Rutiner

Vi har ikke skikkelige rutiner utenom legging :p

Våkner mellom 8-9 som regel. Da er der stå opp. Legge han på gulvet så jeg kan få gjort meg litt klar. Spise frokost, tur på badet.

Etter ca 1 time så er han trøtt. Sover i vogn. 30 min som regel. Vi leker på gulvet

Rundt 10-11 går vi kanskje en tur.

Kommer hjem er litt mer på gulvet.

Han han sover ofte på tur i vognen ellers så sover han når han er trøtt, ikke faste tidspunkt.

Kl 8 begynner vi å stelle på badet.

De siste dagene sovnet rundt 8: 50
 
- Står opp ca 9, da er det morgenstell med masse kos og prating på stellebordet.
- leker litt på gulvet mens jeg pusser tenner og tar mitt morgenstell ;)
- så er det tid for litt grøt, og deretter masse kos
- sovner igjen i 10-11 tiden, og sover vel i ca 1 time

Etter at hun har våknet varierer det litt hva vi gjør. Om vi er hjemme og leker på gulvet eller café, babykino, barseltreff, går tur osv.
Er som regel våken ca 3t mellom hver dupp ☺️ Prøver å være hjemme senest 6-7 tiden for å holde kveldsrutinen

- spiser grøt ca kl 7-7:30
- kveldsstell hvor vi vasker henne og skifter til pysj. Mye tulling og latter på stellebordet og forran speilet før vi går ut på stuen igjen.
- så er det kveldskosen før sengetid i 8-9 tiden ☺️
 
Tja... En vanlig dag er vel omtrent:
Oppe ca seks. Pupp. Morgenkos, frokost og stell. Pupp. Går tur og leverer storebror i barnehagen ca halv ni (da sover hun i vognen).
Slapper av litt på sofaen/litt husarbeid/tv etc. Pupp.
Ca 10/11 går vi tur, møter ei venninne, handler, babysang etc, alt ettersom. Pupp.
Sovetid mellom 13-14.30, da sover jeg litt sammen med henne og gjør litt husarbeid. Pupp.
Lager middag til storebror og mannen er hjemme ca kl fire mens hun leker/sitter og ser på. Middag ca 16/16.30. Pupp.
Få/dra på besøk, butikken etc, eller bare leker hjemme frem til barne-tv. Pupp.
Kveldsmat 18.30 for begge to (grøt til babyen), etterfulgt av legging av storebror.
Deretter får hun pupp ca halv åtte, og så legger hun seg ca åtte:)
Da er det litt husarbeid/voksentid/alenetid/tv-titting frem til leggetid ca 22 :)
 
Mini starter morgen i 6-tida med en skikkelig bæsjeøkt.
Deretter er det 3-4 dupper når hun er trøtt som har endret seg ganske mye siste måneden. For en måned siden holdt hun ikke ut mer enn litt over en time som våken før hun ble trøtt, mens nå er hun oppe i 2-3 timer. Duppene skjer i babynestet på stua, i vogna, i bæreselen eller i bilen alt ettersom hvilke planer vi har og varer i 30-45 min.
Hun får et grøtmåltid på formiddagen hvor jeg ofte spiser frokost sammen med henne.
Prøver å gjøre ett eller annet hver dag da jeg blir litt gal av å bare gå gå hjemme. Varierer mellom å dra på besøk, få besøk, møte folk ute, gå turer med vogn eller bæreselen, barseltreddog lignende.
Har en stund hatt leggetid i halv 6-6 tiden pga mini har blitt stuptrøtt da, men nå holder hun ut til halv 7 ca. Så de siste dagene har det vært kveldsgrøt i halv 6 tiden etterfulgt av stell og litt rolig aktivitet og dulling før hun legger seg. Tilbyr pupp før hun legger seg, men er som oftest mer interessert i smokken og soving ;)
 
Back
Topp