Så mange tanker

minibaby

Andre møte med forumet
Burde jo være veldig glad etter MA i okt, og 15+2 på vei nå. Hatt tidlig UL 12+3og alt var fint men likevel så har jeg ikke noe god følelse...
Har litt mage fra før så forventet ikke hard gravid mage med der første.. Men syns ikke det er noe hardt noen sted i det hele tatt.. Kjebner ikke noe liv enda som ikke er noe uvanlig egentlig men likevel.. Klarer ikke glede meg går liksom bare å forbereder meg på at det skal gå galt.. Sagt det kun til de nærmeste venninnene mine, ikke til familie.. Og at jeg har lagt på meg litt er det jo ikke så mange som ser i disse hjemme tider dessverre spiser jeg jo bare mere når jeg er hjemme hver dag.
Skulle ønske man kunne få ett lite tegn på ett eller annet liv inni der, eller at magen kunne bli litt hard..
Noen andre med mange tanker?
 
Har akkurat samme tanker som deg! Har kjent noe jeg er usikker på om er liv eller bare luft, er 16+1 idag. Men etter å ha mistet 4 ganger (uke 22, og 3 ganger i uke 5-6) blir det litt vanskelig å tro på at jeg skal få med en baby hjem liksom. Hadde heller ikke flat mage før jeg ble gravid, gleder meg til det blir litt mer synlig at jeg er gravid! Har ikke ultralyd før i slutten av mai heller, men har jo vært på en i uke 8 og en i uke 12 hvor alt var bra. Føler jeg juger til 5åringen hjemme når jeg snakker om «når babyen kommer» og sånn :rolleyes:
 
Har akkurat samme tanker som deg! Har kjent noe jeg er usikker på om er liv eller bare luft, er 16+1 idag. Men etter å ha mistet 4 ganger (uke 22, og 3 ganger i uke 5-6) blir det litt vanskelig å tro på at jeg skal få med en baby hjem liksom. Hadde heller ikke flat mage før jeg ble gravid, gleder meg til det blir litt mer synlig at jeg er gravid! Har ikke ultralyd før i slutten av mai heller, men har jo vært på en i uke 8 og en i uke 12 hvor alt var bra. Føler jeg juger til 5åringen hjemme når jeg snakker om «når babyen kommer» og sånn :rolleyes:
Prøver å unngå å prate om det og "skvetter" når de hjemme her prater om babyen.. Har ultralyd 14mai så det er jo ikke mange ukene til egentlig men har ikke noe forhåpninger.. Jeg har vært heldig for jeg har 3 friske gutter fra før så sjokket var stort i høst, først når jeg fant ut at jeg var gravid som ikke var planlagt, alle var så glade og hurra, så noen uker etterpå på UL i uke 12+4 og fikk vite at dette fosteret var alt galt med og kunne ikke overleve.. Skikkelig nedtur. Så nå prøver jeg å skjule hele greia prøver å kjenne etter litt hardt nederst, men syns ikke jeg kjenner hverken det eller luftbobler
 
Prøver å unngå å prate om det og "skvetter" når de hjemme her prater om babyen.. Har ultralyd 14mai så det er jo ikke mange ukene til egentlig men har ikke noe forhåpninger.. Jeg har vært heldig for jeg har 3 friske gutter fra før så sjokket var stort i høst, først når jeg fant ut at jeg var gravid som ikke var planlagt, alle var så glade og hurra, så noen uker etterpå på UL i uke 12+4 og fikk vite at dette fosteret var alt galt med og kunne ikke overleve.. Skikkelig nedtur. Så nå prøver jeg å skjule hele greia prøver å kjenne etter litt hardt nederst, men syns ikke jeg kjenner hverken det eller luftbobler

Tror det er veldig vanlig å føle det sånn etter man har mistet, blir vel en slags forsvarsmekanisme, ikke håpe for mye for da blir man heller ikke så skuffa. Oddsen for å miste etter uke 12 er jo fryktelig lav, men når man har vært på feil side av den oddsen hjelper det jo lite med prosenter og statistikk. Håper og tror både du og jeg får babyen vår i oktober :Heartred
 
Akkurat samme tanker. Er 13+2 i dag, og skal på første kontroll i morgen. Har jo symptomer, men magen er stort sett bare stor fordi jeg har vært så oppblåst. Har to friske barn fra før, men har også hatt en MA i uke 13, som jeg er nå.. Masse tanker om at det kan være noe gale.. skikkelig klar for å forhåpentligvis høre hjertelyd i mårra! Sagt det til foreldrene mine og et par andre, men tørr egentlig ikke at folk skal få vite det før jeg har vært på ultralyd.
 
Akkurat samme tanker. Er 13+2 i dag, og skal på første kontroll i morgen. Har jo symptomer, men magen er stort sett bare stor fordi jeg har vært så oppblåst. Har to friske barn fra før, men har også hatt en MA i uke 13, som jeg er nå.. Masse tanker om at det kan være noe gale.. skikkelig klar for å forhåpentligvis høre hjertelyd i mårra! Sagt det til foreldrene mine og et par andre, men tørr egentlig ikke at folk skal få vite det før jeg har vært på ultralyd.
Lykke til i morgen ❤️
 
Føler så med deg. Har ul på fredag og håper bare alt er bra.. stresser selv om jeg vet det ikke er bra for verken meg eller blubb.
 
Føler det også sånn som dere. Og føler også at jeg lurer dattera mi når vi snakker om babyen i magen siden jeg er så redd for at den ikke lever. Må bare holde ut noen uker til vi kjenner liv så blir det sikkert lettere. Med morkaka foran så må jeg kanskje holde ut mange uker også. Håper å høre hjertelyd på første kontroll hos jordmor på fredag. Magen min vokser ikke og kjennes ikke veldig ut som en babymage så at det kan være en liten baby på rundt 10 cm der inne føles jo bare helt fjernt. Men er jo noen som går nesten til termin uten å vite at de er gravide så da er det jo ikke såå rart vi ikke merker noe i uke 15. Selv om det jo er irriterende. Jeg ligger noen ganger på sofaen og kjenner etter for harde livet, men kjenner bare noe rart som sikkert ikke er babyen.
 
Føler med deg. :Heartred:HeartredEtter to sa jeg også etter hverandre... er litt iver 15 uker selv. Et lite tips fra meg. Jeg har kjøpt meg en doppler og prøver å få hørt hjertet til babyen nesten hver dag :happy::Heartred
 
Back
Topp