Rutiner?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Er det noen som har noen rutiner enda? Eller prøver? Eller har sånn nestenrutiner?

Natten er ganske rutinepreget her nå, og jeg syns det var litt godt å begynne å lege
eg han litt før meg, få en time alene i sofaen. Var gull verdt når man har tre barn under fem år og førstemann våkner før 06.00! Han la seg22 noen dager og da sov han til 4-5tiden før han ville ha mat. Igår og dagen før fikk han siste pupp 21 og la seg etter det, sov til 4.30. Idag badet han med storesøster før hun la seg og fikk på pysj. Etter å ha ammet skulle jeg orden litt oppe mens han lå i sofaen og plutselig sov han som en Stein, så da la jeg han i sengen. Spent på hvor lenge han sover nå! Dagtid er det null rutiner enda , men kjenner jeg skal prøve å få til gode soverutiner på dagtid etterhvert. Har vært dårlig på det med de andre, de hadde ikke soverutiner før de begynte i bhg!

Ikke så mye rutiner her enda. Hun får pupp og legger seg sammen med oss (ca 23), får pupp igjen ca kl 5, pappan står opp med storebror når han våkner og vi jentene sover til ca 9. Ellers så sover og spiser hun når hun føler for det :)

Har ikke rutine enda, men han har ihvertfall ikke våken perioder mellom 23- 8(10 uker i morgen) bare mat å sove igjen. Ca 2 måltider på natten. Har holdt det slik i 3 uker nå. Kjenner jeg begynner å bli sliten nå av korte perioder med søvn:( har 2 andre barn som står opp mellom 7-8. begynner med grøt om 4 uker tenker jeg, da tror jeg at vi skal få litt mere søvn. Håpe, håpe!!:)

Ingen faste rutiner her enda. Men vi legger oss mellom klokka 23 og 00.. Mini henger i puppen hele kvelden, og sover så godt som hele natta :) gleder meg til å få litt mer rutiner på henne! :)

Gutten min er fem uker i dag, og han er nå stort sett alltid våken ved sju-tiden, så etter at storesøster har lagt seg tar jeg kveldsstellet på han. Da er det enten bad eller vask og på med pysj. Han sover i stua med oss til ved ni-tiden, så er han våken litt igjen før vi legger oss for natten. Han sover i litt lengre perioder på natten enn på dagen. Det er vel de eneste rutinene vi har foreløpig. :)

Foreløpig lite rutiner på oss, hun er syv uker i morgen. Men vi tar kveldsstell kl ni, bad eller vask, og så tar jeg henne med på soverommet og starter kveldsamminga. Hun sovner stort sett mellom elleve og tolv hver kveld, og sover til fem-sekstiden. Så får hun mat, og sover til og fra fram til klokka elleve :)
Dagtid er fortsatt bare kaos, enkelte dager sover hun mer eller mindre hele dagen, mens andre dager (som i går) sover hun bare dupper på fem minutter før hun våkner igjen og er full av energi! Gleder meg til å få litt fast mønster på dagtid også.

Hvordan i all verden får dere til at ungene sover så lenge? Min skriker og hyler etter pupp MINST annenhver time hele kvelden OG heeeele natta! Jeg sover maks 1,5 time sammenhengende om natta.. Men det er sjeldent. For han småsutrer så og si hele tiden. Jeg er så sliten

Hvordan i all verden får dere til at ungene sover så lenge? Min skriker og hyler etter pupp MINST annenhver time hele kvelden OG heeeele natta! Jeg sover maks 1,5 time sammenhengende om natta.. Men det er sjeldent. For han småsutrer så og si hele tiden. Jeg er så sliten
Det hørtes slitsomt ut. Hvor lenge ammer du da? Jeg ammer i ca 30 min, og det går gjennomsnittlig 3,5 time mellom hver amming. På natta kanskje 4-5 timer. Men han sover ikke alltid på natta. Er mye våken og vil ha kos.. Eller vondt i magen

Hvor gammel er din nå da? Helsesøster her sa at det er veldig vanlig at babyer er mye våkne på natta, men på et eller annet magisk tidspunkt begynner det å snu av seg selv. Her har vi akkurat begynt å merke endringer; at han sover i litt lengre perioder på natten og er bare våken for å spise litt før han sover videre. Han er fem uker nå.

Det samme gjelder her.her sover han i puppen omtrent så jeg skal få sove selv... Du er ikke alene iallefall

Det lurer jeg også på! Her soves det sjeldent mer enn 4 timer på nattes tid (sammenhengende, men da har han holdt med med småsutring og mating i mange timer før han sovner ordentlig.)

Har prøvd litt rutiner, men syntes det er vanskelig å innføre noe fast enda. Det som er fast av rutiner nå er hvert fall å gi han mat til han sovner og få han til å rape. Etter det prøver jeg å få han til å sovne.

Her synes jeg mini har vært veldig snill helt fra starten av, og han har de siste ukene begynt å lage seg rutiner. Jeg synes ikke det er noe å stresse med så tidlig, men med storesøster på 2,5 er det likevel veldig greit at han er forutsigbar :-) Han legger seg fint i egen seng mellom kl 21 og 22, og sover da til mellom 6-7, kun avbrutt av en eller to amminger på 10 min. Når han våkner på morningen tar jeg han over i vår seng og lar han sovne på puppen, sånn at jeg kan stå opp og har litt tid for meg selv før han står opp rundt kl 9. Deretter er han våken mellom 1-3 timer, før han sovner igjen (ofte trilletur i vogna) og sover 3-5 timer til. På ettermiddagen er han mer våken og dupper gjerne bare kortere perioder. Da ligger han ofte ganske mye på puppen. Kl 21 er det på ny tid for legging :-)

Det hørtes slitsomt ut. Hvor lenge ammer du da? Jeg ammer i ca 30 min, og det går gjennomsnittlig 3,5 time mellom hver amming. På natta kanskje 4-5 timer. Men han sover ikke alltid på natta. Er mye våken og vil ha kos.. Eller vondt i magen

Det varierier, men aktiv spising er vel rundt 5-6min. Men han begynner fort å kose med puppen, småduppe.. om natta er det bare noen skikkelige tak, for så å gå over til kosesuging:/ Prøver å vekke han litt/rape etc, men det samme skjer opp igjen og opp igjen.

Han ble 1 måned i går

Back
Topp