Såååå leeei

Sistemann kommer i September :)

Sistemann kommer i September :)
Jeg er så ordentlig leei nå!! Tung og sliten.. Alt er bare ett ork..
Har såå lyst å spørre jordmor når jeg er der neste gang (37+4) om hun kan sjekke om jeg er moden. Har myye kynnere, vonde kynnere, stikkinger og nedpress..
Hvordan fungerer det med dere om dere spørr deres jordmor?

Jeg er 39+4 og har hatt de samme plagene som du skriver, men jm sjekket meg ikke. Hun var bare fornøyd med at kroppen min gjorde nye av forarbeidet hjemme, som hun sa. Det er helvettes slit, men man får ikke gjort så mye mer med det :-/

Skjønner deg veldig godt. Er 37+6 i dag og er såå lei av alle disse modningstegnene. Kan ikke skjønne at jeg må bli mer moden nå hvertfall..

Jeg har ikke spurt jordmor og kommer nok heller ikke til å spørre. Blir nok enda mer skuffet om jeg får vite at jeg er moden og har åpning og så skjer det ikke noe på flere uke :/

Jeg er så ordentlig leei nå!! Tung og sliten.. Alt er bare ett ork..
Har såå lyst å spørre jordmor når jeg er der neste gang (37+4) om hun kan sjekke om jeg er moden. Har myye kynnere, vonde kynnere, stikkinger og nedpress..
Hvordan fungerer det med dere om dere spørr deres jordmor?

Du er ikke alene...
Jeg vil bare bli ferdig jeg nå! Men jordmor sa at hun ikke kommer til å strippe eller sjekke før jeg er på termin. Har kontroll igjen på torsdag, hos en annen jordmor, så skal spørre da.
Ble sjekket i uke 36 av lege og hun sa jeg hadde 1 cm åpning og at cervix var sentrert, men fortsatt 2-3 cm lang.
Håper bare at jeg får i fødsel snart, hunøret daler mer og mer for hver dag. Er 38+2.

Dere er ikke alene! Er 39+5 i dag. Kjenner ikke noe modningstegn eller noe. Sa det til mannen i dag at fødsel kommer ikke til å skje :p hehe jeg er såå lei nå at jeg er villig til å gjøre hva som helst.

Jeg ville aldri bedt jordmor om å sjekke. Hva skulle vitsen være? Jeg er også utrolig lei, men om det er modent eller ikke sier ingenting om når jeg skal føde, og for meg har det alltid virket veldig rart med folk som ber om slike unødvendige undersøkelser.

Jeg ville aldri bedt jordmor om å sjekke. Hva skulle vitsen være? Jeg er også utrolig lei, men om det er modent eller ikke sier ingenting om når jeg skal føde, og for meg har det alltid virket veldig rart med folk som ber om slike unødvendige undersøkelser.
Er litt enig i dette egentlig. Om jeg fant ut at modningen var kommet langt ville jeg fått falske forhåpninger, og hvis ikke ville jeg bare blitt skuffet. Fødselen kommer når den kommer uansett hva...

Men jeg er også så gresselig lei. Lei av at livet står på pause, lei av å ikke bare kunne fikse alt mulig, lei av å føle meg som et berg... 39 uker i dag, håper jeg ikke må gå over...

Begynner å merke det jeg og, nå med en bihulebetennelse på toppen så er det ekstra slitsomt! Mye kynnere/begynnende rier, som kommer oftere nå den siste uka.. Var hos jordmor i går og ho sa at viss jeg fikk sånne rier igjen, eller var usikker på om noe var på gang, eller bare nysgjerrig så skulle jeg bare ringe, så kunne jo sjekke meg :) jeg er 37 uker, og kommer ikke til å stresse med å bli sjekket, fødselen begynner når den begynner, og da merker jeg det vel godt :)

Tror de aller fleste av oss er klare for å bli ferdig og hilse på den lille vi har bært på!

Må si meg enig med at jeg har litt problemer med å se poenget med en vaginal undersøkelse da det sier fint lite uten rier. Men det er meg da.
Det er også mulig at det er for tidlig at jordmor er villig til å sjekke - jo flere vaginal undersøkelser, jo større er infeksjonsfaren, så ikke bli skuffet om hun ikke er villig til å gjøre det.

Håper ventetiden blir kort! :)

Jeg går på bekkentrening i basseng, og der er regelen at man etter uke 37 må sjekke om alt fremdeles er lukket før man fortsetter. Så da skal jeg spørre jordmor om sjekk på fredag, da.. Vil jo så gjerne fortsette å gå på treningen. Men ikke hvis jeg er moden og det er fare for infeksjon ved å fortsette. Det blir jo spennende å høre hva hun mener om det...

Er 37+6, og er også PASSE lei :p har alle tegn på at det snart kan skje, men man vet jo aldri når! Har vondt alle plasser, og føler meg ganske mett på å ha stor mage.

Back
Topp