Rutiner

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Er det noen her som har lyst til å dele rutinene sine med meg?

Slik går dagene her:
Kl 8 står vi opp (men hun har stort sett vært våken i senga si fra kl 7). Steller først, spiser 3/4 porsjon grøt etterfulgt av 170 ml mme.
Hun leker litt på gulvet mens mammaen spiser frokost og drikker kaffe.

Legges for en liten lur i 10 tiden. Sover stort sett bare i 30 min da, en sjelden gang lengre.
Etter dette pleier vi å dra ut en tur/handle/kjøpesenter/trilletur/besøk og lignende.

Kl 12 får hun frukt og brødskive. Spiser litt over en halv skive, stort sett med leverpostei. Vann til maten, vil ikke ha mme.

Kl 13.30 pleier jeg å legge henne igjen (med mindre hun sov lengre til lur nr1). Sover da stort sett 1,5 time.

Kl 15.30 spiser hun middag. Ca et halvt middagsglass med vann til.

Kl 18.00 spiser hun 1 porsjon grøt.
Tar kveldsstellet ettet dette så får hun 200 ml mme rett før hun skal sove.

Sovner innen kl 19 og sover hele natta.

Åler seg kun rundt i ring foreløpig og bakover. Kan ikke sitte enda.

Hvordan ser dagene deres ut?

Tror jenta mi trenger mer søvn på dagen, må stort sett bære rundt på ho fra kl 17 til leggetid.. men aner ikke hvordan jeg skal få ho til å sove lengre :(

Ganske like våre rutiner da:) eneste er at mi spiser litt mer hehe. Her kan hvilene variere veldig. Igår var begge hvilene på kun 40min! En annen dag kan begge være på 1,5 time. Men gjennomsnittlig har hun som regel en på 40min og en på 1,5 time. Her legges hun ca 18.30. Og sover til morgen. Du kan jo prøve å legge henne litt før til kvelden? Evt begynne kveldsstell litt før slik at hun er opptatt med noe. Ikke sikkert hun har behov for å sove lenger på dagtid siden hun sover hele natten:)

Litt flytende rutiner her, men her er sånn ca'ish:

06:00 - våkner, får flaske i senga 150ml, står opp mellom 06:30-07:30 en gang
09:00 - grøt + vann
Legger seg etter grøten, sover som regel 45 minutter ca
Lek eller ut på tur
12:00 - flaske 150 ml
Legger seg mellom 13-14, sover som regel 1-1,5 time
Middag mellom 15-16, underkant av halvt middagsglass + et beger fruktpure
17:30 - fantorangen :p
18:00 - grøt, kveldsstell og i seng, sovner innen klokken 19.

Våkner noen netter mellom 23-03 en gang og drikker 120-150 ml melk.

Syns dere det er best å gi mme før grøt på morgenen? Jeg gjorde det en stund men da syns jeg hun gulpet mye mer enn normalt. Nå ga jeg riktig nok grøt rett etter melk da.

Gikk tilbake til grøt først så mme. Men hun er såå sulten og utålmodig da så hun skriker jo mellom hver bit siden det ikke går fort nok.. kanskje jeg burde ha litt lengre tid i mellom grøten og melka på morgenen? :)

Ganske like våre rutiner da:) eneste er at mi spiser litt mer hehe. Her kan hvilene variere veldig. Igår var begge hvilene på kun 40min! En annen dag kan begge være på 1,5 time. Men gjennomsnittlig har hun som regel en på 40min og en på 1,5 time. Her legges hun ca 18.30. Og sover til morgen. Du kan jo prøve å legge henne litt før til kvelden? Evt begynne kveldsstell litt før slik at hun er opptatt med noe. Ikke sikkert hun har behov for å sove lenger på dagtid siden hun sover hele natten:)

Ja kan jo prøve på det :-) hun sover jo ca 12 timer hver natt så kan hende det holder

Syns dere det er best å gi mme før grøt på morgenen? Jeg gjorde det en stund men da syns jeg hun gulpet mye mer enn normalt. Nå ga jeg riktig nok grøt rett etter melk da.

Gikk tilbake til grøt først så mme. Men hun er såå sulten og utålmodig da så hun skriker jo mellom hver bit siden det ikke går fort nok.. kanskje jeg burde ha litt lengre tid i mellom grøten og melka på morgenen? :)
Tror jeg ville gitt vann til grøten og heller mme til et eget måltid/mellommåltid?

Tenker du må finne det som passer for dere :) her våkner han så tidlig, og jeg er ikke helt klar for å starte dagen 6.. Så da lager jeg til en flaske han får da i senga, også får han grøt etter vi er stått opp, som regel er grøten mellom 8-9 en gang. Her vil han ikke ha mme i forbindelse med måltider. Gir jeg rett før grøten spiser han ikke grøt, tilbyr jeg etterpå drikker han kanskje 40-60 ml. Her drikker han godt med vann til måltidene, drikker 150-200 ml vann i løpet av dagen.

Våken 7.30. Morgenstell, grøt og 170 ml mme. Leker på gulvet eller leverer storebror i bhg. hvis pappaen skal hente. (Dette er et styr uten like å rekke før lillebror skal sove igjen, så det blir sjelden) Sover fra 9-11 cirka. Leker på gulvet. Brødskive, frukt og 170 ml mme klokka 12. Sover 12.30-14. leker på gulvet eller henter storebror hvis pappaen leverte. Middag klokka 15. Sover 16-17. Lek. Grøt klokka 18. Kveldsstell. Mme 200 ml kl. 18.45. Sovner før 19. Sover hele natta til 7.30. Av og til våken i 5 tiden å får ei flaske før han sover videre. Men det blir sjeldnere og sjeldnere nå. Da utgår isåfall mme etter frokosten.

Last edited:
Vi er nok i litt endring i rutinene for det er ikke alltid likt... Men

06:30 stå opp
Steller meg, vesla og finner klær til storebroren som ordner seg selv og lager frokost til oss og niste til han.

07:30 pupp og smaker litt grøt.
Storebror går til skolen med pappaen og vi ser på tv, sjekker Internett og leker på gulvet

08:30/0900 sove.
Mammaen sover også nå ;)

10:00/10:30 våkne og få pupp og smaker litt brødskive og frukt.
Jeg spiser lunsj og gjør husarbeid og vi leker. Eller så går vi en tur ut.

13:30 pupp og sove. Mammaen spiser litt sammen med storebror og gjør lekser.

15:00 våkne. Leker på gulvet og er med meg å rydde og begynne på middagen.

16:30 pupp og middag for oss andre. Smaker på litt middag hos oss.
Leke litt på gulvet og rydde, eller være med storebror på turn eller gå en tur.

18:15 grøt

18:30 bade og få på pysj

19:00 pupp, pusse tenner og legge seg.

Nattmåltid kl 22/23, 02 og 05.

Når sambo begynner å jobbe må vi følge storebror til skolen hver dag både til og fra.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp