SØVNTIPS ANYONE??

*yummymummy*

Gift med forumet
De som har fulgt med, har gjerne fått med seg at tullemor ikke sover på kveldene... eller for det meste ikke sover på kveldene.
Det skjer innimellom at hun sover på kveldene. Men det er meget sjelden.
Har faste rutiner, er konsekvent, gjør det samme før legging hver kveld.
Går inn til henne og viser at jeg er der.
Tar henne kun ut av soverommet om hun må ha ny bleie.
Hun får tilbud om vann på falske på rommet, men thats it.
Hun får masse kos, ny bleie, stell, mat før sengetid, så vet hun ikke er sulten.
Hun sover fra 19 til 20, før det begynner.
Da holder hun det gående til langt over midnatt.
Er ikke det at hun ikke er trøtt. For det er hun.
Men hun godtar ikke at hun ikke får "sose" ved siden av meg, og sove ved siden av meg på natten.
Helst vil hun sitte ute med meg i stua, og skal bæres og holdes hele dagen.
Hun er ei trygg jente, og har faste rammer rundt seg i hverdagen.
Selv om det er bare meg her hjemme med dem, så har hun nok av personer hun er trygg på. Og hun stortrives i barnehagen, og har folk rundt seg som elsker henne.
Jeg har vært i kontakt med helsestasjonens familiesenter, for ekstra rådgivning ang søvnproblemene.
Fikk masse ros, for jeg gjør absolutt ikke noe feil.
De hadde ingen nye råd å komme med, for jeg gjør alt etter boken.
Jeg er litt sliten etter 20 mnd hvor omtrent hver kveld har vært med gråting, fordi hun ikke vil sove på kveldene.
Når hun var baby, og jeg nattammet, så ammet jeg annenhver time, også på natten. Så ble ikke så mye sammenhengende søvn.
Hun sover fint når hun først sovner, og sover da fra ca 1-2 om natten, til 7 om morgenen, så jeg får jo søvn, men får null alenetid, og kveldsro, til å samle meg, etter en hektisk dag med ungene.
Det tar på å være helt-alene-mamma, med lite avlastning.
Har prøvd å ha besøk på kveldene, men det er ikke så veldig kjekt å komme på besøk når jeg må inn på barnerommet hvert 5 minutt ca. Og den stunden jeg ikke er inne hos henne, så brøler hun jo, og protesterer.

Er det NOEN som har noen forslag?

*dytte*

ORIGINAL: shorty86

akupunktur[;)]

hvor mange behandlinger er det normalt at de trenger?

det kommer nok veldig ann på hvor de stikker og antall stikk i forhold til sype søvnproblemer ol, evt alder jeg er usikker men det er nok individuelt hvordan kroppen reagerer.. bruker mye akupunktur på sønnen min når han er forkjøla ol og enda det ikke blir satt nåler for søvn så sover han myyye bedre lenge..

ring å hør[:D] Sønnen min har time i morra så jeg kan spørre[;)]

dytter

opp

Du sier hun ikke vil sove om hun ikke får ligge hos deg.
Dersom du samsover - sover hun da? Sovner hun, sover hun dypt, sover hun sammenhengende?
Jeg brukte i lange perioder med kolikkgutten min samsoving som innsovningsmetode - la ham i armkroken (da sovnet han på maks 15 min., i motsetning til 2 timer med gråting i egen seng), for så å smyge meg opp og ut i stua når han først sov.
Noen ganger kunne jeg løfte ham over i senga hans når jeg skulle legge meg, andre ganger sov han hos meg resten av natten også.

Når vi flyttet da han var 14 mnd gammel bestemte han seg plutselig for at det IKKE var kult å sove i mammas seng, og ville bare sove i sin egen - det tok omtrent et år før han var villig til å snooze litt i senga mi når han var syk. [&:]
(M.a.o. samsoving er ikke farlig, og det går stort sett over før skolealder uansett. [;)])

Tusen tusen takk for svar!!![:)]

Nei, har hendt 2 ganger at det har fungert å sove med henne i min seng.
Somregel så begynner hun å tulle og tøyse om jeg tar henne over i sengen min.
Herjer på, og river meg i håret.
Og om jeg tar henne over, så vil hun kose, og kose, men ikke sove. Hun ligger med vid åpne øyne i en times tid, uten å sove.
Hun har ingen problemer med å sovne, for hun legger seg fint, og sover fint 1 time ca, før hun våkner og gråter og ikke vil sove mer.
Hadde glatt samsovet med henne, for gjorde det med rampen når han var liten[:)]
Men det fungerer dessverre ikke det heller.

dytter, i håp om flere kloke svar i dag.

Back
Topp