Ryddige damer, jeg trenger tips og råd

*Carine*

Elsker forumet
Jeg skjønner virkelig ikke folk som alltid har et pent og ryddig hjem. Her får jeg helangst av overraskende besøk, og det er ikke fordi jeg er spesielt nøye og perfeksjonist, men fordi huset ser bomba ut etter 1 dag...

Så mens jeg vasket og ryddet idag, kom jeg på flere ting jeg lurer på.

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen?
2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem?
3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full?
4. Badet, hvor ofte vaskes det?
5. Vinduer, hvor ofte vaskes de?
6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere?

og til slutt, har du et hemmelig triks å dele med meg på hvordan ha et pent og ryddig hjem mer enn en dag så del gjerne...[:D]

takk for svar (forhåpentligvis)

ORIGINAL: *Carine*

Jeg skjønner virkelig ikke folk som alltid har et pent og ryddig hjem. Her får jeg helangst av overraskende besøk, og det er ikke fordi jeg er spesielt nøye og perfeksjonist, men fordi huset ser bomba ut etter 1 dag...

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen? [:)]-Skoene plasseres på skohylla,Veskene mine har jeg i garderobeskapet,våte klær henges på vaskerommet[:)]
2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem?-Sambo og mine sine klær blir da brettet sammen og lagt på en kurvkiste vi har på soverommet,guttungen sine bretter jeg pent sammen å legger på siden av stellebordet eller tilbake i skuffen.
3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full?-Nei der er vi litt slappe siden vi bor på gård og har lang vei til søpledunken[8D]Pleier å ta det med når vi skal hente posten.
4. Badet, hvor ofte vaskes det?-Jeg vasker over benken annen hver dag,også tar jeg alt grundig hver fredag.
5. Vinduer, hvor ofte vaskes de?-Kremt..Ja si det.Ikke for ofte ihvertfall[8D] Jeg tok de i dag,og da blir de vel ikke tatt før i mai/juni igjen[8D]
6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere?-Jeg har lekene hans i en lekekasse,så jeg rydder de oppi der hver kveld[:)]

Jeg vil ikke skryte på meg at jeg er så ekstremt ryddig av meg,får helt panikk om jeg får uventet besøk selv. Føler aldri jeg får det heelt ryddig før det ser ille ut et sted alikevel..

Vi bruker gangen nede, og gjester bruker gang oppe - egen gang. Skoene vi bruker daglig står på skohylle, mens sko som ikke blir brukt daglig har jeg brukt en bod som en slags "walk-in", bare med masse knagger og 6 skohyller og hyller og kurver til alt av klær og sko. Vått tøy henger jeg på tørkestativet. Våte klær i skittentøyskurven. Ang veska så har stelleveska fast plass i gangen og min veske henger jeg på knaggen med klærne. Andre vesker har jeg foreløpig i garderobeskapet [:)]

2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem?
Vi har en benk i gangen der soverommene og badet er. På den benken legger jeg klar klær til meg og mini hver kveld før jeg legger meg. Klær som ikke er skitne blir lagt tilbake på plass [:)]

Tja.. Føler noen ganger søpla nesten renner over. Er jo så lett å bare lukke kjøkkenskapet der posen med søppel ligger [8|]

Som regel 2 ganger i uken, ofte tørker jeg bare over en dag og vasker skikkelig en annen [:)]

Skal de vaskes? [8|] Neida.. Men jeg HATER vindusvask!! Har en liten, elskbar, lilla klut fra jif som heter vindusklut eller glassklut. Denne ANBEFALES!! Vrir den opp i vann og vrir kluten til den er nesten tørr.. Vasker over merkene på vinduene fra barnehender og voila ser det mye bedre ut [8D]

6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere?
Har på rommet hans slike Expedit hyller med bokser som jeg sorterer leker i. Treleker, duplo, dyr, klosser, biler osv. Han får ta med seg en boks inn om gangen i stua å leke med! Itillegg har han en stor kasse der han har leker som han er veldig glad i for tiden som står på stua. Jeg rydder oppi lekene her før han sover på dagen og før han legger seg på kvelden. [:)]

og til slutt, har du et hemmelig triks å dele med meg på hvordan ha et pent og ryddig hjem mer enn en dag så del gjerne...[:D]

Jeg liker ikke å ha det rotete og skittent, men samtidig er det vanskelig å unngå med små i hus. Jeg prøver å finne små ting for å lettere få system både i hyller med også med leker, og enkle knep som kan gjøre det lettere å holde det noenlunde greit uten å slite seg helt ut i hverdagen! [:)]

Skoa står på skohyllene, våte uteklær henges opp på knagger og vesker ligger i kommoden!

Barnas klær blir brettet sammen og ligger på hver sin plass på badet, hvis de skal brukes dagen etter, ellers legges de tilbake på plass i skuffer/skap! Min og mannens klær har vi på soverommet!

Slenger søppelposene utenfor døra, hvis jeg ikke gidder å gå ut i søpla med en gang! Og prøver å få kastet dem i løpet av dagen! Nå som det blir vår/sommer går jeg rett i søppelkassene med det!

Vasker 1 gang i uka, men tørker over der det trengs, hvis jeg veit vi får gjester utenom vaskedagen[:)]

3-4 ganger i året! Men har en vindusklut som jeg bruker ofte på terassedøra på sommeren (doble glassdører med masse barnehåndmerker er ikke pent i sola)

Har en kurv i hylla i gangen, som jeg slenger leker oppi når minstejenta sover på dagtid og når jentene har lagt seg på kvelden! Barnerommene har kasser til forskjellige leker, og der rydder det noen ganger i uka, litt ettersom hvor mye de roter[:)]

Sko vi bruker til vanlig står på skohylla, pen sko eller sko som ikke blir brukt ofte har vi i garderobesystemet på soverommet.
Snuppe liten har en egen skuff på badet med litt klær, mye pga at hun ikke bruker bleie men har det uhell i ny og ned (badet ligger i 1.etg og soverommet med klærene i 2.etg) så slipper jeg løpe opp og ned hvis hun tisser seg ut eller bli skitten. Oppi den skuffen legger jeg også tøyet hennes dersom det skal brukes dagen etter også
Så og si med en gang iallefall
Litt hver dag/annen hver dag.
Alt for skjelden. Vasket de sist i november.
De fleste lekene har hun på rommet sitt, og der rydder vi alltid før vi går ut av.
De hun har i stua drar hun utover hele, i stua, kjøkkenet og gangen. Men vi kommer hjem fra bhg ca kl 16.00 og hun legger seg 19.00 og de tre timene så får lekene bare flyte litt. Lekene blir ryddet rett før eller etter hun er i seng

Lukkede skap syns jeg best å oppevare ting i, da ser alt så mye ryddigere ut[:D]

vått yttertøy hives inn på badet og henges opp i dusjen.. har bad i begge etasjer, det i 1. ligger innenfor gangen...
sko står på gulvet og tørker - har varmekabler..
vesker - på gulvet, benken eller på kjøkkenet.. bruker bare ei veske av gangen..
Jeg og T legger dem oppå kista på badet... gubben på krakken på soverommet...
Venter til gubben kommer hjem.. setter posen i gangen så han snubler i den når han går inn.. Jeg går kanskje med søppel 2 ganger i mnd...
Litt for sjeldent...
Tre ganger i året ellernoe...
Han har et par ting i stua, resten må på rommet.. om det blir liggende må han ta det NUH eller så går det i søpla... Han bygger togbane og bilbane i stua, og det kan godt bli stående en uke av gangen - men det er greit [:)]

Når sant skal sies ser huset bomba ut nesten bestandig.. spesielt kjøkkenet.. det er et gjennomgangsrom og alt havner liksom der på vei til plassen sin...
Så igrunnen er jeg ikke den rette til å svare i denne tråden for jeg har det ikke spesielt ryddig.. [:D]

Har ikke vesker i yttergangen, våte klær henges på knaggen eller henges på vaskerommet. har for tiden sko bare på gulvet, men må handle inn noen skohyller og skoskap. Har bare sko som brukes fremme og de står fint plassert på rekke og rad. (jeg er slik som setter besøkendes sko fint på plass i ganga..[8|]

Bretter dem og legges på en hylle på badet. evt. legges inn i skapet på badet

Ja, eller legger den utenfor. Men posene hives fortløpende.

Vasker over vasken (støv hver dag) heller som regel klor i doen annehverdag og vasker over den mens jeg heller i kloren. Verste jeg vet er skitne vasker osv..[:'(] egentlig så vasker jeg vasken hver gang jeg vasker hendene mine...[:-] og det er ganske ofte[8|]

De vaskes før de blir så skitne at man kan bli flau av litt solskinn inn vinduet[;)]

jeg rydder hele tiden, og har begrenset mye av lekene til rommet. vil ikke ha alt ut i stua. og de må rydde tingen di lekte med før de roter ut noe annet.

Rydde fortløpende. Ikke bare flytt rundt på ting, og ta en heisa oppryddning rett før overraskelsesbesøk. men legg ting på plass rett etter bruk osv..[:)]

Veska mi er i ei hylle, sko inni et skap og det som er bløtt rett inn på vaskerom like ved

Skuff på badet for ungene, våre ligger på soverommet til de evt skal på dagen etter

Bleier tømmes hver dag, ellers ved behov når det lukter, skal tømmes eller er fullt

Minst 1 gang i uken, tørker lett over vasken hver kveld

Hver 2 måned ca

Barna (snart 2 og rett over 3 år) er med og rydder hver kveld. Alt er strøkent hver kveld.

Rydde ofte og hver dag, holde det ryddig og slippe å rydde.

-har en romdeler med hver sine hyller til skoene våre og kurver for votter og luer. skyvedørsgarderobe med trådkurver til annet yttertøy, vesker, sko o.l. to knaggrekker til yttertøy, både vått og tørt[;)]

-hver sine knagger på badet hvor vi henger klærne på kvelden. på døra har jeg også knagger hvor vi har hver vår bade-håndkle. skittne klær direkte i kurven på kvelden[8D]

-hehe, når jeg føler jeg MÅ og det flyter over.. tømmer det vi har av sortert avfall og kaster alt på torsdagskveld siden søppla blir tømt på fredager her.

-tørker støv daglig på både vask og toalett (litt mani på det der..), ellers hver helg.

-hoho, ikke spør[:-]

-"heldigvis" har barna rom på annen etg enn stuen, så de har det meste av leker der, ellers èn kasse med leker på stua og det slenges ut av og jeg slenger oppi,- enkelt og greit[8D] ellers rydder jeg alle lekene fra gulvet og oppi kassa når vi skal ut av huset og når ungene spiser kveldsmat. setter ofte 5åringen i ryddetid om det er bomba da..

-er vel flink på å rydde litt hele tiden rundt omkring så jeg slipper skippertak. funnet gode plasser til ting og tang, systemer, så er det greit å rydde bort/plassere føler jeg det enklere[:D]

-you wellcome[:)]

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen? Har sko i skohylle og skoskap, vesker henger i skap og våte klær henges på knagger i gangen.
2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem? Bretter klærne og legger de i en benk på badet. Nå er det begrenset med klær som blir brukt flere ganger, så det hoper seg ikke opp.
3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full? Ja, det ser jeg på som en selvfølge...
4. Badet, hvor ofte vaskes det? Badet vaskes omtrent to ganger i uken. Vask og toalett vaskes oftere.
5. Vinduer, hvor ofte vaskes de? Når de er skitne.
6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere? Rydder litt i løpet av dagen om det er mye som ligger slengt rundt. Rydder opp alt om kvelden.

og til slutt, har du et hemmelig triks å dele med meg på hvordan ha et pent og ryddig hjem mer enn en dag så del gjerne...[:D] Smårydd litt i løpet av dagen. Når du skal til et annet rom, se om det ligger noe rundt om som skal til det rommet og ta det med deg. Har du trådløs støvsuger eller tørrmopp, ta deg en runde med den hver dag. Tørk opp flekker og søl med én gang. Rydd under matlaging og rett etter måltid. Legg ting på plass rett etter bruk.

Hmmm skjønner jeg har noen oppfølgingsspørsmål her...

- er dere i jobb?
- er alle i familien flinke til å hjelpe til (les:mannen)

Nå er jo jeg hjemme i permisjon, men har ikke tenkt gå hjemme og vaske dagen lang. Men om huset skal være strøkent, føler jeg at det er det jeg må. Er jo nærmest heldagsjobb, ihvertfall med mann og barn (og meg selv) som er fæle til å rote...

Takk for alle svarene forresten. Skjønner at vi har litt liten gang og lite bad i forhold til andre her...
- Og vaskerom er i underetasjen, så våte klær henger i yttergangen til de er tørre. (dermed en ganske overfylt gang).
- På badet ligger de brukte klærne til ungene. Har nemlig ikke lyst til å legge de inn i skapene igjen, der de helt rene klærne er. Men kanskje det ikke gjør så mye.
- Setter søpla i den bittelille overfylte gangen, og skal ta det neste gang jeg går ut. Men med to små, bilstol, barnehagesekk, stelleveske osv så blir søpla liksom alltid stående og stående. Blir jo tatt i løpet av dagen, men syns det alltid står en pose der ute...
- Vasker over badet daglig (sånn i full fart). Men speilet ser det ut som om noen har spyttekonkurranse på, og garantert at det ikke ser ut når folk dukker opp.

Vi har ett rom som skal bli lillebror sitt soverom etterhvert. Nå er det kriserommet -det betyr at om det dukker opp besøk, så pælmer jeg alt mulig rot inn dit og lukker døra. Og nå går det knapt nok an å gå inn dit. Også rydder jeg det, og det er fint og ryddig igjen... Til neste gang det kommer folk... Kanskje dårlige rutiner ja...Rydde litt hele tiden ja...Hører dere sier det...[&:]

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen? Sko settes i sko hylla, vesken jeg bruker henger på en egen knagg, våte klær bæres inn på vaskerommet
2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem? Legger dem tilbake i skapet, men det er sjeldent vi bruker klær om igjen[:-][X(]3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full? Ja4. Badet, hvor ofte vaskes det? 1 gang i uka, gulv, do, vask og speil 2 ganger i uka5. Vinduer, hvor ofte vaskes de? 1 gang pr mnd 6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere? Disse må bare ryddes når dem er ferdig, ungen her er veldig flinke til å legge bort det dem er ferdige med før dem begynner med noe nyttog til slutt, har du et hemmelig triks å dele med meg på hvordan ha et pent og ryddig hjem mer enn en dag så del gjerne...[:D]
Nja, jeg rydder aldri, her er det ryddig hele tiden, jeg tar alt med en gang, er helt nazi på rydd og vask, er så godt å stå opp om morgenen til ryddig hus

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen? Har en lang smal hylle (egentlig en dvd hylle...) til barneskoene, og et skoskap til våre voksne's sko. Har også en kurv (som man kan sitte på) som jeg oppbevarer sesong-skoene i, som ikke passer årstiden (våre sesong-sko befinner seg i en skohylle på vaskerommet).
Vesker jeg ikke bruker for tiden henger på knagger bak soveromsdøra. Våte klær taes av og tørkes på vaskerommet (har ytterdør inn dit også- innmari praktisk!)

2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem? Har en Ikea krakk som barna bruker ved tannpuss osv på badet, som mannen legger klærne sine på over natta. Mine legger jeg stort sett sammen på lokket på skittentøys kurven (alle møkkete klær går under lokket selvsagt), mens barna har hver sin kurv under stellebordet. Det som ikke er skittent tåler bruk dagen derpå (klarer bare ikke å legge brukte klær tilbake i skuffer og skap skittent eller ikke [:-]) [;)]
3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full? Njeeeei, he he. Bruker stort sett å sette den på trappa til vi skal ut igjen, og tar den da med bort til søpledunken. Men av og til bæres den sporenstraks dit også, alt ettersom [:)]
4. Badet, hvor ofte vaskes det? Ordentlig 1 g/uka, ellers ved behov.
5. Vinduer, hvor ofte vaskes de? Ved behov, egentlig. Nettopp tatt en runde nå, for første gang i år- siden varmegradene endelig er på plass- og sola også [:)]
6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere? Har en sånn leke'dunk' (sammenleggbar netting greie) fra ikea til minstemor sine leker på stua. Ellers finnes mesteparten av lekene til barna på rommene deres. Rydder de gjerne på plas hver kveld, men tåler at de ligger litt også- bare ikke litt overalt liksom.

Jeg kan jo ikke si at jeg er den mest ryddigste personen som finns, og misunner de som klarer å holde det ryddig. Men kan svare på spørsmålene så godt jeg kan iallefall. [:D]

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen? Vi har ei skohylle som står i gangen, der setter vi de skoene vi bruker mest. Ellers har vi også et skap i gangen, inni skapet har vi mer skohyller der vi har sko vi ikke bruker så ofte. Jeg bruker ikke vesker. [;)] Våte klær blir hengt til tørk på stativ i kjellerstua.
2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem? Vi har en kommode ved senga, der har vi hversin ledig skuff hvor vi legger klær. Hender fort at klærne blir liggende på senga helt til vi rydder dem vekk når vi legger oss. Veldig unødvendig, egentlig!
3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full? Nja, prøver så godt vi kan. Kan hende det blir stående i gangen til vi skal ut.
4. Badet, hvor ofte vaskes det? Hmm, ca 1 grundig vask i uken. Men tørker kjapt over ved behov.
5. Vinduer, hvor ofte vaskes de? Uhm, helt ærlig... Her jeg ikke noe flink! De bør iallefall vaskes nå. Så det må tas snart!! [8D]
6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere? Går ikke å rydder hele tiden. Men rydder hvis det flyter masse, og hvis vi skal få besøk. Men ellers tar jeg den store ryddinga om kvelden.

Jeg er ikke av de "ryddige" damene jeg da, men svarer alikvel, for jeg har mine triks.. [8D]
Har vaskerom rett ved siden av så henger de inn der
Legger de på stolen på soverommet, eller henger de på knaggen på badet
NEI! [8D] Det er jeg dritdårlig til så her blir det FULLT før jeg går ut med det.. [:)]
Ikke for å irritere deg [8D] men har vaskehjelp èn gang pr uke som tar seg av det [:D] Digg.. [;)]
Dette tar IKKE vaskehjelpen seg av, men jeg har heller ingen rutine på det, men kanskje annenhver mnd eller noe, på vinteren går det lengre tid for da ser jeg ikke at de er skitne for da er det mørkt hele tiden.. Nå som sola er oppe lengre kan jeg nok med fordel vaske dem hver 4de-6te uke.. [:)] Deilig med rene, blanke vinduer..[:)]
Vi har "ryddetid" før leggetid hver dag. Alt har sin faste plass/kurv

Det hjelper faktisk å ha vaskehjelp, for da MÅ man rydde før hvert vaskebesøk! Utenom det er regel nr 1: Never go out of a room empty handed! [:)] Regel nr. 2 er å ha faste plasser til klær, sko og leker og å sette kjørler inn i oppvaskemaskin etterhvert, og passe på å tømme den med en gang den er feridg, slik at det er plass til skittent, ellers blir det stående på kjøkkenbenken.. [:)]

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen? Har skyvedørsgarderobe i gangen hvor skoene står, vaskerom ved siden av til våte klær o.l
2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem? Vi legger våres klær over et slikt stativ på soverommet og ungenes hives i vask og får rent neste mårning[:)]
3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full? Litt for sløve der[&:]
4. Badet, hvor ofte vaskes det? ganske ofte..
5. Vinduer, hvor ofte vaskes de? Med jevne mellomrom. Når de begynner og bli gråaktige så er det på tide og gjøre noe[:'(]
6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere? De har lekene på soverommene sine,og de som havner i stuen må de ta med seg på rommet når de legger seg[:)]

1. I yttergang, hva gjør dere med sko, vesker, våte klær i hverdagen? Har en høy hylle med plass til alle skoene i yttergangen (utenfor egen inngangsdør - bor i leilighet), jakker henger på knagger i innergangen (innenfor egen inngangsdør). Har i tillegg overflødige jakker på stativ på soverommet vårt. Våte klær er sjelden ett problem, men til det har vi knagger på skohyllen i yttergangen.
2. Når familien kler av seg for kvelden, og klærne ikke skal til vask, hva gjør dere med dem? Her MÅ vi bli flinkere til å legge sammen. De havner i en haug eller slengt over stumtjeneren. Jeg skal henge opp knagger på soverommet.
3. Søppel, går dere ut med det med en gang posen er full? Knyter det sammen og legger det i yttergangen. Nestemann ut tar med seg.
4. Badet, hvor ofte vaskes det? En gang i uka og ellers ved behov.
5. Vinduer, hvor ofte vaskes de? Sjeldent. Her er mye eksos, så de blir grå med en gang igjen. Bortkastet energi. Vasker de om sommeren når det synes bedre.
6. Barnas leker, syns jeg rydder hele tiden men flyter overalt alikevel. Hva gjør dere? Har kasser vi putter alt oppi. Rydder etter hver avsluttet aktivitet.

Hver gang jeg får en fridag til overs så rydder jeg i skuffer og skap. Det som kan kastes/gis bort går i søppelsekker.

hmmm når har dere damer tid til annet enn å rydde da [:D][:D][:D] målløs jeg [8D]

Hmmm skjønner jeg har noen oppfølgingsspørsmål her...

- er dere i jobb?
- er alle i familien flinke til å hjelpe til (les:mannen)

Nå er jo jeg hjemme i permisjon, men har ikke tenkt gå hjemme og vaske dagen lang. Men om huset skal være strøkent, føler jeg at det er det jeg må. Er jo nærmest heldagsjobb, ihvertfall med mann og barn (og meg selv) som er fæle til å rote...

Takk for alle svarene forresten. Skjønner at vi har litt liten gang og lite bad i forhold til andre her...
- Og vaskerom er i underetasjen, så våte klær henger i yttergangen til de er tørre. (dermed en ganske overfylt gang).
- På badet ligger de brukte klærne til ungene. Har nemlig ikke lyst til å legge de inn i skapene igjen, der de helt rene klærne er. Men kanskje det ikke gjør så mye.
- Setter søpla i den bittelille overfylte gangen, og skal ta det neste gang jeg går ut. Men med to små, bilstol, barnehagesekk, stelleveske osv så blir søpla liksom alltid stående og stående. Blir jo tatt i løpet av dagen, men syns det alltid står en pose der ute...
- Vasker over badet daglig (sånn i full fart). Men speilet ser det ut som om noen har spyttekonkurranse på, og garantert at det ikke ser ut når folk dukker opp.

Vi har ett rom som skal bli lillebror sitt soverom etterhvert. Nå er det kriserommet -det betyr at om det dukker opp besøk, så pælmer jeg alt mulig rot inn dit og lukker døra. Og nå går det knapt nok an å gå inn dit. Også rydder jeg det, og det er fint og ryddig igjen... Til neste gang det kommer folk... Kanskje dårlige rutiner ja...Rydde litt hele tiden ja...Hører dere sier det...[&:]

Jeg jobber deltid, normalt sett 11 timer i uken. Men de ukene jeg jobber mer har jeg likevel tid til å rydde og holde det pent. Tar tid, det er høyt prioritert for å si det sann.

Jeg gjør det meste selv. Mannen legger noen ganger sammen klær eller henger opp.

Back
Topp