nå ble jeg nysgjerrig, hva har dere brukt så mye på? :)
Babyutstyr, babyklær , gravidting, gravidklær, konsultasjoner/behandlinger, utgifter til hundelufting ( som jeg ellers ikke ville hatt ) og så la jeg inn langtidsleie av brystpumpe. Er ca 2000 bare det. Kjøp av ny pumpe: 2000 og nå ny leie pga vanskelige bryst, ca 1000. Husker ikke alle utgiftene. Men poenget var vel hva en brukte. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vogna kosta 12 000
Den vogna jeg har nå kosta 6000. Stellebord, stellematte og stelleting ca 1500. Kommode 1000, bilsete ca 1500. Den jeg har nå 3700, lekegrind 1000, lekematte 500, leker
.Oi...Kanskje 2000? Vippestol 1000, klær? Uvisst.. Kanskje 6000 sålangt. Minst. Handlet endel nøstebarn for ca 3000. Som jeg forøvrig ødela :(, ulike smokker er iallefall på 1500 :p bæresele 1000, bæresjal 1000, babyhuske 1500, ulike tepper, håndklær ect sengatøy, sengekant ect iallfall 2000..Så var det alt ammeutstyret i starten... Pumpe 1000, alt andre opp mot 1000. Flasker, tallerkener, tutekopp ect 500-1000, +++ kommer ikke på alt jeg :)


Jeg betviler ikke at du har brukt så maase.
men er alt like nødvendig?
Jeg shoppa masse til mine når de var små og :) og ja det blir fort masse penger
Men masse av det jeg kjøpte var ikke alltid like nødvendig :p
 
Jeg betviler ikke at du har brukt så maase.
men er alt like nødvendig?
Jeg shoppa masse til mine når de var små og :) og ja det blir fort masse penger
Men masse av det jeg kjøpte var ikke alltid like nødvendig :p
Ja.. Alt utenom klærne har vært nødvendig. En unge som ikke har sovet mer en max 2 timer om gangen ( sjeldent), og 30 minutters.dupper på dagen. Første 4.5 mnd nekta han så og si å være i vogn ( derav bytte). Derav også ting som babyhuske og desperat jakt på smokk. Bæresjal ect. Leker som kan være underholdende i mer enn 3 sekunder osv osv. Som alenemor blir man veldig dedesperat til slutt
 
Jeg betviler ikke at du har brukt så maase.
men er alt like nødvendig?
Jeg shoppa masse til mine når de var små og :) og ja det blir fort masse penger
Men masse av det jeg kjøpte var ikke alltid like nødvendig :p
Forøvrig byttet jeg bilsete tidlig for han er svær ;) han var 11.35 kg og 72 cm på 6 mnd kontrollen :eek:
 
Forøvrig byttet jeg bilsete tidlig for han er svær ;) han var 11.35 kg og 72 cm på 6 mnd kontrollen :eek:
Hvilket bilsete valgte du? Og er du fornøyd? Må bytte snart vi og. Gleder meg til at ting varer litt lenger jeg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvilket bilsete valgte du? Og er du fornøyd? Må bytte snart vi og. Gleder meg til at ting varer litt lenger jeg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Cybex Sirona. Kjempe fornøyd! :D mini virker fornøyd også. Til og med sovnet der engang :eek:
 
Cybex Sirona. Kjempe fornøyd! :D mini virker fornøyd også. Til og med sovnet der engang :eek:
Takk for tips :) er den enkel å feste ungen i? Har du base til den? Jeg har base nå og er helt avhengig he he.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for tips :) er den enkel å feste ungen i? Har du base til den? Jeg har base nå og er helt avhengig he he.


Sent from my iPhone using BV Forum
Kjempe enkelt. Også er det jo genialt at du kan snu den rundt. Også er det hvilestilling på den. Amazeballs. Er ikke base på de " store " setene. Er liksom uaktuelt å bære de ) har du bil med isofix? Festes i såfall super lett
 
Nå har me ikkje brukt så mye pengar på ne 2 som nr 1. Köpte brukt syskon vogn på finn :) billigt. Eller har eg brukteb del klär fra storebroren och arva en del fra min systers datter.
 
Back
Topp