Så mye koster babyen deg!!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Det er mye som skal i hus når det er en liten på vei, og det er heller ikke billig med en baby i hus. Ifølge Statens institutt for forbruksforskning koster babyen deg 44 290 kroner innen den fyller ett år.
Her kan du lese hva det er som koster

Kommer du til å bruke like mye??

Vi har mye etter kommende lillesøster :)

Vi handlet vogn og bilsete i Sverige og kjøpte seng og kommer på IKEA. Det gjorde at vi sparte litt :)

Det gjenstår vel å se :p Men tror nok ikke vi kommer til å ta det dyreste av det dyre akkurat. Det er første vår, så vi trenger jo absolutt alt av utstyr osv

Det gjenstår vel å se :p Men tror nok ikke vi kommer til å ta det dyreste av det dyre akkurat. Det er første vår, så vi trenger jo absolutt alt av utstyr osv
Jeg husker vi ønsket oss mye til jul/bursdag osv av besteforeldre og venner. Det hjalp. I tillegg var finn.no veldig fint å ha, der fant vi mye fint barneutstyr til en veldig billig penge.
Fant seng til barnet på billigkroken (utstillingsmodell) osv =)
Det trenger ikke koste multum om man vet å spare og trikse litt med pengene her og der =)

Jeg husker vi ønsket oss mye til jul/bursdag osv av besteforeldre og venner. Det hjalp. I tillegg var finn.no veldig fint å ha, der fant vi mye fint barneutstyr til en veldig billig penge.
Fant seng til barnet på billigkroken (utstillingsmodell) osv =)
Det trenger ikke koste multum om man vet å spare og trikse litt med pengene her og der =)
Vi har kjøpt sprinkelseng og stellebord på ikea allerede, det var tilbud så hvorfor ikke :p
Har brukt en del timer på finn, så blir nok noen kjøp der. Var i en barnebutikk og prøvde litt vogner, forelsket meg jo selfølgelig i en der :p så vi får se om det blir ny eller brukt der. Vi har også planer om å dra til Sverige å handle en del der :)

Hmm, halvparten av det utstyret som er listet opp der har jeg ikke bruk for, og den andre halvparten tror jeg at jeg har allerede. Dette kan bli en billig baby. Eller, jeg lurer på om jeg skal bruke babyen som unnskyldning for å kjøpe ny bil, og da kan den jo fort bli mye dyrere. :P Vi kommer til å ha dåpen ute også, og jeg regner med at det ikke akkurat er med i det budsjettet der.

Men jeg lurte litt på noen av punktene i sifo-budsjettet? Hva skal babyen min bruke de 290 kr i mnd til personlig pleie til? Matbudsjettet virket også kanskje litt høyt? Men aldri i verden om jeg klarer meg med bare 300 kr i mnd til babytøy, og det er selv om vi egentlig har både gutteklær og jenteklær fra før.

Vi har nesten alt etter storebror. Til han kjøpte vi noe nytt, men resten arvet eller fikk vi i gave. En baby trenger ikke være så dyrt...

Sifo overdriver alt! Irriterende at bankene bruker det som grunnlag når de skal beregne hvor mye man kan låne. Jeg kjøper meg f.eks. nye klær én til to ganger i året, og da bare strengt nødvendige ting.

Trenger absolutt ikke bli dyrt. Vi kjøpte mye brukt og fikk blant annet sprinkelseng av mine foreldre:-) Vi reiste også til Liverpool med hele familien (burssagsgave til lillebroren min) og der kjøpte vi MASSE baby klær og utstyr. Kjempe billig!! Tror vi brukte totalt 6-7000 kr og det var på ALT (vogn, bilstol, badebalje, sellebord, klær, vugge, vippestol osv.) Mitt tips er å kjøpe smart, mye billig og fint brukte ting på finn.no ;-)

Vet ikke hvor mye vi blir å bruke, men skal kjøpe ny barnevogn og bilstol, en del har vi fra før og noe får vi fra slekt, men det blir vel en del. Blir det gutt denne gangen så har jeg mye barneklær fra før gleder meg til shopping

Back
Topp