SÅ SINT!!!

FruE

Betatt av forumet
Blir så forbanna på trygdekontoret...de kan jo INGENTING! Ringte for å spørre om ferie og fødselspenger, og om feriepenger, men hun dama i telefonen svarte på gebrokkent norsk/ et eller annet at hun ikke helt visste....og gjespet i telefonrøret mens hun prøvde å komme frem med ett eller annet fra regelverket!!! Bablet noe om at trygdekontoret bare betaler ut feriepenger til neste år av de 12 første ukene i svangerskapsperminsjonen - altså blir det MYE mindre feriepenger til neste år dersom ikke arbeidsgiver er grei.... OG kommunene er ikke akkurat kjent for å være greie når det gjelder penger..... [:'(]
Men seriøst, trodde damene på trygdekontoret var der for å kunne svare på slike spørsmål...men hun hadde jo ikke peiling!!! [:@]

Har også erfart at det er mange som jobber på Trygdekontoret som ikke vet hva de snakker om bestandig.
Men det er sant som hun sa, trygdekontoret utbetaler kun feriepenger som er opptjent i 12 av de ukene du har permisjon. Og arbeidsgiver plikter heller ikke noe annet. Bittert, men thats life honey [:@]

(Jeg er heldig i så måte for jeg har en arbeidsgiver som gir feriepenger for hele perioden, så jeg taper ingenting annet enn de 20% som faller bort siden jeg ønsker å gå hjemme i 1 år)

Hei på deg.  Jeg må bare fortelle at de på  trygdekontoret i sigdal er kjempe finke.  De forklarer deg til du forstår det og stiller opp på møte med deg om du trenger teskjeinfo.
Var der nå nettopp, og mener bestemt at hun sa det at de som jobbet i kommunene fikk feriepenger utover de 12 ukene. er 98% sikker på at det var det hun mente. 

Jeg derimot som jobber i det private må nok belage meg på mindre ferie penger til neste år.  He he[:D] arbeids giveren mine er så dumme at de sa: at  "ikke gjorde noe for mitt vedkommne for jeg kunne bare  f"å en sånn engangs sum på 90tusen".  Alle gravide får det[:D]
 Dama på trygdekontoret holdt på å le seg ihjel da jeg fortalte hva de hadde sagt.

Så her må vi belage oss på litt mindre penger
og det skal vi klare[:D]
(prøver å være opptimist ihvertfall)[8|]

Huff, ja må vel belage oss på mindre penger vi og... Mannen er student, så han har ikke akkurat verdens beste inntekt. Må høre med kommunen hvordan det blir med feriepenger, men gidder liksom ikke mase om det allerede nå.... Er nok med at jeg er sykemeldt, liksom.... [8D]
Men, vi skal nok klare oss. Har klart oss på mindre før, så... [:)] Ble bare så innmari sinna på hun dama i telefonen som ikke virka helt som om hun skjønte spørsmålet en gang...og ikke kunne gi noe klart svar. Virka som om hun trivdes veldig godt i jobben sin - not![8D]
Men takk for oppmuntringene - dette skal nok gå greit.[:)]

Back
Topp