Ryggsmerter

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hva ville du gjort?
Ringe legevakt i dag eller vente til i morgen?

Har den siste tiden hatt mye vondt i ryggen (mellom skulderblader) og har fått Henvisning til Røngten som ikke er før i november.

I dag har jeg helt ekstremt vondt, og jeg har problemer med å gå pga svakhet i armer og bein. Når jeg går må jeg holde armer slapt rett ned. Om jeg løfter venstre arm så får jeg en svikt i høyre ben, og motsatt...

Med andre ord, jeg føler IKKE jeg kan vente helt til november med Røngten.
Men ville du ringt legevakt i dag, eller vente til i morgen når legekontoret er åpent.

Er såpass nå, at jeg ikke tør å kjøre bil selv, så litt usikker på om jeg kommer meg noe sted i morgen uten hjelp...

Ring og hør hva de sier. Det høres ikke akkurat helt bra ut.
Blir å ta det imorgen. Sikkert bedre å vente her uansett. Hjelper ikke å sitte på legevakt stolene... Haha.

Men å gå sånn til november, det nekter jeg :o det er tydelig at noe ikke stemmer.
Vurderer å ta en nobligan (som jeg fikk ved benbrudd) men ble da forferdelig sløv av dem...

Legevakt asap!
Har snakket med dem.
Fikk beskjed om å vente til i morgen, men at jeg skulle ringe tilbake om det forverret seg.
Har time hos legen i morgen ettermiddag, for å be om andre smertestillende bl.a., så får heller få noen til å kjøre meg om jeg ikke klarer selv.

Blir å ta det imorgen. Sikkert bedre å vente her uansett. Hjelper ikke å sitte på legevakt stolene... Haha.

Men å gå sånn til november, det nekter jeg :eek: det er tydelig at noe ikke stemmer.
Vurderer å ta en nobligan (som jeg fikk ved benbrudd) men ble da forferdelig sløv av dem...
Bedre å ta en og være sløv, enn å lide deg gjennom dagen/kvelden..

Bedre å ta en og være sløv, enn å lide deg gjennom dagen/kvelden..

Leste gjennom bivirkningene, og mange av de opplever jeg fra før av (mye mulig pga ryggen), så kan vel kanskje ikke bli såå mye verre...

Jeg får Paracet jeg :p
Så nei det kan nok ikke bli verre.
Har alltid fått paracet tidligere, og det hjelper jo ikke en dritt :o
Fått naproxen nå, men de hjelper ikke de heller på de sterkeste smertene.
Får se hva de sier i morgen, for jeg vet at legen ikke er så begeistra for paralgin o.l, men det er jo gjerne det som hjelper mot smertene. Trenger ikke ta de hver dag...

Fikk en gang 7 mg morfin sprøyta rett inn i hofta, for at jeg skulle klare å reise meg. Ambulansepersonell var forbauset og sa det var mer vanlig ved bruddskader. Jaja, jeg har hatt noen brudd, og den smerten kan ikke sammenlignes. Da har jeg jo klart å gå... Så tror ikke jeg var like overrasket :p

Har alltid fått paracet tidligere, og det hjelper jo ikke en dritt :eek:
Fått naproxen nå, men de hjelper ikke de heller på de sterkeste smertene.
Får se hva de sier i morgen, for jeg vet at legen ikke er så begeistra for paralgin o.l, men det er jo gjerne det som hjelper mot smertene. Trenger ikke ta de hver dag...

Fikk en gang 7 mg morfin sprøyta rett inn i hofta, for at jeg skulle klare å reise meg. Ambulansepersonell var forbauset og sa det var mer vanlig ved bruddskader. Jaja, jeg har hatt noen brudd, og den smerten kan ikke sammenlignes. Da har jeg jo klart å gå... Så tror ikke jeg var like overrasket :p
Hehe. Jeg får ingenting! Legen er redd for avhengighet, selv om det kun er for når jeg har de verste periodene.. 1-4 ganger i måneden. Jaja, jeg overlever på Paracet,

Hehe. Jeg får ingenting! Legen er redd for avhengighet, selv om det kun er for når jeg har de verste periodene.. 1-4 ganger i måneden. Jaja, jeg overlever på Paracet,
Er vel avhengighet de er redd for her og. Har nå tatt en paralgin i ny og ne på det verste, som har stått i skapet (samboer sliter med smerter fra prolaps og tar det innimellom)
De taes kun i nødsituasjoner, så tror ikke avhengighet er noen stor risiko her. Men det glasset er tomt, så da blir det litt vanskeligere.

Bra du overlever på paracet da.
Gjør jo det jeg og, men ser ikke helt poenget med å ta det når jeg ikke merker forskjell.

Er vel avhengighet de er redd for her og. Har nå tatt en paralgin i ny og ne på det verste, som har stått i skapet (samboer sliter med smerter fra prolaps og tar det innimellom)
De taes kun i nødsituasjoner, så tror ikke avhengighet er noen stor risiko her. Men det glasset er tomt, så da blir det litt vanskeligere.

Bra du overlever på paracet da.
Gjør jo det jeg og, men ser ikke helt poenget med å ta det når jeg ikke merker forskjell.
Vel, Paracet gjør ingenting. Jeg dør ikke, men livskvaliteten er dårlig for å si det sånn. På de verste dagene sitter jeg her som en tom sekk.. men sånn er det, de som prøver å scamme pga avhengighet ødelegger for de med behov en gang iblant!
Fysio sa det ganske greit, er en forskjell på å overleve og leve.

Vel, Paracet gjør ingenting. Jeg dør ikke, men livskvaliteten er dårlig for å si det sånn. På de verste dagene sitter jeg her som en tom sekk.. men sånn er det, de som prøver å scamme pga avhengighet ødelegger for de med behov en gang iblant!
Fysio sa det ganske greit, er en forskjell på å overleve og leve.

Veldig sant det. Og spesielt når man har barn og da. Man blir jo helt utslått av slike sterke smerter, men det er kanskje ikke noe legene forstår? :facepalm:

Fysioterapeut kan ikke skrive resept de da?

Veldig sant det. Og spesielt når man har barn og da. Man blir jo helt utslått av slike sterke smerter, men det er kanskje ikke noe legene forstår? :facepalm:

Fysioterapeut kan ikke skrive resept de da?
Nei, de kan ikke det. De kan anbefale til legen, men legen kan ignorere det. Skal på rehabilitering i februar, da skal legen der vurdere smertestillende. Så bare 5 mnd igjen! Håpløst egentlig. Forhåpentligvis får du hjelp imorgen!!

Nei, de kan ikke det. De kan anbefale til legen, men legen kan ignorere det. Skal på rehabilitering i februar, da skal legen der vurdere smertestillende. Så bare 5 mnd igjen! Håpløst egentlig. Forhåpentligvis får du hjelp imorgen!!
Egentlig ganske tragisk :( får håpe den legen har noen bedre råd en paracet da.

Tok meg en nobligan, og hadde rett i at det ikke ble verre ihvertfall. Ble faktisk mye mer våken og smerten forsvant. Har fortsatt svikten da, men det hjelper når smerten og svimmelheten blir bedre.
Hjalp litt på blodtrykket og som har vært litt lavt i helgen.
Nesten så jeg tror feberen som har vært opp og ned den siste uken også kommer av smertene. Har du noen erfaring med det?

Egentlig ganske tragisk :( får håpe den legen har noen bedre råd en paracet da.

Tok meg en nobligan, og hadde rett i at det ikke ble verre ihvertfall. Ble faktisk mye mer våken og smerten forsvant. Har fortsatt svikten da, men det hjelper når smerten og svimmelheten blir bedre.
Hjalp litt på blodtrykket og som har vært litt lavt i helgen.
Nesten så jeg tror feberen som har vært opp og ned den siste uken også kommer av smertene. Har du noen erfaring med det?
Ja, det hender jeg får feber, svetter, fryser osv av smerter.. fibroen gir også smerter hvis det er mye stress i livet, så hjelper ikke! Legen på rehab sa vi skal diskutere smertestillende på det oppholdet ja, og hu har «makt» til å si at fastlegen må skrive ut noe.

Ja, det hender jeg får feber, svetter, fryser osv av smerter.. fibroen gir også smerter hvis det er mye stress i livet, så hjelper ikke! Legen på rehab sa vi skal diskutere smertestillende på det oppholdet ja, og hu har «makt» til å si at fastlegen må skrive ut noe.
Håper virkelig det blir et positivt møte da.

Blitt lagt inn en laaang liste for blodprøver jeg skal ta til onsdag nå, så får vi se. Legen syns ikke jeg så noe frisk ut :p

Fikk heldigvis resept på paralgin forte, da han forstod at jeg ikke engang klarer å lage middag med de smertene... Eller noe annet :o

Back
Topp