"Så liten mage du har"

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Møtt flere i det siste som jeg typisk har jobbet med tidligere eller som er på hilsenivå og som jeg ikke ser så ofte... Når di gratulerer og spørr hvor lenge jeg har igjen kommenterer ca alle at jeg har liten mage....

Ligger ca på streken på målene. Jordmor sa likevel jeg var litt liten... Hadde jeg vært veldig stor tror jeg ikke noen ville kommentert det når di spurte hvor langt på vei jeg er, men når jeg visstnok er litt liten så er det liksom greit å kommentere....

Litt slitsomt innimellom..... Er jo forskjellig hvordan vi legger på oss og hvor store magene blir.... Vekta har gått godt opp siste uka og kan jo enda bli en del større siste ukene....
 
Har også fått masse kommentarer om det! Ikke gøy, begynner å lure på om noe er galt når folk kommenterer det hele tiden.. "oi, er du så langt? Ser ikke sånn ut"
 
Velta varierer jo heile tida sånn sett men fra forrige mandag har jeg nå lagt på meg godt over en kg....
 
Har også fått kommentarer som "du har ikke så stor mage da" eller "du er da ikke like stor som sist" - men ifølge sf-mål er jeg omtrent akkurat som sist og akkurat passe stor ! :p Tipper det bare er øynene deres og det faktum at jeg hadde en litt annen kropp til å begynne med nå enn sist. Magen ser kanskje ikke like stor ut på en kropp som ved start var ti kg tyngre enn førstegang :p
 
Tror folk prøver å være "snille" når de sier sånt.. Her synes jeg heller det går andre veien... "Så stor du er, det er vel ikke lenge igjen nå?" Og ja, jeg ligger godt over på Sf-målet... Vekta er så som så, er vel opp 13 kg... Oppi midt hode hører jeg bare "så feit du er...." Prøver å tenke at folk flest føler de kan kommentere det meste, og det er heldigvis ytterst sjelden noen mener noe vondt med det de sier... :)
 
Får samme kommentarer selv, og det verste er at magen ER liten, og symfysekurven min har så å si flatet helt ut, skal på ekstra ul i dag, så er spent på hva de finner ut der. Tror jeg kommer til å fike til neste person som sier at magen er liten :p
 
Folk mener så mye forskjellig. Noen sier magen er stor, andre sier den er liten. Men dette er tredje svangerskap og jeg har lært meg å ignorere det, sier bare "å, synes du det" eller noe sånt og gidder ikke bli irritert :)
 
Jeg får også høre at jeg har liten mage, men barnet vokser som det skal. Virker som de som er slanke før de bli gravide, holder seg i form i svangerskapet, heller ikke får den største magen. Det er jo ikke noe galt i det, da vi slipper å ha mye unødvendig fett som fyller opp magen! Jeg syntes uansett at det er uhøflig å komme med slike utsagn!
 
Jeg bryr meg ikke om slike kommentarer og prøver selv å heller si ting som "Så fin mage du har", når jeg møter gravide.
Jeg er fornøyd med magen min uansett om den er stor eller liten. (vekta derimot og jeg er ikke heeelt venner)
 
jeg får også slike kommentarer, og at d jeg har lagt på meg er bare den lille kulen :S aom jeg forøvrig selv synes er stor :)
 
Har hørt det ganske mange ganger eg også. Tar det ikkje til meg, eg synest magen er stor :)
 
Fikk høre jeg hadde fin mage, synes ikke bakfra :) men ligger høyt på grafen. Jm sier det er fordi jeg er kort i ryggen. Jeg har ikke lagt på meg siden juni pga kvalmen.....Men bebisen ser nå ut til å vokse. Spent på ny jm time neste uke for har ikke gått opp noe denne mnd heller....

Man vil jo helst ikke gå opp så mye, men noe skal man jo opp også....
 
Jeg hører også at jeg har liten mage , det faktisk synes jeg også i forhold til første graviditeten. Men jeg lagt på meg mye mindre også denne gangen (foreløpig i hvert fall :D )
 
Liten mage i følge "alle" her og... Går i perioder hvor lei jeg blir gnålet, men svarer ofte: min mage er akkurat passe for meg! Ligger rett over streken på symfysen, og legen er hæppi og da er jeg og det :) Kg er ikke så mye opp hittil (7 kg), men kommer vel det også. Spiser det jeg vil når jeg vil :)
 
Jeg får stadig kommentarerer på at magen min er liten, men de påpeker også samtidig at jeg er av de som ser så flott ut som gravid, så personlig har jeg et inntrykk av at de fleste mener det veldig godt :)
 
Får og høre at jeg er liten...

ImageUploadedByBV Forum1411856307.799847.jpg

30+4

Men jeg kan ikke gjøre noe med det... Like ille som de som får spm om de ska ha trillinger spør du meg.... For er jo negativ tone i utsagnet... Evt "spiser du ikke?"
 
Synes bare det er koselig med kommentarer på magen, jeg. Enten de sier jeg er stor eller liten. :) Har det så mye å si hva andre mener, da? Tenk på hvilken fantastisk skatt vi bærer på! <3
 
Føler magen har vokst godt siste ukene så blir spennende å høre hva jordmora sier til fredag :)
 
Folk skjønner ikke at vi damer og våre babyer er forskjellige. Er jo ikke sånn at det er en formel på alt xD kan være slotsomt, men bedre å ikke bry seg for mye.
 
Samme her, er 32 uker og mange ser ikke at jeg er gravid en gang. Har nesten ikke gått opp noe under graviditeten så lurer på om det kanskje er en sammenheng. Hørt at den ofte blir veldig stor på slutten da :)
 
Back
Topp