Så.. hva gjør dere mer håret der nede?

cjfare

Flørter med forumet
Novemberlykke 2016
Det er en stund siden jeg kunne se eller nå med barberhøvelen nedentil, så det er ganske gjennomgrodd der nå. Vurderer sterkt å bestille time til voksing de nærmeste dagene, slik jeg gjorde sist det nærmet seg fødsel også. Har lest at noen anbefaler at man lar det vokse fritt pga infeksjonsfare, men legen jeg hadde sist sa at det ikke hadde noe å si. Og selv må jeg innrømme at jeg følte det var veldig oversiktlig og enkelt å holde rent sting osv etter fødsel når området var vokset på forhånd. Og så er det noe med å føle seg LITT freshere da... Hordan gjør dere det?
 
Jeg barberer ukentlig i dusjen. Klarer heller ikke se stort der nede lenger, men tar det på feelingen og bruker speil om det trengs. Funker greit for min del :) Føler meg ikke vel om jeg er hårete der nede!
 
Jeg baberer ennå jeg og kommer til å gjøre det til det ikke går lenger, da tyr jeg til voksing. Det er for at jeg selv skal føle meg vell! :)
 
Jeg barberer også enda, jeg orker ikke tanken på å bli helt grodd igjen :p gjør det for min egen del, jordmødrene tenker nok ikke over det, men utrolig hva det gjør å få det bort, haha
 
Jeg vokser.. har time neste uke som er siste voksing før fødsel. Termin 28.11
 
Har en måned til termin nå, og barberte bort alt i helgen. Skar meg skikkelig fordi jeg ikke så noe, så jeg tenker dette blir siste gangen :p Får heller stusse litt. Voksing synes jeg at jeg så lett får inngrodde hår av, noe jeg aldri har hatt problemer med tidligere.
 
Hadde det ikke vært for forum, så hadde jeg ikke hatt peiling på at barbering er fy-fy (og jordmor har sagt at forum og google er på nei-lista), så egentlig har jeg vanvittig lysst til å overse det jeg har lært her inne... Er virkelig ikke komfortabel med hår der nede.
 
Bare stusser litt med saks nå. Sitter på gulvet med et speil ;)
Litt vanskelig er det jo, 6 dager igjen til termin, bruker ikke bare 5 minutter på det for å si det sånn :p
 
Jordmødrene fraråder barbering, har flere på jobb og noen i vennekrets. De fraråder som som dere tidligere har nevnt pga infeksjonsfare. Er jo rimelig mye av diverse væsker der nede under fødsel, så jeg stusser bare med saks.
 
Barberer i blinde :p men funker fint hittill :)
 
Her skal det få gro villt til hormonene er ute av kroppen etter renselsen. Når alt er grodd og gynekologen har sagt sitt skal det bestilles time til voksing :)
 
Har latt det bli urskog og skal la det være urskog til babyen er ute og renselsen borte.

Eneste irriterende med det er at håret klør i perioder og jeg føler meg aldri skikkelig ren der nede.
 
Eg barbere det eg klarer uten å sjå nåke! Ser sikkert veldig rart ut der no :p Kjeme sikkert til å barbere så lenge eg rekker
 
Har ikke brydd meg så mye egentlig, og nå som jeg er så nærme gidder jeg ikke gjøre noe heller. Så busk får være busk :p haha
Får heller freshe meg opp litt etter renselsen er over:)
 
Nettopp født, hadde latt håret gro siste 3 ukene. Aldri følt meg så ufresh og tenkte mye på det i forkant, kviet meg litt. Men når du først er i gang kunne du ikke brydd deg mindre, du ofrer ikke håret en tanke!
Lest både for og imot men føler flere mener behold og det sa de også på barsel så jeg anbefaler å beholde :)
 
Barberte rett før det var 4 uker igjen, og siden det blir sagt av mange at man skal la det gro de siste 4 ukene gjør eg dette. Gjorde det sist også, null problem å ta det igjen etter fødsel :)
 
Back
Topp