Så irriterende!

Frk. Tvert I. Mot

Forumet er livet
VIP
Det er så utrolig irriterende med folk som legger seg oppi i det du holder på og oppdra barnet ditt eller tar en kamp!

F.eks. hvis dere er på besøk, og du ber barnet rydde opp etter seg, og de gjentatte ganger (så barnet hører det) sier at det ikke er nødvendig.

Eller når du er på en kiosk, og barnet ditt løper bak kassen.Du henter frem den alvorlige og strennge stemmen og sier bestemt "Nei!", mens den som jobber i kassen vinker barnet ditt til seg og sier (så barnet hører det) at det går helt fint!

Eller når barnet ditt nekter og kle på seg i barnehagen, og du må kle på det med tvang. Barnet hyler og skriker, og du kjemper som en gal. Etter 10 min., da du har fått på ulldress, regnbukse, støvler og jakken er nesten på, DA griper noen inn, og spør "Går det bra med deg **** (barnet)" med en stakkars deg stemme. Jeg får bare lyst til og skrike "Nei, jeg misshandler henne ser du vel! [:@]

Bare meg som er dritt lei slikt?

(Og ja; jeg ser det sikkert ikke er vondt ment, men det undergraver alikevel meg og ødelegger det jeg sier og gjør der og da!)

Drittlei er jeg ikke, men skjønner godt hva du meiner!

Det er antakelig ikke så viktig å rydde etter seg på besøk, men JEG vil at mine barn lærer seg det. Vi voksne gjør jo det... i større eller mindre grad...

Det gjør jo ikke noe at ungen springer bak kasse, men det er jo fakttisk ikke lov.

Ungen kan gjerne protestere ved på kledning, men det er jo IKKE synd om h*n allikevel....

Jeg syns det er en uting at folk skal si ting som undergraver det en annen voksen har sagt (spesielt når man snakker til egne barn).

Har faktisk aldri tenkt over at når jeg sier til mine venner at barna ikke trenger å rydde opp alt etter seg er irriterende.

Hvorfor SKAL de rydde etter seg om verten sier det går greit?? Er ikke det en del av sosial læring å vite at man normalt gjør det, men noen kan gi unntak for å være snill og høflig! Hvorfor SKAL man holde på prinsippene sine når andre sier det er greit???[:)]

Jeg forstår i teorien hva du mener, men det kommer jo an på hva du sier til barnet. Om man så forklarer at man egentlig alltid skal rydde etter seg, men nå var ***** utrolig snill med oss!? Jeg bare tenker MÅ man alltid???[;)][:)]

ORIGINAL: floppen

Har faktisk aldri tenkt over at når jeg sier til mine venner at barna ikke trenger å rydde opp alt etter seg er irriterende.

Og det forstår jeg, for jeg har ikke tenkt over det før jeg fikk barn og opplevde det selv. [8D]

ORIGINAL: Delia

Hvorfor SKAL de rydde etter seg om verten sier det går greit?? Er ikke det en del av sosial læring å vite at man normalt gjør det, men noen kan gi unntak for å være snill og høflig! Hvorfor SKAL man holde på prinsippene sine når andre sier det er greit???[:)]

Jeg forstår i teorien hva du mener, men det kommer jo an på hva du sier til barnet. Om man så forklarer at man egentlig alltid skal rydde etter seg, men nå var ***** utrolig snill med oss!? Jeg bare tenker MÅ man alltid???[;)][:)]

Fordi jeg mener at det er rett og rimelig og lære seg det, og nesten alle sier av høfflighet at det ikke trengs, ergo får man aldri trent på det.

JEG vil at MITT barn lærer seg at man skal rydde opp etter seg når man har rotet, borte som hjemme. Og jeg får litt problemer med og lære henne det hvis hun alltid skal slippe.

Back
Topp