Rutiner

Stavanger1985

Første møte med forumet
Hei!
Jeg har er generelt spørsmål. Hvilke rutiner har dere med mat og søvn? Min gutt (6,5 måned) har faste tider for mat og hvil og det fungerer godt på dagtid, men om natten er han mye våken og vil starte dagen midt på natten. Tenker kanskje at vi må endre på dagsrutinene slik at natten kanskje blir bedre? Hva tror dere? Når ca. Har dere de ulike måltidene og ulike hviler? Trenger inspirasjon til endring fra dere!
 
Hei!
Jeg har er generelt spørsmål. Hvilke rutiner har dere med mat og søvn? Min gutt (6,5 måned) har faste tider for mat og hvil og det fungerer godt på dagtid, men om natten er han mye våken og vil starte dagen midt på natten. Tenker kanskje at vi må endre på dagsrutinene slik at natten kanskje blir bedre? Hva tror dere? Når ca. Har dere de ulike måltidene og ulike hviler? Trenger inspirasjon til endring fra dere!

Vi har såvidt begynt med rutiner på dagen.

Alle klokkeslett under er bare ca-tider :)

Kl 06-07: mini våkner for dagen
Tidligt kl 07: stå opp
7.30-08.00: frokost i form av skive, sviskemos eller annen los.
09.00: pupp
Ca 09.15-11.00: Første dupp
11.15: lunsj i form av ny smaksprøve, mos eller skive.
12.30: pupp
Ca 14.00-16.00: pupp og legging for dupp nr 2 (det kan av og til ta litt tid før han sovner). Målet er at han skal sove 14.15 - 15.00.
17.00: kveldsmat (grøt eller abcmos)
17.15: på med pysj (evt et bad først)
17.30: pupp og mini i seng
18.00-18.45: sovner for natta
Ca 21.00: pupp
Ca 00.00: pupp
Ca 03.00: pupp

Han får vann til alle måltider på dagen, og litt ellers også.

Dette er vell vår dag nå for tiden. Nylig gått over til 2 dupper :)
Enda ikke startet med middag.
Mini ble 6 mnd 28. aug.

Mini er også mye urolig om natten for tiden. Snur seg ofte på magen og kaver, eller våkner og savner tutt. Så vi må gå endel inn på rommet hans (han sover i egen seng på eget rom).
 
Last edited:
Vi har ingen rutiner og han sover godt om natten. Han sover når han trenger det og spiser når han trenger det. Han legger seg ca kl 22 og står opp når kl ringer. Han spiser kanskje 1-2 ganger om natten og sovner igjen, flere ganger ved sykdom. Hadde sånne rutiner på nr 1 og ble litt gal fordi man følte de endret seg når man endelig fikk det til. Syntes det ble mye styr og vugging av det. Nr 2 og nr 3 var mye roligere både dag og natt uten rutiner enn nr 1 var med rutiner. Nr 2 er avhengig av litt rutiner pga magesykdom men ikke helt på kl slettet.
 
Litt ca tider her også for rutiner men her er det:
Våkner ca 06:30/07.00
Første dupp 08:30, ammes da i søvn
Grøt og fruktmos kl. 10/10:30, alt etter hvor lenge duppen varer.
Soving igjen ca 12 , ammes i søvn inne eller ut på tur.
Fruktmos/yogurt laget på kokos når hun våkner.
Middag rundt kl. 16, ønsker egentlig at hun tar en dupp igjen då etter maten men ikke alltid hun vil. Denne duppen er inne og da ammes hun.
Legger seg 19:30/20.00

Drikker vann til måltidene, elsker å drikke av kopp. Er nok godt å gnage med tennene, bruker plastkopp eller tutteflasken uten tuten.
 
Back
Topp