Rutiner

erta

Elsker forumet
Marsmellows-15
Sommerfuglene 2017
Hvor tidlig starter dere med faste rutiner på babyene?
Med de andre to husker jeg ikke, men det har bare blitt av seg selv etter hvert :) men husker fra sist at noen startet veldig tidlig og hadde gode erfaringer med det :)
Hva er best mener du?

Her er faste rutiner umulig hver dag er så forskjellig i forhold til søvn og våkentid. Han er 4 uker. Leste et sted rundt 3 mnd var greit å øve inn rutiner :)

Begynte når han var 3 mnd sist.. Kommer sikkert til å begynne da denne gangen også :)

Jeg tenker at det kommer litt av seg selv. Har jo rutiner med storebror . Så blir jo til at han føler litt etter det

Har foreløpig fått en rutinebaby, så har allerede nå fått rutiner på mat og søvn. Men snur vell snart :-p

Null rutiner her. Prøver å ta på pysj til natta.
Med forrigemann så begynte rutinene rundt to mnd alder. Da begynte han å ta kveld selv i sjutida.

Så var det amming c kl 21-23-02-04-06 . Husker de nettene han "hoppet over" en mating så føltes deg som jeg hadde sovet i evigheter :)

Her tar vi det litt som det kommer naturlig, men ser for meg at det blir tidligere denne gangen fordi vi alt har storebror og livene våre er mer rutinepreget nå enn sist gang - da vi appåtil var studenter

Vi styrte færlt med rutiner med nr 1. Med nr 2 gjorde vi ikke noe spesielt og rutinene kom av seg selv etter noen måneder. Stresser ikke med dette.

Sniker fra april :)
Jeg fikk tips om å starte med morgenstell og kveldsstell på sykehuset allerede.
Når vi kom hjem innkjørte vi kveldsstell kl 19:30 hvær kveld, og etter det hadde vi det rolig rundt oss, ingen besøk osv, holdt oss hjemme etter kveldsstellet. Det funket kjempebra!! Når snuppa var 7 uker sov hun fra 22-23 om kvelden til 11-12-13 dagen etter. Sakte men sikkert snudde det seg gradvis med 21 om kvelden til 10/11 om morgenen, til hun sovnet i "rett" tid om kvelden til rett tid på morgenen.
Mange av venninnene mine som fikk barn på samme tid var veldig mye borte på besøk om kveldene "fordi babyene var så små, at de trengte ikke faste kveldsstell mente de". Så når deres varn var alt fra 6mnd til 1år sov ikke demmers barn på natten enda.
Denne gangen skal jeg ha med nattklær til baby på føden (vet at jeg blir der noen dager) så innfører vi jo naturlig kveldsstell osv sammens med storesøster sitt kvelds og morgenstell:) Det som er så fint med disse "rutinene" er at det går veldig naturlig av seg selv! Og det er ikke noe man stresser med, matingen osv kom naturlig oppi alt dette :) bare et tips!!:)

Sniker fra april :)
Jeg fikk tips om å starte med morgenstell og kveldsstell på sykehuset allerede.
Når vi kom hjem innkjørte vi kveldsstell kl 19:30 hvær kveld, og etter det hadde vi det rolig rundt oss, ingen besøk osv, holdt oss hjemme etter kveldsstellet. Det funket kjempebra!! Når snuppa var 7 uker sov hun fra 22-23 om kvelden til 11-12-13 dagen etter. Sakte men sikkert snudde det seg gradvis med 21 om kvelden til 10/11 om morgenen, til hun sovnet i "rett" tid om kvelden til rett tid på morgenen.
Mange av venninnene mine som fikk barn på samme tid var veldig mye borte på besøk om kveldene "fordi babyene var så små, at de trengte ikke faste kveldsstell mente de". Så når deres varn var alt fra 6mnd til 1år sov ikke demmers barn på natten enda.
Denne gangen skal jeg ha med nattklær til baby på føden (vet at jeg blir der noen dager) så innfører vi jo naturlig kveldsstell osv sammens med storesøster sitt kvelds og morgenstell:) Det som er så fint med disse "rutinene" er at det går veldig naturlig av seg selv! Og det er ikke noe man stresser med, matingen osv kom naturlig oppi alt dette :) bare et tips!!:)
Ammet du? I så fall høres jo nettene veldig lange ut i starten? De fleste babyer som ammes vil jo våkne for mat noen ganger i løpet av natta.

Ammet du? I så fall høres jo nettene veldig lange ut i starten? De fleste babyer som ammes vil jo våkne for mat noen ganger i løpet av natta.
Ikke min - i starten sov hun hele nettene og måtte vekkes for mat så hun gikk opp i vekt
Nå har hun startet å vokne en gang om natten

Jeg ammet ja, begynte å miste melk etterhvert, så hun fikk mme på kveldene, da spiste hun myyyye, så hun skrek ikke etter mat etter hun hadde lagt seg nei :) men hun spiste mm på dagen :)
Eneste gangene hun gryntet til var når hun mistet smokken, da var det bare å putte den i, så sov hun videre.

Back
Topp