Ryggsmerter

Hønemor1989

Blir kjent med forumet
Påskekyllingene 2020
Er bare i Uke 4+4, men allerede begynt å få smerter nederst i korsryggen som blir verre ved bevegelse. Andre som er plaget med dette? Kan det være begynnende bekkenløsning så tidlig?

Jeg sliter en del med ryggen og bekken. Har gjort det siden rundt uke 6, er 8+6 i dag så det har nok kommet for å bli ser det ut som.

Jeg har en revmatisk sykdom som hovedsakelig går ut på rygg, og bekken. Så jeg har slitt endel med «bekkenløsning» uten at jeg har vært gravid før.. Men nå er det verre enn noen gang, kan ikke stå stille å kutte opp grønnsaker uten at bekkenet er helt grusomt. Så jeg er 7+1, og sliter med bekkenet. Trur fint at andre uten sykdom også kan slite med dette tidlig..

Har tidvis dumpe smerter i korsryggen, men det kommer og går litt. Er 4+3 i dag. Noen får bekkenløsning relativt tidlig, har jeg lest, så det kan jo være det.

Syns det er vanskelig å mene noe om hva som kan være relatert til hva i egen kropp om dagen.

Jeg er i uke 5+1 og har slitt med det samme siden uke 4. Hadde kraftig bekkenløsning i de forrige svangerskapene som kom i uke 20 med nr 1 og uke 15 med nr 2. Har derfor også slitt med bekken i etterkant. Håper ikke den kommer for fullt riktig enda, men merker det godt i visse situasjoner på jobb.

Allerede før uke 4 merka jeg at jeg får vondt i korsryggen hvis jeg står stille over tid. Jeg pleier å stå en del på jobb, men må mye oftere sette meg ned nå. Trening, turer, sykling etc går helt fint for min del, det er det å stå stille som tar på mye mer enn før.

Merka det godt i dag etter jeg sprang i gateløp med jentungen. Føles ut som noen har sparka meg i halebeinet....

Back
Topp