Ryggen min!!!!

katrin

Betatt av forumet
De siste ukene har jeg fått veldig vondt midt på, litt lenger opp i ryggen..
kjenner det spesielt når jeg har gått mye, intens på en plass liksom

Det er grusomt smertefullt, og jeg vet ikke helt hva som gjør det..

Kan det være feil holdning eller ??

Håper noen kan svare meg og har noen tips kanskje..

Kanskje er det flere som har det slik??

Katrin

Hadde også mye vondt i rygg da jeg var gravid, fysio sa det er helt normalt. Når det begynner å bli tungt foran, henger vi mere bakpå for å stabilisere vekta. Ta deg et varmt bad eller legg deg på siden med varmeflaske/rispose på ryggen. God bedring[:)]

Det der var jeg også plaget med da jeg gikk gravid med andre mann + at jeg hadde bekkenløsning. Måtte gå til fysioterapaut, det hjalp noen dager, men så kom det alltid tilbake. Det satt seg liksom midt mellom skulderbladene...

kanskje en ikke skal hive seg bakover for å holde balansen?
Jeg gjør kanskje det ubevisst..
Ble det verre og verre eller var det kun når dere anstrengte dere?

Det er ikke noe godt nei, tenkte jeg skulle prøve varmepose og bad..

Kan massasje hjelpe? er det muskulert?
Kjennes slik ut..

Klem

heisann...
jeg er oxo plaget av smerter i ryggen...
jeg gikk til legen og klaget over dette og lurte på om han kunne hjelpe meg..
han henviste meg vidre til pysoterapaut...
føler meg litt mør banket,men det hjlper..
lykke til..
klem

Med en god holdning kan du minske faren for å få vondt i ryggen. Dessverre er det slik at mange gravide får dårlig holdning. Vekten øker, den voksende magen forskyver sentrum for tyngdekraften fremover, mens du av samme grunn lener deg bakover for å oppveie det hele. Dette resulterer i en konstant påkjenning av ryggmusklene. Mange får derfor vondt i ryggen.

I tillegg påvirker svangerskapshormonene leddbåndene slik at de strekkes og blir løsere, særlig i korsryggen. Dette fører til ekstra belastning på leddene i ryggen og hoftene, og gjør dem sårbare for påkjenninger.

Dette står det om ryggsmerter på babyverden, men det står ikke noe om behandling, så snakk med legen din han vet nok råd!

Jeg har akkurat det samme! Det er helt forferdelig! Det kommer helt plutselig og er skikkelig intenst!! Det hjelper med massasje og akupunktur[:)] Det er musklene som strekker seg og noen av dem blir litt for anspente....ikke farlig, bare veldig vondt!

Har også en del plager baki ryggen, spesielt korsryggen.. det er fordi når magen vokser så belaster det ryggen mer pga vekta fremover. Går over når magen forsvinner [:)]

Jeg hadde det slik for noen uker siden Synes det gjorde helt grusomt vondt. Men etter kjæresten maserte litt forsiktig der forsvant det. Så kan jo prøve og få noen til og masere deg litt kanskje.

Må bare ligge til att vist du ligger med hodet høyt om natten pga halsbrann eller noe,så kan det godt være derfor..

Back
Topp