Ryddige damer, jeg trenger tips og råd

Ja jeg er i jobb 100% (derfor vaskelhjelp èn gang pr uke) og mannen gjør ikke husarbeid, men lager middag hver dag..

Kan legge til at jeg har et lite hus, dermed liten plass som gjrø at jeg må rydde hele tiden for å holde det ordentlig, men alikevel så lite at jeg har tid til hobby, baking  og tv-titting... [:)]

Prøv å lag deg en rutine, så blir det ikke at du føler du hele tiden må rydde og vaske..

Du, her i huset er både jeg og mannen llitt panisk med rydding, men ikke såppanisk i og med vi har 2 små!! Men får vi besøk så er det ryddig for de meste. Men nå er jeg hjemme i permisjon og går og rydder og prdner nesten hver dag, så jeg kan kanskje gi tilbakemelding om huset er like ryddig når jeg har begynt å jobbe[8D]
ORIGINAL: *Carine*

Jeg skjønner virkelig ikke folk som alltid har et pent og ryddig hjem. Her får jeg helangst av overraskende besøk, og det er ikke fordi jeg er spesielt nøye og perfeksjonist, men fordi huset ser bomba ut etter 1 dag...

Så mens jeg vasket og ryddet idag, kom jeg på flere ting jeg lurer på.

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen? Vi har skoskap fra ikea i garderoben vår, skohyller og en stor kurv med votter og luer til barna.

2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem? Barnas klær legges klar til neste dag og våres klær ligger på soverommet.

3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full? Pleier å ta dem med ut iløpet av dag, henger dem ofte på dørhåndtaket.

4. Badet, hvor ofte vaskes det? Går over speil, vask og do kjapt hver dag, fordi d blir sykt mye støv. Støvsuger hver annen dag og rister teppene 2 x i uka.

5. Vinduer, hvor ofte vaskes de? Jeg har mange vinduer, så innvendig blir det kanskje sånn når det passer seg, tar ikke alle hver gang, men der vi oppholder oss mest. Utvendig må gjøres snart!!!!!!

6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere? Vi er så heldig(ja, d må være lov å si) at vi har et eget lekerom, og der er alle lekene. Bortsett fra lillemor som har sine oppi lekegrinda.og til slutt, har du et hemmelig triks å dele med meg på hvordan ha et pent og ryddig hjem mer enn en dag så del gjerne...[:D] Tja, pleier å gå kjapt over kjk(sette inn i oppvaskm, tørke over bord), rydde stua på kvelden at når jeg står opp ser det sånn nogenlunde ut!!!Jeg ser også etter tips!!! Lykke til!![;)]

takk for svar (forhåpentligvis)

Back
Topp