Rynkefrie klær

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg trenger en topp, men har ikke tid til å dra ut på shopping. Tenkte derfor at jeg skulle handle på nett. Problemet er bare at jeg ikke vil ha klær i stoffer som lett krøller seg. Jeg ønsker ikke å måtte fram med strykejernet. Så hvilke stoffer leter jeg etter? Eventuelt hva bør jeg holde meg unna? Jeg fant noen fine topper i 100% Viskose. Er det ok?

Jeg følger sjeldent med på slikt, så jeg er helt grønn :-)

Viskose liker jeg, de er luftige og holder seg krøllfritt :)

Jeg fant noen fine topper i 100% Viskose. Er det ok?

Viskose kan være mye forskjellig, akkurat som bomull. Tenk for eksempel på forskjellen mellom klassiske hvitskjorter og t-skjorter. Jersey, stretch eller denim kan lages strykefritt av begge materialene. Og av lin, også selv om lin er kjent for å rynke mer enn noe annet.

Har du et godt bilde av stoffet? V-mønster er et godt tegn, ruter dårlig (I denne sammenhengen).

Hvis det er en tynn, løs topp kan polyester eller andre syntetiske stoff være OK, men om de skal helt inntil kroppen blir de ekstra klamme og rynkete.

Viskose kan være mye forskjellig, akkurat som bomull. Tenk for eksempel på forskjellen mellom klassiske hvitskjorter og t-skjorter. Jersey, stretch eller denim kan lages strykefritt av begge materialene. Og av lin, også selv om lin er kjent for å rynke mer enn noe annet.

Har du et godt bilde av stoffet? V-mønster er et godt tegn, ruter dårlig (I denne sammenhengen).

Hvis det er en tynn, løs topp kan polyester eller andre syntetiske stoff være OK, men om de skal helt inntil kroppen blir de ekstra klamme og rynkete.

Hmmm. Har sett på flere, men legger med linker til noen av de jeg tenker på:

Denne
Denne
Jeg ser jo på flere ting, det trenger jo ikke være viskose. Jeg synes denne var fin. Jeg ser jo i utgangspunktet etter kortarmede topper, eller singletter som ikke er tettsittende (ikke at jeg fant noen fine eksempler på ellos, men kanskje en annen plass).

Back
Topp