*yummymummy*
Gift med forumet
De som har fulgt med, har gjerne fått med seg at tullemor ikke sover på kveldene... eller for det meste ikke sover på kveldene.
Det skjer innimellom at hun sover på kveldene. Men det er meget sjelden.
Har faste rutiner, er konsekvent, gjør det samme før legging hver kveld.
Går inn til henne og viser at jeg er der.
Tar henne kun ut av soverommet om hun må ha ny bleie.
Hun får tilbud om vann på falske på rommet, men thats it.
Hun får masse kos, ny bleie, stell, mat før sengetid, så vet hun ikke er sulten.
Hun sover fra 19 til 20, før det begynner.
Da holder hun det gående til langt over midnatt.
Er ikke det at hun ikke er trøtt. For det er hun.
Men hun godtar ikke at hun ikke får "sose" ved siden av meg, og sove ved siden av meg på natten.
Helst vil hun sitte ute med meg i stua, og skal bæres og holdes hele dagen.
Hun er ei trygg jente, og har faste rammer rundt seg i hverdagen.
Selv om det er bare meg her hjemme med dem, så har hun nok av personer hun er trygg på. Og hun stortrives i barnehagen, og har folk rundt seg som elsker henne.
Jeg har vært i kontakt med helsestasjonens familiesenter, for ekstra rådgivning ang søvnproblemene.
Fikk masse ros, for jeg gjør absolutt ikke noe feil.
De hadde ingen nye råd å komme med, for jeg gjør alt etter boken.
Jeg er litt sliten etter 20 mnd hvor omtrent hver kveld har vært med gråting, fordi hun ikke vil sove på kveldene.
Når hun var baby, og jeg nattammet, så ammet jeg annenhver time, også på natten. Så ble ikke så mye sammenhengende søvn.
Hun sover fint når hun først sovner, og sover da fra ca 1-2 om natten, til 7 om morgenen, så jeg får jo søvn, men får null alenetid, og kveldsro, til å samle meg, etter en hektisk dag med ungene.
Det tar på å være helt-alene-mamma, med lite avlastning.
Har prøvd å ha besøk på kveldene, men det er ikke så veldig kjekt å komme på besøk når jeg må inn på barnerommet hvert 5 minutt ca. Og den stunden jeg ikke er inne hos henne, så brøler hun jo, og protesterer.
Er det NOEN som har noen forslag?
Det skjer innimellom at hun sover på kveldene. Men det er meget sjelden.
Har faste rutiner, er konsekvent, gjør det samme før legging hver kveld.
Går inn til henne og viser at jeg er der.
Tar henne kun ut av soverommet om hun må ha ny bleie.
Hun får tilbud om vann på falske på rommet, men thats it.
Hun får masse kos, ny bleie, stell, mat før sengetid, så vet hun ikke er sulten.
Hun sover fra 19 til 20, før det begynner.
Da holder hun det gående til langt over midnatt.
Er ikke det at hun ikke er trøtt. For det er hun.
Men hun godtar ikke at hun ikke får "sose" ved siden av meg, og sove ved siden av meg på natten.
Helst vil hun sitte ute med meg i stua, og skal bæres og holdes hele dagen.
Hun er ei trygg jente, og har faste rammer rundt seg i hverdagen.
Selv om det er bare meg her hjemme med dem, så har hun nok av personer hun er trygg på. Og hun stortrives i barnehagen, og har folk rundt seg som elsker henne.
Jeg har vært i kontakt med helsestasjonens familiesenter, for ekstra rådgivning ang søvnproblemene.
Fikk masse ros, for jeg gjør absolutt ikke noe feil.
De hadde ingen nye råd å komme med, for jeg gjør alt etter boken.
Jeg er litt sliten etter 20 mnd hvor omtrent hver kveld har vært med gråting, fordi hun ikke vil sove på kveldene.
Når hun var baby, og jeg nattammet, så ammet jeg annenhver time, også på natten. Så ble ikke så mye sammenhengende søvn.
Hun sover fint når hun først sovner, og sover da fra ca 1-2 om natten, til 7 om morgenen, så jeg får jo søvn, men får null alenetid, og kveldsro, til å samle meg, etter en hektisk dag med ungene.
Det tar på å være helt-alene-mamma, med lite avlastning.
Har prøvd å ha besøk på kveldene, men det er ikke så veldig kjekt å komme på besøk når jeg må inn på barnerommet hvert 5 minutt ca. Og den stunden jeg ikke er inne hos henne, så brøler hun jo, og protesterer.
Er det NOEN som har noen forslag?