Ryddig og rent?

Evette

Gift med forumet
Hvordan ser det ut hjemme hos dere? Føler jeg driver med husarbeid døgnet rundt, men her er aldri ryddig:p naboen kom på døra å slo av en prat i sted. En pensjonert og koslig dame. Hun tenkte sikkert sitt mens hun sto i gangen. Der lå en topp i vinduskarmen, sko/huer og hansker lå hulter til bulter, en brusflaske, viktige papir og ryggsekker og vesker.. og sånn er det ofte hos oss!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hørtes kjent ut.
Jeg er så vant til å ha det sånn nå at jeg anser det som ryddig... :P
Rent derimot, det må det være.

E sånn her og, men like da ikkje.
Akkurat for øyeblikket kan eg skylda på at me drive å pussa opp litt her og litt der :P

Ser ut som et takras hjemme hos oss. Husarbeid gjøres gjerne i skippertak, er vel egentlig bare kjøkkenbenken som tas jevnlig. Og kanskje litt kjapp støvsuging. Har ikke dårlig samvittighet for det, vi er et hus fullt av rot og kjærlighet:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg mener nøkkelen til å ha det ryddig er å legge ting på sin faste plass med en gang du er ferdig med det. Her er det litt smårot for tiden da vi har en nyfødt i hus og jeg ikke alltid har tid og hender til å legge ting på plass. Og ikke minst ikke tid til å rydde etter de to andre som roter. Sambo er kronisk til å la en kniv med smør på og brødsmuler ligge igjen på benken etter å ha laget mat, å ikke rydde av glass og asjett etter å ha spist, legge fra seg nøkler og papirer ol overalt. Og sånn unødvendig rot som feks når han klipper opp en pose med kaffe: posen er kastet men den strimlen som er klippet av ligger på benken, sammen med saksen som er lagt oppå benken istedenfor ned i skuffen igjen rett under.

Her er reint, men absolut ikkje ryddig... Etter vannlekkasje har me fortsatt 2 etasjer som ikkje er ferdig, så det meste på lagres i hovedetasjen... Da er det vanskelig å ha det ryddig. :)

Så bra det ikke bare er oss:p Gangen er ryddig og ren nå da. Fått vaska alt av gulv i første etasjen, bortsett fra badet. Soveromma tar jeg i morgen:p

Her er det ryddig. Voksne rydder etter seg (etter mat, klesskift osv) barnet vårt må rydde bort lekene før hun begynner med noe nytt. Tar ikke lang tid å gå over med en klut og moppe daglig. Liker at det er rent og pent hjemme.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har alt for mange ting på alt for liten plass til å kunne ha det ryddig, men jeg gjør så godt jeg kan.

Her er det både rent og ryddig. Ellers klarer jeg ikke å slappe av :p

Prøve så godt vi kan og ha det ryddig. Spesielt stua, yttergang, innergang kjøkken og toalett i 1 etg. Toalette i 1 etg må i tillegg være reint. Oppe i 2 etg e det mere rot og det samme på vaskerommet før dær e ikke gjesta å ser :) Vaskinga e det litt så som så med sia eg slit med bekkene og ryggen fortida, men gubben e flink da det bli forgjævlig. Bruke heller og få eldste på 10 år til og støvsuge 1-2 ganga i uka så det e greit ved uanmeldt besøk. Men slik du forklare det hadde vi det i de 3 første mnd av denna graviditeten da eg enten lå på sofa, senga eller bodde på bade. Hadde hyperemis da :( Ikke like enkelt og holde hus og heim ryddig med onga og spes med en liten nyfødt som kreve sitt....

Jeg mener nøkkelen til å ha det ryddig er å legge ting på sin faste plass med en gang du er ferdig med det. Her er det litt smårot for tiden da vi har en nyfødt i hus og jeg ikke alltid har tid og hender til å legge ting på plass. Og ikke minst ikke tid til å rydde etter de to andre som roter. Sambo er kronisk til å la en kniv med smør på og brødsmuler ligge igjen på benken etter å ha laget mat, å ikke rydde av glass og asjett etter å ha spist, legge fra seg nøkler og papirer ol overalt. Og sånn unødvendig rot som feks når han klipper opp en pose med kaffe: posen er kastet men den strimlen som er klippet av ligger på benken, sammen med saksen som er lagt oppå benken istedenfor ned i skuffen igjen rett under.
Det der er en tro kopi av min mann! Nesten så jeg river av meg håret innimellom altså :p

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Prøve så godt vi kan og ha det ryddig. Spesielt stua, yttergang, innergang kjøkken og toalett i 1 etg. Toalette i 1 etg må i tillegg være reint. Oppe i 2 etg e det mere rot og det samme på vaskerommet før dær e ikke gjesta å ser :) Vaskinga e det litt så som så med sia eg slit med bekkene og ryggen fortida, men gubben e flink da det bli forgjævlig. Bruke heller og få eldste på 10 år til og støvsuge 1-2 ganga i uka så det e greit ved uanmeldt besøk. Men slik du forklare det hadde vi det i de 3 første mnd av denna graviditeten da eg enten lå på sofa, senga eller bodde på bade. Hadde hyperemis da :( Ikke like enkelt og holde hus og heim ryddig med onga og spes med en liten nyfødt som kreve sitt....
Med en nyfødt i hus er det jo 1 ting. Her er det vel mer at det er 3 som roter og kun jeg som faktisk rydder. Sambo og barna gjør kun det de får beskjed om å ingenting mer. Og siden jeg ikke gidder og mase så hviler alt av husarbeid på meg:confused:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Konstant følelse av at det er rotete og skittent på gulv/overflater... Vasker gulvet annenhver dag men det boir jo skittent med en gang :p
Takler rot bedre enn skitt.. Men føler det alltid er noe å rydde/vaske.......!!!!

Høres ut som meg og min kjære. Prøver iherdig å lære ungene ( og han) at alt skal tilbake på plassen sin, men det er jaggu ikke enkelt når mannen er den verste. Har vært alene med ungene i helgen, og det har vært overraskende ryddig hele tiden. Ingen sko, jakker, sokker slengt rundt omkring, kjøkkenbenken og spisebordet er rent og ryddig, det er så deilig å ha en mindre å rydde etter:p

Her er det alltid rent og ryddig. Har ei jente på snart 5 mnd og en hund som røyter litt, så blir alltid støvsugt minst en gang til dagen og gjerne også vask av gulvet... Rydder opp etter meg selv og baby og mannen har støv på hjernen, så det skal ikke stå på det...

Hørtes velkjent ut, akkurat sånn er det her også:-)

♡appen♡

Haha så herlig at vi er flere :-) Føler neg konstant "stresset" av at det skulle vært ryddigere her og at noe skulle vært vasket.. vi har to etasjer, og jeg synes ofte at når jeg har fått det bra oppe, er det kaos nede og motsatt..
Det kunne vært støvsugd her minst annenhver dag, både oppe og nede.. Hybelkaninene dukker jo opp OVER alt. .

Back
Topp