Rygg/bekkenplager allerede..

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg har allerede fått ryggvondt eller bekkenløsning og er bare 12+2.. har hatt det siden uke 9.. det sitter rett over den venstre rumpeballen (hvis jeg kan kalle det det) og av og til i den også.. dritvondt når jeg reiser meg, bøyer meg, setter meg ned, går rundt, alt er vondt og det er akuratt som det låser seg litt av og til.. irriterende og ikke mye gøy i det hele tatt! Noen som vet om dette kan være bekkenløsning? Noen andre som også sliter ryggen/bekkenet så tidlig?

Jeg har også litt vondt i venstre runpeball (litt over) men jeg trodde bare det var en muskel som har strekt seg eller noe. Er 12+4 så vi er jo ganske likt på vei.. Dette er første gang jeg er gravid så jeg har ikke peiling på hvordan bekkenløsning kjennes ut :p
God bedring til deg hvertfall, håper det går over :)

Det sitter 3 ledd i bekkenet og det er disse man har plager fra når man har bekkenløsning. Det ene heter symfysen og er i front og så finnes det 2 bak som heter iliosakralledd (over rumpeballene) For at det skal være en skikkelig bekkenløsning skal man ha plager i fra alle 3 leddene. Jeg slet med iliosakralleddene den siste mnd sist svangerskap og har begynt å plages med det ene nå allerede :-/ Håper det bedrer seg men er nok redd det vil vedvare. Du kan jo be om henvisning til fysioterapeut dersom du er veldig plaget.

kjente bekkenvondten allerede før positiv test. Blir bare værre og værre, men går til fysio 2 ganger i uken, og er sykemeldt 2 dager per uke, så forløpig holdes det i sjakk :)

Jeg kjenner jeg er veldig spent på hva de neste ukene bringer! Forrige svangerskapet ble jeg sykemeldt 100 % fra uke 14, og måtte gå til behandling hos fysio to ganger i uka.
Da var jeg ikke forberedt på at kroppen ville si sånn stopp. Denne gangen prøver jeg å være med forsiktig, og ikke gå på samme smell. Dessverre kjenner jeg allerede problemer med bekkene, og er 12 uker på søndag.
Gjør styrkeøvelser og lett yoga, så får jeg bare ta en uke av gang :)

Lytt til kroppen, og ikke press den for mye!

Back
Topp