Så hva spiser vi kvalme damer??? ;)

Miz-M

Nurse ;)
Oktobermirakler 2013
Matlysten blir dårligere å dårligere dag for dag, smatidig som sulten selvfølgelig blir større. Problemet er at jeg ikke har lyst på noen ting som helst. Ligger nå i sengen med et utvalg av ritz-kjeks, polarbrød, druer, cola å vann på nattbordet ;) Sist svangerskap levde jeg på grønne epler å knekkebrød de tre første månedene (så det frister ihvertfall IKKE ;) ) Så jeg er egentlig bare litt nyskjerrig på hva dere andre får i dere?? :)

Går i knekkebrød og vann her... Skikkelig kvalm stort sett hele tiden. Har gått ned 5 kilo de siste 2 ukene. :sick009

Spider tørre knekkebrød eller ingenting faktisk :( drikker lite og ingenting heller, og nå tror jeg at snart er på grensen til uttørret. Kan nesten ikke reise meg uten å ville besvime, det suser i hodet mitt, og alt går rundt :(

Man må vel bare forsøke å holde motet oppe, å tenke at kvalmen mest sannsynlig gir seg etterhvert :) Uansett godt å høre at flere sliter me samme problematikken :s

jeg spiser akkurat det som faller meg inn der og da, for det er som regel det jeg klarer å holde nede... så d går mye i tomat og rød saft.. noen ganger bittelitt middag (men det er mindre enn 1-åringen), eller knekkebrød med ost.. håper snart denne kvalmen går over, for jeg (hadde aldri trodd det men) holder på å bli tynn, alle klær er for store og jeg er rett og slett veldig sliten, kraftløs og utrolig svimmel, har vært 100% sykmeldt, men er nå bare 50% sykmeldt, for legen ville jeg skulle prøve, men får ikke gjort stort de 4 timene jeg er på jobb..

Kan også tilføye at jeg har fått utrolig lavt blodtrykk, noe som også kan være med å forsterke svimmelhet og klaftløshet...

jeg spiser akkurat det som faller meg inn der og da, for det er som regel det jeg klarer å holde nede... så d går mye i tomat og rød saft.. noen ganger bittelitt middag (men det er mindre enn 1-åringen), eller knekkebrød med ost.. håper snart denne kvalmen går over, for jeg (hadde aldri trodd det men) holder på å bli tynn, alle klær er for store og jeg er rett og slett veldig sliten, kraftløs og utrolig svimmel, har vært 100% sykmeldt, men er nå bare 50% sykmeldt, for legen ville jeg skulle prøve, men får ikke gjort stort de 4 timene jeg er på jobb..

Kan også tilføye at jeg har fått utrolig lavt blodtrykk, noe som også kan være med å forsterke svimmelhet og klaftløshet...

jeg sliter og med lavt blodtrykk, siste måling var 100/68, jeg spiser og det som faller meg inn, men det er så lite som frister om dagen.

Signerer lavt blodtrykk... Jeg jobber 40 % og har delt det opp med 2 hele dager i uken, men vet ikke hvor lenge jeg kan klare dette dersom formen fortsetter på dette viset. Er 6+3 i dag og erfaringsmessig vet jeg at det kan bli enda verre før det blir bedre ;)

Vell, til morgen idag fant jeg meg selv sittende i bilen på statoil for å spise baguette til frokost før jobb.. :P
Ble kvalm bare av tanken på å åpne kjøleskapet å vann ble litt tynt å klare seg på frem til lunsj..
Skal legge til at jeg er så trøtt at jeg er i zombie tilstand, så wops satt jeg på statoil å følte meg sånn passe gravid å rar :P
Ellers blir det mye knekkebrød, eller det som faller meg inn der å da.. Og MASSE vann, blir også sinssykt kvalm etter middag.. blææk

Ser ut som knekkebrød e gjengangeren hos mange ;) Jeg blir egentlig kvalm både av å åpne brødboksen å kjøleskapet ;)

salt potetgull og appelsin. men plutselig blir jeg kvalm av det og,så går opp og ned hele tida. Håper alle snart er ferdig med den verste kvalmen! :)

Jeg prøver å spise noe salt.. Gjerne forskjellige supper :)
Ellers har jeg fått kvalmestillende av legen så funker til tider :)

grønne sure epler, og surt smågodt er omtrent det eneste som holder seg nede her i gården.. Og cola, men prøver å begrense meg til et lite glass om morningen og kvelden.. Prøver å drikke vann utenom, men det kommer utrolig lett opp igjen gitt! Sprite zero drikker jeg også litt av.. Ellers er det tørre knekkebrød og mariakjeks, men det er i grunn bare for det er det "beste" å spy opp igjen:p Du vet du har svangerskapskvalme når du planlegger måltidene utifra hva som går greit i retur.. For å si det sånn, så er min pølsespisingskarriere over! :P

Har ikke fantasi eller matlyst til å tenke på middag, så eg spise det mannen min lage til meg :)Ellers går det i bananer, chips og vann. Eg tar vitamintilskudd siden eg ikke e flink til å spise variert.

Hi hi lurte på å poste tilsvarende innlegg tidligere i dag... Mat er kun noe jeg spiser fordi jeg må om dagen, så å si alt smaker dritt... Middager er noe jeg godt kunne klart meg uten men synes 2 åringen fortjener ordentlig middag så da prøver jeg så godt jeg kan å lage noe. Men fisk og stekt mat blir det lite av for da kaster jeg opp med engang. I dag hadde vi Sodd og det smakte faktisk veldig godt, men når den var blitt kald holdt jeg på å "dø" av lukta så spørs om det blir mere Sodd på ei stund og... Det går mest i tørre rundstykker og litt frukt (appelsin, grønne epler) her om dagen.... Gleder meg masse til mat smaker igjen :-))

jeg sliter og med lavt blodtrykk, siste måling var 100/68, jeg spiser og det som faller meg inn, men det er så lite som frister om dagen.

Til jm for 2 uker siden var det 100/60, og til lege for 1 uke siden var det 90/55.. så det går nedover :P på det laveste med førstemann hadde jeg 85/45.. men da kom d lave blodtrykket mye senere, var ikke før i uke 30 det.. nå er det jo allerede kommet i uke 8-10 :/

Til jm for 2 uker siden var det 100/60, og til lege for 1 uke siden var det 90/55.. så det går nedover :p på det laveste med førstemann hadde jeg 85/45.. men da kom d lave blodtrykket mye senere, var ikke før i uke 30 det.. nå er det jo allerede kommet i uke 8-10 :/

Hva kan vi gjøre med lavt blodtrykk? Jeg hadde ikke det i det hele tatt med første mann. Er så slitsomt, har jo ikke noen form for energi kjenner jeg, og det blir jo svart når jeg reiser meg opp, og livet er jo en eviglang karruselltur syns jeg.

Dersom man har lavt blodtrykk er det viktig å få i seg nok væske, ihvertfall hvis man kaster mye opp også. Er vel det eneste rådet sånn sett. Samt ta det med ro å lytte til kroppen (klisje-råd :geek)

Loveharts, potetkaker, vann og appelsin funker her... slitsomt med kvalmen. De to forige svangerskapene hadde jeg hyperemesis... helt for j...ig. Er foreløpig bare kvalm, så får satse på at det blir med det denne ganga!

Hva kan vi gjøre med lavt blodtrykk? Jeg hadde ikke det i det hele tatt med første mann. Er så slitsomt, har jo ikke noen form for energi kjenner jeg, og det blir jo svart når jeg reiser meg opp, og livet er jo en eviglang karruselltur syns jeg.

hvis du har lavt blodtrykk skal du drikke mye... Hvis det er skikkelig ille, og du ikke får i deg væske pga kvalme og oppkast, er det kanskje lurt å komme seg på sykehuset å få væske intravenøst.. hvor lavt bt har du?

Back
Topp