Rutiner

Chriztine

Forumet er livet
Augustmødrene 2014
Desemberskatter 2016
Har dere fått på plass noen rutiner ennå?
Her står vi ikke opp til fast tid, men drøyer det som regel ut over morgenen.. Ellers så har vi litt rutiner på soving. Blir som regel en dupp på 30min hver 2-2,5t. Legger henne for kvelden ca kl 20, men det er litt opp og ned hvor lett det er. Blir ofte 1 måltid før midnatt, og deretter hver 2-3 time.

Ellers har vi ikke fått noen rutine på hva vi gjør som kveldsrutiner og sånt.

Hva med dere?

Her står vi opp i 0900-1000 tiden som regelen blund etter en time oppe..ca 1 times tid. En lengre blund etter 1 time våken igjen. Så en lang blund på 2 -3 timer. Så er hun våken en stund før hun tar en blund i sofaen før leggetid. Hun legger seg samtidig som oss i 2300-2400 tiden og sover da til ca 0500 før mating. Er ikke slik hver dag,men som oftes☺

her prøver vi oss på litt rutiner, mn ikke alltid det går ;)
morningen starter somregel mellom 07-08, så er det mellom 1-2 timers våken tid, før en 30-60 min dupp. sånn går egentlig hele dagen. sover lengre strekk når vi går tur med vognen. kveldsstell tar vi etter storebror er i seng- ca kl 19. han sovner som regel for kvelden mellom 20-21(sover i babynest i stuen så bærer vi han bare ned i sengen hans når vi legger oss), og har fra da av stort sett 2 amminger før vi står opp igjen neste morning:)

Okay :)
Har dere noe fast kveldsstell liksom?
Her blir det bare å ta på pysjen :p Bader hun ikke hver kveld, og det blir litt tilfeldig akkurat når jeg gjør det.

Eg begynner kveld stelle rund om i 20 tiden. Og da diller vi og daller.
Vasker henne i ansiktet, valkene rundt halsen, hendene(grunnet mye sutting på dem om kvelden) også vasker eg henne nesen til.

Så for hun mat og e i seng mellom 21-22. Også går spisingen mellom 2-3 t fram til vi starter dagen kl 08-09. Og da e hun våken i 1 t før hun sove i 1 t.
Etter dette e det ingen rutiner på soning eller mating, da det e spørrs korti e går tur med hunden og hun da tar den lengste luren for dagen.

Står opp mellom 8.30-10.00. Første hvil klokka 11 ca også er det mat 13.30. Våken til 14.30 så hvil. Mat igjen 16.00-16.30. Så en liten hvil 17.00 før han så er våken til 18.30-19.00. Hvilene er på 1-2 timer. Ikke alltid han sover på hvilene heller men bare vil ligge ved puppen og kose litt. Legger seg for kvelden 18.30 og sovner til klokken 22.00 da skal han ha mat. Sover til morgenen med mat 22.00, 00.30, 03.00, 06.00, 08.30-09.30. Men mest kosemating på natta da :)

Vasker hals, ansikt, mellom tærne og stellet skikkelig hver morgen og kveld :) bading hver andre dag med olje og bittelitt såpe :)

Våkner mellom 8-9, nå i det siste har hun derimot begynt å våkne noe tidligere.. Så har hun våkenoerioder på ca 1-2t før hun sover ca 30-60min. Ca 4 lurer ila dagen. Kveldsstell med bading og på med pysj kl 18-19, så litt lek/kos i stua med oss. Prøver å legge henne kl 20, men hun sovner som regel aldri før kl 21. Da sover hun til kl.1 og da er det mat. Så sover hun videre til kl 4 for mat. Og så videre til når vi står opp. Har også hendt at hun sover helt til kl 5 før første amming og det er såååå deilig for mamma!!! Hadde det bare kunne blitt en vane:)

Her følger vi storesøsters mønster. Står opp rundt syv, steller og får i begge mat, han sover litt når vi leverer i barnehagen rundt åtte/ni, spiser rundt ti, sover til ett/to, spiser, henter storesøster, spiser og så er begge ungene stelt og lagt til rundt seks og sover til syv igjen uten mat på natta. Veldig flaks, veldig behagelig.

Her følger vi storesøsters mønster. Står opp rundt syv, steller og får i begge mat, han sover litt når vi leverer i barnehagen rundt åtte/ni, spiser rundt ti, sover til ett/to, spiser, henter storesøster, spiser og så er begge ungene stelt og lagt til rundt seks og sover til syv igjen uten mat på natta. Veldig flaks, veldig behagelig.
Heldig ja! Kommer nok dit vi å med tanke på natta i allefall føler meg heldig som får han i seng halv sju på kvelden :D

Ett ord til det: HELDIG!!! :)

Vi står opp sån i 7 tiden, så mat og våken til kanskje 10 også sover en times tid også er hun våken til 1 og sover kanskje 1 time til :) etter det er det våken tid til 18-18.30 da tar vi på pysj, gir mat og legger henne for natten! :) hun våkner 2-3 ganger for mat ila natten

Okay :)
Har dere noe fast kveldsstell liksom?
Her blir det bare å ta på pysjen :p Bader hun ikke hver kveld, og det blir litt tilfeldig akkurat når jeg gjør det.

blir litt tilfeldig med bading her også, av og til annenhver dag og avogtil tredjehver;) men av faste ting vi gjør er det å alltid skifte bleie på badet (i stedenfor i stua som vi ofte gjør på dagtid), en liten vask av ansikt og hender, på med pysj og nattposen (han sparker bare av sg dyna uten den og våkner og er kald..) og en liten nattasang;) så er det opp i stua for litt kos og pludring før eg legger han med smokk og koseklut i babynestet. stort sett finner han da roen sjøl. skal snart begynne å legge han i senga på rommet vårt tenkte eg.

Vi begynner å få litt mønster i hverdagen. Våkner rundt halv 7 for frokost også sover han til halv 9-9. Så spiser han rundt halv 10 og tar seg en 45 min lur fra kl 10 mens jeg lufter bikkja. Så våken en liten stund avhengig av om/når jeg triller avgårde men sovner mellom 12 og 13. Varierer hvor lang den luren er. Triller vi sover han gjerne i 2 timer. Så sovner han i bæreselen mens jeg lager middag kl 16 og sover ca 30 min. Så er det legging mellom 7 og 8. Hva som skjer om natta er veldig variabelt. I helga våkna han bare en gang. Mens de to siste dagene har han vært oppe et par ganger pluss litt syting i mellom.

Dere som står opp i 7-tida, er det frivillig eller vil ungen opp da? :P

Her har ungen begynt å våkne av seg seg kl 7 de siste nettene. Før sov hun til halv ti, så hadde egentlig vært deilig om hun gikk tilbake til det!:) Hehe..
Dagen blir ganske lang når man mååå stå opp kl 7. Her sover hun til 10 foreløpig.

Min våkner av seg selv halv 7 men sovner heldigvis igjen og sover til 8-9. Digg når han sover til 9 for da kan jeg få dusja og spist frokost i fred

Lille står opp mellom 9-10, så er det morgenstell med kos og lek uten bleie, deretter er det frokost tid for lille før en liten lur venter. Er så våken fra 13-16 før det er en liten hvil til. Kl 19.30 er det kveldstell, annenhver dag bading. Til kveldstellet er det sang og kos mens vi holder på:) så er det mat og kubbings :) noen ganger våkner hun før jeg legger meg og får litt påfyll, andre ganger våkner hun enten 03 eller 06 :)

Mat i mellom 4 og halv 6, sover videre til halv9-10.. Da er det morgen stell, mat og lek. Så er det en dupp. Den varer fra halv11-11 til alt mellom halv ét til 16 :p så mat igjen, våken med noen små dupper frem til det er nattan. Tar kvelds stellet sånn i 18tida. Og det soves som regel innen 22:30 :)

Vi står opp ca 09.00 og tar da en blund igjen før 12. Noen ganger 30 min, noen ganger 2 timer. Han sover litt etter behov. spiser annen hver time på dagen da han sover 8-9 timer på natta uten mat. Har litt å ta igjen på dagen. Han legger seg sammen med oss ca 23 og sover da til ca 09.. Rutinen jeg jobber med er å stå opp tidlig nok så han får en lur på formiddag. Står vi oop for sent er han våken og grinete nesten hele dagen.

Back
Topp