Rutiner

Sinus84

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvilke rutiner har dere funnet dere?
Vi har igrunn ikke fått noen spes rutiner enda men jeg føler at vi burde begynne å skaffe oss noen slik at vi får en rytme...
Så jeg lurer egentlig på hvordan dere gjør det jeg så kanskje jeg får noen ideer om hva som er lurt;)

Nei her har vi ikke noe fast ennå. lillegutt endrer vaner og preferanser hver dag så jeg har ikke helt funnet noen holdepunkt ennå. Eneste faste er at han våkner sånn 08.30 og er da trøtt igjen 10.30-11.00. Ellers er dagen litt bingo. Men jeg stresser ikke så mye med det ennå. [:)] Fra 3 måneders alder blir vi nok litt mer strukturerte.

Her også endrer lillegutt vanene sine hver dag..
Kjenner at jeg savner litt rytme i hverdagen, men det går seg til!

Hs sa at det ikke var noe å stresse for før de var 9mnd-1 år[:-][:-][:-]

Dette fordi de angivelig endret seg så¨mye første året.. Men jeg må si jeg håper vi får litt rytme i hverdagen før den tid altså!!!

Er vel heller at ved 3 mnd alder er det mulig å innføre vaner som vil vare en stund, men man må belage seg på at barnet vil endre seg og sine vaner flere ganger iløpet av det første året, så man må selv være klar over dette og ikke bli frustrert når noe som har fungert i 2 mnd brått ikke funker lenger [:)]

Men for å svare på spm så har vi ikke innført de største rutinene ennå. Snuppa legger seg når vi gjør det, men har nå endelig blitt stor nok at hun ønsker og klarer å sove alene i senga si :) Vurderer å begynne å legge henne på kvelden i 20-21 tiden da hun pleier å få pupp da, og så pleier hun som regel å sove på sofaen, kan jo like gjerne da legge henne i senga tenker jeg.. Så blir nok å prøve på det i kveld hvis hun er rolig og fin i formen [:)]

Back
Topp