Så mange flotte unger!

Tweak

Forumet er livet
Jeg må si jeg er imponert over de ungene som er ute i kveld!
De har laget seg flotte kostymer og er høflige og smilende når de kommer!
De første fikk godteri, for da hadde jeg ikke skrudd av utelyset enda. Men de måtte ta av seg maskene sånn at jentungen ikke ble redd. Hun snakket om gutten og titt tei (frem fra maska) resten av kvelden.

De neste kom etter at lyset var skrudd av, jeg bare stakk hodet ut og fortalte de hva slukket lys betydde og de sa "Åja, det hadde vi glemt, unnskyld" og så løp de leende videre.

Jeg ser de nede på veien, mange glade unger ute og koser seg. De går i små gjenger på 2-4 personer eller alene med en forelder. Det er egentlig supert å se LIV i gata igjen altså!

Så vekk med alt negativt om Halloween og at det er kommersielt og en uting, når jeg ser unger som koser seg sånn så er jeg bare glad.

Og så håper jeg at jeg blir spart for noe fanteri som ødelegger stemningen min...

Her hadde vi noen som maset om MER godis før de som sto bak hadde fått enda. DA ble jeg litt irritert, og sa pent at de fikk vente litt.

Og bættene var stappa fulle allerede

Så koselig. Selv om de er kledd ut som små monstere, så betyr det ikke at de er det:) sure kjerringer her inne får det til å høres sånn ut:( dessverre..

Bæbæ lille lam skrev:
Så koselig. Selv om de er kledd ut som små monstere, så betyr det ikke at de er det:) sure kjerringer her inne får det til å høres sånn ut:( dessverre..

Ja.. Det er jo barna i seg selv vi ikke liker selvfølgelig, det er nettop det saken handler om!

Har hatt så mange fine, skumle og søte små på døra i dag!  Nå legger jenta mi seg for kvelden, fornøyd og glad med dagen hun har gleda seg til så lenge. 

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Bæbæ lille lam skrev:

Ja.. Det er jo barna i seg selv vi ikke liker selvfølgelig, det er nettop det saken handler om!

. Tiggere da... Mange her snakker faktisk ned på barna. De yngste vet ikke engang hva en tigger er. De bare går etter som regelen er og få godis, og barn elsker jo godis. Greit å ikke like Halloween og man må ikke delta, slapp av liksom! Er det nødvendig å slenge med leppa over hva andre syns er gøy? Jeg mener ikke deg nå, jeg snakker generelt.

Bæbæ lille lam skrev:

Frk. Tvert I. Mot skrev:

Bæbæ lille lam skrev:

. Tiggere da... Mange her snakker faktisk ned på barna. De yngste vet ikke engang hva en tigger er. De bare går etter som regelen er og få godis, og barn elsker jo godis. Greit å ikke like Halloween og man må ikke delta, slapp av liksom! Er det nødvendig å slenge med leppa over hva andre syns er gøy? Jeg mener ikke deg nå, jeg snakker generelt.

Er det så vanskelig og forstå at man da snakker om tradisjonene, at man er i mot tiggertradisjonen, og ikke at man er i mot barna og enkeltindividene? Det er ett diskusjonsforum, halloween er ett høyaktuelt tema nå om dagen, så det må jo være lov og komme med sin mening om man er i mot også, uten at man er hverken prippen, 70 år, hater barn, ikke unner barn noe gøy osv. osv.?

Jeg føler virkelig ikke at jeg har sett noen innlegg hvor noen slenger med leppa over hva andre synes er gøy, men mange argumenter på hvorfor man selv er imot. Noe som er to vidt forskjellige ting. Jeg har dog sett mange slenge med leppa til de som ikke liker haloween.

Hadde gledet meg til masse små monster jeg, hadde forberedt meg med å si "ææ så skumle dere er, små monstre bla bla"... men da jeg åpnet var det ganske store gutter som sto der, på min egen høyde.. så da ble det bare "hei...vær så god"... emoticon

nå begynner det å bli sent (?) så de små monsterene er vel på vei hjem... er ikke så mange barn i nabolaget her, så er vel kanskje derfor.. 

Back
Topp