Rykninger i magen

marutt

Glad i forumet
Hei! Jeg er i uke 32 nå. Bare lurer på om det er vanlig å kjenne rykninger i magen, nesten som leamus... Klarer ikke å kjenne om det er muskulatur eller babyen :p Det varer bare et sekund eller to, og er som oftest litt langt oppe på siden av magen.. Det kjennes ut som jeg har en kanin som tramper inni der. haha...

I tillegg kjenner jeg litt "mensfølelse" i ryggen av og til, fler som kjenner dette?
 
Hei :-) jeg har ikke kjent noe av den rykkingen, men det kan jo være at barnet rører seg litt lengre ned så du vil kjenne at det bomper til litt lengre oppe i magen :-) Menssmerter i rygg har jeg mye av om dagene, bare at jeg kjenner det best nederst i magen. Kjennes ut som jeg skal starte og blø når som helst! Er litt ekkelt, blir jo helt paranoid igjen... huff. Men dette er vel bare en del av modningsprosessen :-)
 
Jeg hadde veldig til slike leamus-liknende rykninger i uke 27-29 eller noe sånt. Ble jo litt urolig fordi det til tider dirret såppas at man tenker ungen har et anfall eller noe.
Men jeg snakket med flere gravide som hadde opplevd det samme. Og de sa det gikk over. Noen mente det kunne skyldes livmora som strekker seg/vokser, mens andre mente det var nye bevegelser fra den lille. Altså at armene er blitt sterke nok til at man kjenner de bedre osv. 

Ikke vet jeg, men det gikk over :) Eller ble anderledes i alle fall. Nå er jeg i uke 33 og føler at bevegelsene jeg kjenner er litt mer.. tja.. "til å kjenne igjen". Altså at jeg kjenner om hun strekker foten, eller om det er arma som går over hodet osv. :) Godt er det å kjenne så mye liv i alle fall:)
 
Jeg har også kjent masse til sånne rykninger som kjennes ut som anfall. Har jo vært litt bekymret for hva det kan være, men glemmer å spørre legen når jeg er der :P Er sikkert ikke noe farlig ;)
 
Ja, tror nok det bare er babyen som hikker, storebror hikket masse i magen, lillebror har ikke gjort det noe....
 
ja, det kan være hikke. Kjennes det ut som om det er sterk, kjapp puls liksom? Storebror var en hikker, og det er visst lillesøster også :)
 


inacharlotte skrev:
Det er babyen som hikker :) Fikk det selv rundt 30 uker, er 33+5 nå :)


Jeg tror ikke det er det på meg, for jeg har begynt å kjenne hikking i det siste, og det føles absolutt ikke likt..
 
Ja, det er akkurat som en kjemperask puls, kanskje 5-6 "slag" også gir det seg. Det er jo selvfølgelig vanlige bevegelser også gjennom hele døgnet :) Det virker jo som det er ganske vanlig, men spør JM neste gang jeg er der, og får jeg beskjed om at det er noe unormalt skal jeg si ifra :)
 
Back
Topp