så gikk det galt igjen...

bleiesmurfen

Elsker forumet
tenkte jeg skulle fortelle her inne også, siden så mange av mine kjente fortsatt er innom her.
 
var hos fastlegen på min første kontroll i går. tok blodprøver og fylte ut skjemaer og sånn. hun prøvde å lytte etter hjertelyden, men fant den ikke.
jeg ble egentlig ikke så skremt siden det jo er tidlig. ikke alle leger vil prøve så tidlig engang.

men utover dagen ble jeg mer og mer bekymret, og siden vi reiser til kreta på søndag ville jeg få sjekket det for å slippe og gå og bekymre meg hele ferien. jeg ringte sykehuset, for jeg går jo til oppfølging der og har fått beskjed om å ringe om det er noe. fikk beskjed om at jeg kunne komme med en gang, for med min historikk skjønt de bekymringen min [&:]

men hun fant ikke hjerteaktivitet [:(] hun prøvde med 2 forskjellige apparater for å være sikker. og fikk inn en dame til for å se.
babyen vår døde uke 10+1 etter ul terminen. 4 dager etter vi var på kontroll, og hvor alt var fint. fin hjerteaktivitet og den lille lå og sprellet. nå lå den helt stille... [:(]

jeg ble lagt inn og fikk utskrapning i natt pga stor pågang og "krisetilfeller" på operasjonsstuene.

dette er så vondt. jeg kan ikke beskrive det [:(]
vi vet ikke om vi tør å prøve igjen heller. det er så stor psykisk belastning dette [&o].
blir henvist til rikshospitalet, så får vi høre hva de sier. jeg vil ikke bare prøve igjen og "håpe på det beste" hvis det ikke finnes annen hjelp for oss. nå har vi prøvd både med og uten crinone og albyl. ingen ting hjelper [:(]
håper jeg får en bedre utredning der inne (dvs mer enn bare standard blodprøver) for det er jo helt klart at noe er veldig galt!!! [:@] 6 aborter, 3 av dem ma [:(]

nå bare gleder jeg meg til å dra til kreta på søndag. bort fra alt. bare sambo og jeg  (datteren min er hos pappan sin de 2 ukene). bare være sammen og ta vare på hverandre. ta dagene som de kommer og la tiden jobbe. pga utskrapningen og infeksjonsfaren kan jeg dessverre ikke bade i basseng eller sjø da [>:] (hvis ingen har noen glupe forslag om hvordan jeg kan proppe igjen da [:D] får ikke lov å bruke tampong nemlig [>:])

heldigvis har jeg jo datteren (som ble 6 år i går av alle dager og måtte oppleve dette på bursdagen sin [:(]) så jeg HAR opplevd gleden med å gå gravid, og få et barn. det er lettere da, enn om jeg ikke hadde hatt henne. men jeg og sambo vil jo så gjerne ha ett barn sammen [:(]
og det så ut som det skulle gå bra denne gangen...  ingen tegn på at noe var galt, ingen blødninger, kvalme, ømme pupper (gått opp en bh str) begynte å få mage [:(] så det kom faktisk som et sjokk [&:]

nå får vi la tiden jobbe og se hva fremtiden bringer. kjenner jeg meg selv rett så prøver jeg nok igjen siden jeg ønsker det så sterkt [&:] men det er heldigvis ikke noe jeg behøver å avgjøre nå.

dette ble laaaangt, men det var godt å få det ut [8D]

lykke til videre alle sammen, med å få spirer og med å bære dem fram!

klem fra en bleiesmurf som forsøker å være tapper [&:]
 
Ord blir fattige i en slik stund, det skulle ikke være mulig å oppleve dette flere ganger [:(]. Jeg håpet virkelig at det gikk din vei nå, det så jo så bra ut. 
 
Ta vare på hverandre i tiden fremover, og kos dere som best dere kan på ferie! 
 
NEEEEEIIIIIII!!!!!! Å dette skulle ikke du oppleve enda en gang [:(]
 
Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg. Dette er jo så uendelig trist å høre [:(]
 
uff prøver å trøste så godt jeg kan. har aldri opplevd og mistet noen gang, men bare ved og lese innlegget kjenner jeg at jeg får vondt inni hele meg!

må jo være noe de kan gjøre for dere på rikshospitalet, du har jo klart og bære fram et barn tiligere!

håper dere får en fin tur til kreta! og at dere får pleiet forholdet deres godt de to ukene. tar på og miste å da er det ekstra viktig at dere har hverandre!
 
ORIGINAL: babyT

NEEEEEIIIIIII!!!!!! Å dette skulle ikke du oppleve enda en gang [:(]

Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg. Dette er jo så uendelig trist å høre [:(]


Signerer...[:(]
 
huff, dette var veldig trist lesning[:(][:(] Kos deg på ferie og slapp av med din kjære!
 
ORIGINAL: babyT

NEEEEEIIIIIII!!!!!! Å dette skulle ikke du oppleve enda en gang [:(]

Vet ikke helt hva jeg skal si, jeg. Dette er jo så uendelig trist å høre [:(]

 
signerer..
 
Uff dette var trist lesing,bleiesmurfen[:(][:(][:(]
Vet desverre hvordan du har det nå og det er helt forferdelig tungt[:(][:(]

Du får i alle fall slappe av og ta vare på deg selv på Kreta

Føler med deg og gir deg en stor trøsteklem (eneste klemmesymbolet jeg fant[8|])
 
Dette er veldig trist og sårt Bleiesmurfen, jeg som var så sikker på at du hadde greid det denne gangen.
Dersom jeg finner noe svar på hvordan man kanskje kan hindre at slikt skjer så sender jeg deg en PM, venter på svar fra USA nå. Håper hun svarre meg da, en gammel nettvenn jeghar oer der. Hun har en lignendes historie som deg, men det funket med masse hjelp tilslutt med medisiner og sprøyter.

Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg jeg, men det er ikke så lett i vårt moderland Norge, vi er nok litt tilbake når det gjelder slike ting, desverre må jeg nok si det.
Men jeg håper at den kommende utredningen kan hjelpe dere videre på veg.

Hvet ikke helt hva jeg skal si er tom for ord, jeg håper dere greier å nyte ferien deres litt på Kreat, men iallefall dere har værandre da i denne tunge stunden. Jeg sitter her med tårer i øynene når jeg skriver dette, dette her har du ikke fortjent vennen.

Klem fra
Anne
 
Jeg har ikke ord bleiesmurfen! [:(] Tenker på deg. 
 
NEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIII
 
Bleiesmurfen, jeg har ikke ord!!! Dette er så forferdelig urettferdig!!!
 
Håper dere får vite hva som skjer, og hvorfor!!!
 
Lykke til
 
Signerer de ovenfor her, dette hadde jeg ikke forestilt meg skulle skje nå... [:(] Var så sikker på at det skulle gå bra nå!
Dette må være utrolig tøft for dere... Har ikke ord... Men håper det finnes hjelp for deg og ta godt vare på hverandre!!! Sender en stor klem
 
*Tenker på dere*
 
ORIGINAL: snuppis30

Å nei bleiesmurfen  Nå ble jeg kjempe lei meg og trist når jeg leste dette  Livet er urettferdig noen ganger Dere får ha god tur til Kreta og kos dere så masse dere kan

 
Signerer denne jeg
 
[:(]nei bleiesmurfen[:(] no sitter eg å griner her, skulle ønske eg kunne klemme deg godt no[:(]
du var kommet så langt og eg trodde dette skulle gå så bra[:(]
 
skjønner godt at du frykter å prøve igjen, for du Bleiesmurfen, du har jaggu me gjennomgått mye no[:(]
 
 
eg sender deg en kjempe stor klem snuppa, tenker så masse på deg snuppa.
 
 
Håper du får en fin tur til utlandet
 
 
stor klem fra meg
 
ORIGINAL: lucine

bleiesmurfen:[:(][:(][:(]

det her var virkelig trist å høre om, vet ikke helt hva jeg skal si,men var så fælt å lese.

hadde virkelig håpet at det var din tur denne gangen,men så trist at det skulle skje igjen...at du mistet.[:(][:(][:(]

stoooor trøsteklem.
signerer denne[:(]

 
det varmer virkelig at så mange tenker på oss [:)]
 
det er forferdelig tøft, og jeg aner ikke selv hvordan jeg klarer å stå oppreist. jeg må være ufattelig sterk [8|] eller så er jeg bare forferdelig flink til å fortrenge [&:]
men jeg krasjer innimellom og da bare gråter jeg og raser mot verden og syns dette er forferdelig urettferdig [:@] og finnes det en gud, så skjønner ikke jeg hvordan han kan la sånt skje? [8|]
noen sier det er en mening med alt. vel, dette ser jeg ingen mening i. hvorfor skal dette skje gang på gang? [:(] 
 
men det varmer å vite at man ikke er alene. det er mange som bryr seg, både her inne og ute irl. det kjennes godt.
 
og VilSåGjerne, grattis med tvillinger da vennen!!!! [:D] 
(har ikke fått med meg det jeg [&:])
 
ORIGINAL: lucine

bleiesmurfen:[:(][:(][:(]

det her var virkelig trist å høre om, vet ikke helt hva jeg skal si,men var så fælt å lese.

hadde virkelig håpet at det var din tur denne gangen,men så trist at det skulle skje igjen...at du mistet.[:(][:(][:(]

stoooor trøsteklem.



 
sign denna [:(][:(][:(]
 
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiii, at det skal være så utrolig urettferdig her i verden.
jeg var så sikker på at nå var det gått bra. gir deg en stor klem.
 
ha en fin tur på kreta og plei hverandre godt.
 
 
 
Back
Topp