Såå skuffa! :(

Prestekragen92

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
*Aprilbaby 2018*
Kommer akkurat fra jordmora og jeg er SÅ skuffa! :(

Hun satt og så på klokka hele tida, og virka bare interessert i å bli ferdig!

Fikk såvidt skviset inn 2 spørsmål, og thats it! Spurte om ingefær, det hadde hun ikke peiling på, og jeg fikk beskjed om å spørre på apoteket. Spurte også om MA, hvor vanlig dette er, at jeg er veldig redd for dette, og om det var noen måte hun kunne sjekke dette på. Da fikk jeg bare beskjed om at det var noe som kunne skje, men at vi krysser fingrene for at alt går bra.

Føler jeg fikk INGENTING ut av denne timen :(

Apoteket har nok mer kunnskap om ingefær enn jordmor :-) Jordmor er der for deg og barnet og passer på og gir råd /veiledning. . Du virker ut som du ønsker det beste for barnet og er veldig opptatt av sunnhet :-) Kan skjønne at jm ble trygg på deg da :-)
Svært dumt at du ble skuffet , får håpe på at dette ble et engangstilfelle !
MA opplever noen desverre , men det er kroppen som skyver det vekk da det kan være syk. Noen få har andre gynekologiske problemer men da blir du evt. Undersøkt etter et par MA og i forhold til alder osv...
Du blir bare mer stresset om du vet om du er disponibel for å ha økt sjanse for MA...
Prøv så godt du kan å slappe av og følg generelle råd :-)

Jeg tror det vil bli mer å få ut av kontrollene etterhvert som babyen vokser og faktisk kan undersøkes.:)

Jeg vet at MA kan skje og at det ikke er noe de kan gjøre for å forhindre det ol. :)
Men hele problemet var at hun ikke virka interessert i å snakke, eller svare på spm eller noen ting. Bare å komme gjennom "foredraget" hun hadde forberett, på kortest mulig tid :)

Syns det ble helt feil for mg når jeg følte at jeg måtte bryte inn for å kunne stille 2 spm, og at jeg da ødela hele tidsskjemaet hennes... Trodde jo hovedsaklig jeg skulle dit for å kunne stille spm jeg lurer på ol. Lærte ingenting der, og følte jeg fikk ingenting ut av hele timen... :)

Så dumt at du føler det sånn. Her kunne jeg velge om jeg ville gå til legen min eller til jm, og jeg gikk litt til begge. Hvis du har mulighet, kan du jo gå på kontroll til legen hvis du heller vil det.

Jeg har fråtset i ingefær i hele svangerskapet... Er det på en fy-liste? Å jeg er 33+0 i dag, burde kanskje fått det med meg... Gått helt fint med meg da :)

Hvis du ikke likte henne, så ville jeg bytta, hvis det er en mulighet. Jeg har kutta ut legen i forbindelse med svangerskapet, for hu er så fjærn og har en "whatever" holdning som jeg ble kvalm av... Så du trenger ikke å gå til JM heller, men håper du finner ei som er varm og god <3

Så leit at du opplevde det sånn! Jeg ville nok gitt henne et par sjanser til, følte selv at det var mest naturlig å gå dit litt lengre ut i svangerskapet sist, da var alt litt mer virkelig på en måte, og de kjente jo også på magen og målte, hørte etter hjertelyd osv. Denne gangen tror jeg faktisk at jeg kommer til å droppe å dra til jordmor. Er så fantastisk fornøyd med legen min!

Har vært hos lege tidligere i forbindelse med svangerskapet, og syns det gikk kjempe bra! Han tok seg god tid, og snakket MED meg på en god og ordentlig måte :) skal til han neste gang.

Tenkte JM skal få en sjanse til, håper hun bare hadde en dårlig dag :), så får jeg se om jeg envt bytter eller bare går til lege :)

Jeg har fråtset i ingefær i hele svangerskapet... Er det på en fy-liste? Å jeg er 33+0 i dag, burde kanskje fått det med meg... Gått helt fint med meg da :)

Hvis du ikke likte henne, så ville jeg bytta, hvis det er en mulighet. Jeg har kutta ut legen i forbindelse med svangerskapet, for hu er så fjærn og har en "whatever" holdning som jeg ble kvalm av... Så du trenger ikke å gå til JM heller, men håper du finner ei som er varm og god <3

Jeg vet egentlig ikke helt. Ble anbefalt av legen min å prøve ingefær i kosten, eller kapsler. Men på eska med kapsler står det at gravide skal snakke med lege først, og ikke ta for mye. Har funnet på nett at det hjelper på kvalme, men at man ikke skal ta for mye. Men ingen sier noe om hvor mye som er for mye :p jordmora visste heller som sagt ikke :)

Jeg som er mye kvalm har fått råd om å ta ingefær, men på tom mage blir det bare masse ubehageligheter rundt det.. Raper smak av det hele tiden. Sluttet etter andre pillen. :yuck::p

Btw, tar det på tom mage siden jeg ikke får i meg mat. Og raper siden jeg er kvalm :P Går vanligvis ikke rundt å raper..

Kommer akkurat fra jordmora og jeg er SÅ skuffa! :(

Hun satt og så på klokka hele tida, og virka bare interessert i å bli ferdig!

Fikk såvidt skviset inn 2 spørsmål, og thats it! Spurte om ingefær, det hadde hun ikke peiling på, og jeg fikk beskjed om å spørre på apoteket. Spurte også om MA, hvor vanlig dette er, at jeg er veldig redd for dette, og om det var noen måte hun kunne sjekke dette på. Da fikk jeg bare beskjed om at det var noe som kunne skje, men at vi krysser fingrene for at alt går bra.

Føler jeg fikk INGENTING ut av denne timen :(
Så kjipt! Håper du får en bedre opplevelse neste gang. Bra du er fornøyd med legen i alle fall.

Jeg som er mye kvalm har fått råd om å ta ingefær, men på tom mage blir det bare masse ubehageligheter rundt det.. Raper smak av det hele tiden. Sluttet etter andre pillen. :yuck::p

Åja, jeg har brukt fersk rot jeg da, lager mye juice meg gulrot og ingefær og det går ned på høykant :)

Mener å ha hørt det skal hjelpe mot kvalme ja :) håper du får i deg litt mer snart da :)

Jeg vet egentlig ikke helt. Ble anbefalt av legen min å prøve ingefær i kosten, eller kapsler. Men på eska med kapsler står det at gravide skal snakke med lege først, og ikke ta for mye. Har funnet på nett at det hjelper på kvalme, men at man ikke skal ta for mye. Men ingen sier noe om hvor mye som er for mye :p jordmora visste heller som sagt ikke :)

Hmm hva en lærer ;)

Åja, jeg har brukt fersk rot jeg da, lager mye juice meg gulrot og ingefær og det går ned på høykant :)

Mener å ha hørt det skal hjelpe mot kvalme ja :) håper du får i deg litt mer snart da :)

Åja, det hadde jo kanskje vært godt. Men er så dårlig på kjøkkenet at til og med en smoothie blir for komplisert.. :P

Back
Topp