Så fornøyd etter samtale på sykehuset!

Strikkemaskinen

Glad i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg var på sykehuset i går for å legge en plan for fødselen denne gangen. Det gikk kjempefint! Legen vi var hos var veldig grei.

Jeg har født to ganger før. Begge fødsler har gått fort (6 og 3 timer). Begge har sitt fast på slutten og måttet tas ut med vakuum og begge har også hatt dårlig/ingen fosterlyd på slutten. Første løp de av gårde med etter fødselen, men hun pustet av seg selv etter kort tid. Nr to måtte gjennopplives og vi blei overført til et større sykehus der hun fikk kjølebehandling i tre døgn for å motvirke hjerneskade pga oksygenmangel under fødselen. I tillegg til at det var skummelt under selve fødselen med nr to så hadde vi også lang reisevei til sykehuset (2 timer ). Nå er jeg selvfølgelig engstelig for at denne fødselen skal gå enda raskere...

Men legen på sykehuset var som sagt veldig grei og forståelsesfull. Jeg følte at han virkelig lyttet og ønsket å tilfreds våre ønsker for at vi skulle føle oss trygge!

Resultatet ble at vi får planlagt ks dersom vi fortsatt ønsker det når tiden er inne.
Men først jeg skal legges inn på pasienthotellet i slutten av kommende uke. Jeg er da 37 uker (har tidligere født i uke 37 og 38). På den måten slipper jeg den lange reiseveien dersom fødselen starter! Vi ble også enige om at dersom fødselen starter før et planlagt ks så forsøker vi med vanlig fødsel. Da er jeg på sykehuset når fødselen starter og da har vi tid til å bytte til ks dersom det er nødvendig.

Vi er kjempefornøyd med dette og synes nå at det føles trygt! Det kommer selvfølgelig å bli spennende på slutten, men det kommer til å være fint å være der de dagene!

Så bra at det ordner seg. :) Det er så viktig å bli tatt på alvor, og å få en skikkelig plan for hva som skal gjøres. :)

Så godt for deg. Jeg skal også på pasienthotellet, om i underkant av 3 uker! Er da i uke 35, og det skal bli godt å være der det skal skje :)
Ja, det skal bli godt å slippe en lang kjøretur dersom lillegutt velger å komme ut før planen. Det blir vel sikkert litt lange og kjedelige dager, men det tror jeg det er verdt!

Back
Topp