Rydding

Sirius

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde ett ekstra lager av energi til rydding! Leiligheten min har ikke fått en skikkelig runde rydding eller vasking på flere måneder. Klarer bare litt her og litt der, og innen jeg har rukket over leiligheten (som gjerne tar ett par uker) har det jeg begynte med rukket å bli rotetet igjen... Nå skal jeg liksom pynte til jul, men blir ikke helt enkelt når jeg ikke har noe energi til å få ryddet vekk andre ting først... Jaja. Det blir vel jul allikevel. Og julemusikk på høy guffe hjelper jo på litt adventsstemmning om ikke annet :)

Høres veldig kjent ut! Har et tonn med ting jeg burde gjort.. og vasking og rydding er ikke gelt prioritert.. og jeg jobber bare 50% nå (sykemeldt 50%) så føler jeg burde klart det! Men jul blir det uansett! (Jeg satte fram julepynten til tross for rotet :-P )

Hele denne uka har jeg vært helt tom for energi, og ukesvasken har bare drøyd helt til nå (tar den alltid på mandagen). Men nå i dag så er samboeren min reist på fest med en kompis og energien er kommet tilbake, eller ikke for fullt men har ihvertfall litt energi sånn at hele leiligheten vår blir ryddet og vasket, i tillegg pyntet til jul. :-) Tar alltid ryddingen og vaskingen på kveldstid så jeg starter nå :-)

Har og energi på bunn, men når jeg først starter klarer jeg aldrig å slutte!
Her er nesten absolutt alt klappet og klart til julen, mangler bare juletreet og noen fuglenek :p Jeg og datteren har bakt første lass med pepperkaker og i dag bakte jeg brente mandler rullet i melis! Enda hat jeg mye baking igjen!
Huset er vasket, skittentøyskurvene er tømt og vi ble ferdige med den nye parleringsplassen til leieboeren idag (det var tungt med all sanden).

Men jeg jobber enda 100% og bekkene mitt ER så vondt!! Så jeg gjør ting her hjemme når jeg kjenner at energien er der.

Du er nok ikke alene! :-)
Det er ikke så mye jul her ennå heller, og idag som jeg skulle begynne... ja... da handlet jeg julegaver mens jeg ventet på storesøster istedet... Og jammen meg litt mer babytøy også... hysj... :p

Så har jo gjort juleting, bare ikke pyntet hjemme ennå. Får vel ta det til uken tenker jeg.
Imorgen skal vi på julearrangement med eldste, så da går hele dagen. Også liker jeg å pusle litt sånn når de andre er på jobb og skole, så jeg kan gjøre det i mitt eget tempo.

Det blir jo jul uansett, og det handler jo om familietid, ikke å bruke opp all tid og energi på husarbeid og pynting!
Det tenker jeg, som har hatt en veldig fin tid på julegateåpning osv med jentene mine idag.
Mye mer kos å være sammen, opplvee grana bli tent sammen, "overraske" eldste med kafebesøk, vaffel og sukkerspinn... Hun fikk velge ut noen søte sokker og nyfødt sett til lillebror også. Og velge julegave til familie.
Tror hun vil huske det mye mer, enn hvilken julepynt vi hadde! :-)

Så slapp av og kos deg, nyt tiden, sett på julemusikk, bak noen pepperkaker blant hverdagsrotet på kjøkkenet. Av og til er dette nok, og ikke minst bare det å tenne et lys i advent. :-)

Her er hust vår i konstant rot, har bestandig vært et rothus, men nå som jeg er gravid er det enda værre. Mannen klager, svigermor klager. Jeg bare svarer tilbake til mannen: hvis du synes det er så rotete er det bare å rydde:) og sier "jaja" hvis svigermor sier noe. Hun pleier som regel da å finne frem støvsugeren og støvsuger. Gjør meg ingenting:D

Nå som jeg har vært sykemeldt i 1 uke, ser det litt bedre ut:)

Back
Topp